چینی ها از هک گسترده آیفون سوء استفاده نموده اند؟

به گزارش مجله کالارنا، طی روزهای اخیر کارشناسان امنیتی گوگل افشا کردند که شماری از هکرها پیروز شده اند به گوشی های آیفون نفوذ نمایند و مقادیری گسترده از اطلاعات کاربران را رصد نمایند. اکنون بعضی منابع وابسته به دولت چین مدعی شده اند دولت از این شرایط برای بعضی منافع خود سوء استفاده نموده است.

چینی ها از هک گسترده آیفون سوء استفاده نموده اند؟

با تور چین سفری فراموش نشدنی را تجربه کنید.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، بر اساس گزارش محققان گوگل افشا شد که این اطلاعات نه تنها در حد اطلاعات تماس های کاربران آیفون بود، بلکه اطلاعاتی مثل تصاویر، چت ها و حتی داده های شبکه اجتماعی کاربران را رصد می کرد.

به گفته این محققان همه چیز با ورود به سایت های مخرب شروع می شد و تا زمانی که کاربر گوشی خود را راه اندازی مجدد نمی کرد ادامه داشت. اکنون بعضی برآورد ها بر اساس اطلاعاتی از منابع ناشناس می گویند بخش عمده ای از این نفوذ و سوء استفاده از اطلاعات توسط دولت چین و با هندف ردیابی و آنالیز فعالیت های مسلمانان اویغور اننجام شده است.

افزون بر این به نظر می رسد دامنه این هک نه تنها گوشی های ایفون، بلکه گوشی های اندروید و حتی سیستم عامل ویندوز را تحت تاثیر قرار داده است. در گزارش اولیه گوگل آمده است که این هک یک حمله غیرقانونی است که طی آن از تعداد معدودی از وب سایت های مخرب برای آلوده کردن تلفن های افراد استفاده شده است. اما بعضی گزارش ها از منابع خبری مثل فوربس مدعتی شده اند که هک بزرگ آیفون که توسط محققان گوگل کشف شده عملی برای هدف قرار دادن مسلمانان اویغور؛ اقلیت قومی مظلوم ساکن چین است.

مدت زمان این هک حدود دو سال و نیم ارزیابی شده است و محققان در یک وبلاگ اعلام کردند که هیچگونه تبعیضی در هدف وجود ندارد و هک اجازه دسترسی به پیغام های شخصی ، تصاویر و داده های مکانی در زمان واقعی را در اختیار هکر قرار می دهد.

منبع: انتخاب
انتشار: 3 مهر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: kalarena.ir شناسه مطلب: 316

به "چینی ها از هک گسترده آیفون سوء استفاده نموده اند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چینی ها از هک گسترده آیفون سوء استفاده نموده اند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید