کاهش قابل توجه تعداد پرستاران در آلمان از زمان شروع همه گیری کرونا

به گزارش مجله کالارنا، بر طبق آمار اداره استخدام فدرال آلمان، تعداد پرستاران کشور آلمان در سال گذشته بر اثر همه گیری کرونا به شدت کاهش یافته است.

کاهش قابل توجه تعداد پرستاران در آلمان از زمان شروع همه گیری کرونا

با تور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ آلمان دیدن کنید.

احتیاج به شغل پرستاری در آلمان

هزاران فرد شاغل در آلمان در بخش مراقبت های بهداشتی از زمان شروع همه گیری کرونا از شغل خود کناره گیری نموده اند. بین ماه آوریل و سرانجام جولای سال 2020، تعداد افراد شاغل در بخش مراقبت های بهداشتی در آلمان به مقدار 9000 نفر کاهش پیدا نموده است (کاهش 5/0 درصدی). این ارقام به درخواست حزب چپ مجلس از اداره استخدام فدرال به دست آمده است.

مهاجرت کارمندان در بخش خدمات درمانی شامل بیمارستان ها و مراکز مراقبت از سالمندان اجرا شده است. این کاهش تعداد خصوصا در بخش مراقبت های بالینی قابل مشاهده می باشد (کاهش تعداد شاغلین به مقدار 5124 نفر بین ماه آوریل و جولای). در همین دوره زمانی، تعداد افراد شاغل در مراکز مراقبت از سالمندان به مقدار 3884 نفر کاهش داشته است.

هر 16 استان آلمان با کاهش تعداد افراد شاغل در بخش خدمات درمانی روبرو شده اند. استان برمن با مقدار کاهش 7/1 درصد، دارای بیشترین مقدار کاهش افراد شاغل در بخش بهداشت و درمان می باشد. استان هسن هم با کاهش 6/1 درصد، دارای بیشتری مقدار کاهش شاغلین در بخش مراقبت از سالمندان است.

افزایش تقاضا برای تحصیل پرستاری در آلمان

انجمن پرستاران آمریکا اعلام نموده است که هر روزه تعداد بیشتری از پرستاران به دلیل استرس و خستگی ناشی از همه گیری کرونا خواهان بازنشستگی هستند. بر طبق آمار شورای بین المللی پرستاران، همه گیری می تواند باعث گردد تا هزاران پرستار در نیمه دوم سال از شغل خود استعفا دهند.

مدیر ارشد اجرایی شورای بین المللی پرستاران، هاوارد کاتون اظهار نموده است که کمبود تعداد پرستاران ماهر در بخش خدمات درمانی می تواند تا 13 میلیون نفر هم برسد. شورای بین المللی پرستاران به منظور برطرف این مشکل درخواست افزایش دستمزد برای پرستاران نموده است.

به دلیل وجود مشکلاتی که جامعه پرستاران در حال حاضر با آن روبرو هستند، احتیاج برای کار در شغل پرستاری در آلمان در حال افزایش می باشد. انتظار می رود که پرستاران خارجی و بعلاوه پرستاران مرد از فرصت های شغلی بسیار مناسبی در سال آینده بهره مند باشند. در نتیجه برای یادگیری زبان آلمانی و مهاجرت به آلمان جهت اشتغال به اسم پرستار زمان مناسبی محسوب می گردد. با توجه به پیشروی فرایند واکسیناسیون کووید -19، در حال حاضر ارسال درخواست جهت تحصیل پرستاری در آلمان امری ممکن به تعداد می رود. آلمان همواره یکی از کشورهای مورد نظر جهت تحصیل دانشجویان بین المللی محسوب می گردد و فرایند ارسال درخواست جهت تحصیل پرستاری در آلمان تنها 5 تا 6 ماه به تعویق خواهد افتاد.

تحصیل پرستاری در آلمان هم برای شورای بین المللی پرستاران و هم برای افراد مشتاق به تحصیل در این رشته دارای مزایای بسیاری می باشد.

شرایط مورد احتیاج جهت تحصیل پرستاری در آلمان در بخش زیر ذکر شده است. بنابراین در صورت تمایل به اشتغال در زمینه پرستاری و اخذ ویزای تحصیلی آلمان در کمترین زمان ممکن، مطالعه این مقاله به شما توصیه می گردد:

تحصیل پرستاری در آلمان در سال 2020

تحصیل در رشته پرستاری در کشور آلمان از اهمیت زیادی برخوردار است. تمامی دانشگاه های معتبر در آلمان دارای برنامه آموزشی مربوط به تحصیل پرستاری می باشند.

کشور آلمان با کمبود نیروی کار در ارتباط با رشته پرستاری روبرو می باشد؛ در نتیجه احتیاج به تحصیل پرستاری در آلمان در حال افزایش است.

در واقع، بسیاری از موسسه های دولتی در حال حاضر یاری های اقتصادی در اختیار دانشجویان پرستاری قرار می دهند.

دانشجویان واجد شرایط در رشته پرستاری در آلمان، پس از سرانجام برنامه تحصیلی می توانند در این زمینه به کار مشغول شوند.

در آلمان، یک گزینه متداول برای بیشتر دانشجویان، شرکت در دوره کارآموزی (Ausbildung) در بیمارستا نهای آلمان می باشد؛ چرا که پرستاری یک برنامه تحصیلی رایج در مقطع کارشناسی در دانشگاه های آلمان محسوب نمی گردد.

پیش از درخواست برای شرکت در کارآموزی در بیمارستان، شما به اخذ مدرک زبان آلمانی (حداقل سطح B2) احتیاج دارید چرا که بایستی بتوانید با بیماران در آلمان ارتباط برقرار کنید. تسلط بر زبان آلمانی جهت تحصیل پرستاری در آلمان به اسم دانشجوی بین المللی ضروری می باشد.

در مرحله بعد، شما بایستی برای مدت سه سال تحت آموزش های نظری و عملی قرار بگیرید و در این مدت، بین 1000 تا 1200 یورو در هر ماه عایدی خواهید داشت. این برنامه آموزشی تمام وقت شامل 2100 ساعت آموزش تئوری (معمولا در یک دانشگاه همکار با بیمارستان) و 2500 ساعت آموزش عملی در بیمارستان می باشد.

در سرانجام برنامه آموزشی، شما بایستی در آزمون دولتی جهت تکمیل دوره آموزشی خود نمره قبولی کسب کنید. پس از سرانجام دوره کارآموزی، شما می توانید در بیمارستان ، مراکز مراقبت از سالمندان، مراکز مراقبت های سرپایی و شرکت های بیمه درمانی استخدام شوید.

شرایط مورد احتیاج جهت تحصیل پرستاری در آلمان برای دانشجویان بین المللی

در ابتدای سال 2020، قانون تازه مشاغل پرستاری آلمان (Pflegeberufegesetz, PflBG) به اجرا عایدیه است. بر طبق این قانون، کلیه متقاضیانی که تمایل دارند به صورت حرفه ای در زمینه پرستاری به کار مشغول شوند، بایستی در دوره آموزش عمومی پرستاری به مدت 2 سال شرکت نمایند. سپس در سال سوم، دانشجویان می توانند دوره آموزشی جهت اشتغال به اسم پرستار عمومی را ادامه داده و یا این که تخصص مورد نظر جهت اشتغال در زمینه پرستار بچه ها یا سالمندان را در سال سوم انتخاب نمایند.

بر طبق قانون تازه، دوره های مربوط رشته پرستاری در برخی از دانشگاه ها جهت آموزش مهارت های لازم تحت برنامه آموزشی حرفه ای ارائه می گردد. جهت تحصیل پرستاری در آلمان در این دوره های آموزشی دانشجویان بایستی گواهی فارغ التحصیلی دبیرستان، ریز نمرات رسمی که به وسیله دانشگاه مورد نظر معتبر شناخته می شوند، مدرک زبان آلمانی (سطح B2 به اسم سطح معیار در نظر گرفته می گردد) و یک قرارداد با موسسه ارائه دهنده دوره آموزشی (که معمولا یکی از بیمارستان های همکار با دانشگاه می باشد) را ارائه دهند.

شرایط مورد احتیاج جهت تحصیل پرستاری در آلمان

شرایط مورد احتیاج تحصیل پرستاری در آلمان عبارتند از:

  • اخذ نمره قبولی در آزمون ورودی دانشگاه (Matura) در سطح A یا
  • دوره های مقدماتی جهت کسب آمادگی با مدرک مجزا
  • مهارت در زبان آلمانی (حداقل سطح B2)
  • اثبات تمکن اقتصادی به مقدار 10000 یورو یا
  • قرارداد کاری با حقوق بالای 900 یورو
  • قبولی در آزمون ورودی
  • برخوداری از سلامت جسمانی و ذهنی
  • مدرک مربوط به شرایط فعلی واکسیناسیون
  • عدم وجود سوء سابقه (در کشور زادگاه یا در آلمان)
  • ارائه سوابق حرفه ای مرتبط در صورت لزوم
  • اعتماد، صداقت و مسئولیت پذیری
  • ارائه انگیزه نامه یا SOP یا انجام مصاحبه چه از راه دور و چه حضوری در برخی موارد

در صورتی که در حال حاضر قصد مهاجرت به منظور تحصیل پرستاری در آلمان دارید، بایستی برای اخذ ویزای دانشجویی در کشور زادگاه خود اقدام کنید. مساله مهم در این ارتباط، تمکن اقتصادی می باشد. در این صورت به مقدار حداقل 10000 یورو در حساب بانکی احتیاج می باشد.

بعلاوه هزینه شهریه جهت تحصیل را هم بایستی در نظر بگیرید. هزینه شهریه به دانشگاه مورد نظر بستگی دارد و معمولا بین 120 تا 300 یورو در هر ترم می باشد.

پس از در نظر گرفتن تمامی موارد فوق، مرحله بعدی جهت تحصیل پرستاری در آلمان ارسال درخواست به دانشگاه مورد نظر می باشد.

منبع: همگردی
انتشار: 27 مرداد 1400 بروزرسانی: 27 مرداد 1400 گردآورنده: kalarena.ir شناسه مطلب: 1827

به "کاهش قابل توجه تعداد پرستاران در آلمان از زمان شروع همه گیری کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش قابل توجه تعداد پرستاران در آلمان از زمان شروع همه گیری کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید