کدام یک بهتر است؟ چمدان با بدنه سخت یا نرم

به گزارش مجله کالارنا، برای خرید چمدان با بدنه سخت یا نرم شک دارید؟ در ادامه با خبرنگاران باشید و درباره مزایا و معایب هر یک از این دو نوع بخوانید.

کدام یک بهتر است؟ چمدان با بدنه سخت یا نرم

اولین سوالی که فروشنده چمدان از مشتری می پرسد این است که آیا چمدان با بدنه نرم می پسندد یا سخت؟ بسیاری ترجیحشان یکی از این دو است و به طور کلی بسته به تجربه های پیشین سفر، نظر افراد می تواند متفاوت باشد. چند دهه پیش، بیشتر چمدان ها سخت بودند. چمدان های قاب فلزی را به یاد دارید؟ اما در دهه 80 میلادی، پارچه های کامپوزیتی روی کار آمدند که هم قابل انعطاف بودند و هم قوی و سبک. از آن موقع مردم آغاز کردند به خرید چمدان های بدنه نرم.

امروزه، اگر چه چمدان های نرم بخش عمده ای از بازار را تشکیل می دهند چمدان های سخت نیز در حال بازگشت به بازارند - به لطف مواد تازه که هم سفت و سختند و هم سبک. 2-3 سالی است که عمده توجه ها به سمت چمدان های سخت است و این نوع چمدان ها بیش از هر زمان دیگر در بازار دیده می شوند و سهم مهمی در تحولات و پیشرفت های این روزها دارند. تهیه چمدان صرف هزینه نسبتا بالایی را می طلبد و بخش زیادی از بودجه سفر را به خود اختصاص می دهد. بسته به برند از 200 هزار تومان تا 2 میلیون تومان باید هزینه کنید. قطعا هر کدام امکانات و ویژگی های متنوعی متناسب با خواسته مسافران مختلف دارند. البته، قاعدتا چمدان را تنها برای یک سفر تهیه نمی کنید؛ بنابراین باید چمدان خود را بسته به اینکه بیشتر به چه نوع سفری می روید انتخاب کنید. در اینجا سعی داریم هر دو نوع چمدان را با هم مقایسه کنیم و در نهایت به این نتیجه برسیم که چه ویژگی هایی باید برای انتخاب چمدان در اولویت باشند؟

++++++++++++++++++++

چمدان سخت

مزایای اصلی

  • سبک و در عین حال محکم و مقاوم هستند. به علاوه اینکه تناسب استحکام به وزن در چمدان های بدنه سختی که این روزها فراوری می شوند بالاتر رفته است.
  • ایمنی بالا؛ پوسته سخت این نوع چمدان احتمال دستبرد سارقین به وسیله ایجاد پارگی روی بدنه را کاهش می دهد (یا حتی امکان قرار دادن چیزی در جیب خارجی چمدان که در سفرهای خارجی ممکن است خطرناک باشد)
  • حداکثر گنجایش؛ به علت پوسته نازک پلاستیکی و عدم وجود چین های پارچه می توانید از حداکثر گنجایش چمدان بهره ببرید.
  • محفاظت از محتویات درون چمدان؛ پوسته سخت بسیار بادوام و مقاوم است، پس اگر به هر علتی چمدان واژگون گردد مقاومت آن در برابر ضربه بیشتر و در نتیجه بهتر از لوازم شنماینده داخل چمدان محافظت می گردد.

اشکالات عمده

  • فضای زیادی که چمدان در حالت باز اشغال می نماید - و این یکی از بزرگ ترین ایرادهایی است که بر چمدان های سخت وارد است، آن ها دو برابر فضای چمدان های نرم را اشغال می نمایند. برای بستن چمدان یا باز کردن آن یا حتی تنها هل دادن یک پلیور درون چمدان، به خاطر خط تقسیم میانی دو کفه باید چمدان را کامل باز کنید. بیشتر اتاق های هتل ها فضای کمی دارند و باز و بسته کردن یک چمدان بزرگ با بدنه سخت بسیار سخت است. اگر چمدان سخت دارید، این را بپذیرید که هر چند اقامت کوتاهی داشته باشید مجبورید برای خارج کردن یک یا دو قلم چمدان را کاملا خالی کنید.
  • چمدان های سخت به ندرت قابلیت افزایش فضا دارند.
  • وجود 4 چرخ؛ این یک مورد اولویت هم به شمار میرود، اما اگر در سفر مجبور به کشیدن چمدان خود روی زمین ناهموار یا سنگ فرش هستید، راهنمایی و کنترل چمدان 4 چرخ با بدنه سخت سختتر است.
  • چمدان سخت به علت جاگیر بودن می تواند چندان مناسب اتومبیل نباشد. به خصوص اگر دو یا چند نفره و با چند عدد از این نوع چمدان سفر می کنید. باید میزان چمدان را در مواقعی که سوار تاکسی می شوید در نظر داشته باشید.

در مقاله چمدان امریکن توریستر بون ایر می توانید یکی از چمدان های سخت پیشنهادی ما را ببیند.

++++++++++++++++++++

چمدان نرم

مزایای اصلی

  • سازمان یافته تر؛ چمدان های بدنه نرم به طور معمول دارای سیستم بسته بندی مرتب تر و منظم تری هستند. به خاطر جیب های اضافی داخلی و خارجی دسترسی سریع تری به وسایل درون چمدان خواهید داشت. سفر با یک چمدان بدنه نرم در فرودگاه ها و ایستگاه های قطار ساده تر است، چرا که جا دادن بلیط یا بطری آب در جیب های خارجی راحت تر است. البته باید این مسئله هم در نظر گرفت که این شکل قرار دادن وسایل، ایمنی بالایی ندارد.
  • زمانی که باز است فضای کمتری اشغال می نماید - خیلی راحت می توانید چمدان را به دیوار تکیه بدهید و چمدان را باز کنید. با این روش می توانید بدون تخلیه کامل وسایل، دو یا چند چیزی که لازم دارید را از چمدان خارج کنید یا حتی رخت چرک های خود را در چمدان هل دهید.
  • چمدان با بدنه نرم اغلب دارای قابلیت افزایش ظرفیت دارند و همین امر این نوع چمدان را برای انواع سفر ایده آل ساخته است.
  • این چمدان ها بسته به اینکه چقدر بدنه نرم تری دارند معمولا راحت تر در صندوق اتومبیل ها جا می گیرند.

اشکالات عمده

  • بر خلاف چمدان های سخت، هر چه چمدان سبک تر باشد نازک تر و شل تر هم هست، یعنی اینکه به احتمال زیاد یا جنس پارچه سبک تری دارد یا ویژگی ها و امکانات کمتری دارد.
  • ایمنی پایین تر؛ سارقان می توانند با پاره کردن پارچه به محتویات درونی آن دست پیدا نمایند یا در جیب خارجی چیزی قرار دهند.
  • محافظت بهتر از اقلام داخل چمدان؛ بر خلاف چمدان با پوسته نرم، چمدان سخت می تواند در برابر ضربه شدید از وسایل شما محافظت کند.
  • پوشش پارچه ای این نوع چمدان بیشتر از بدنه پلاستیکی در معرض ساییدگی، خراش و پارگی است.

با توجه به موارد بالا باید برای تصمیم گیری، پرسش های زیر را پاسخ دهید:

  • آیا اغلب اشیاء با ارزش یا اقلام شکستنی (از جمله دستگاه های دیجیتال) حمل می کنید؟
  • آیا ایمنی، نگرانی عمده شما چه زمانی که در خانه اید و چه زمانی که در سفرید است؟
  • آیا قابلیت افزایش ظرفیت را می پسندید؟
  • آیا ترجیح می دهید وسایل خود را در دو بخش تقسیم بندی شده جا بدهید (بدنه سخت) یا تنها در یک بخش با تعدادی جیب و فضای کوچک تر در اطراف (بدنه نرم)؟
  • آیا زیاد باید از این اتومبیل به آن اتومبیل جابه جا شوید؟
منبع: کجارو / theluggageprofessionals.com.au
انتشار: 13 اسفند 1400 بروزرسانی: 13 اسفند 1400 گردآورنده: kalarena.ir شناسه مطلب: 2040

به "کدام یک بهتر است؟ چمدان با بدنه سخت یا نرم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کدام یک بهتر است؟ چمدان با بدنه سخت یا نرم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید