کلیسای جامع میلان، بزرگ ترین کلیسای ایتالیا

به گزارش مجله کالارنا، کلیسای جامع میلان | duomo di milano

یکی از بزرگ ترین کلیساهای جامع جهان در شهر شمالی ایتالیا یعنی میلان واقع شده است: کلیسای جامع میلان از زیباترین و خیره کننده ترین بناهای اروپاست که تماشای جزئیات معماری آن شما را شگفت زده می نماید. گردشگران زیادی در سفر به شهر میلان، اول از همه به سراغ کلیسای جامع این شهر می فرایند کلیسایی که آثار هنری زیادی را در خود جای داده و معماری خیره کننده ای دارد. می خواهیم درباره کلیسای جامع میلان حرف بزنیم، در ادامه خبرنگاران را همراهی کنید.

کلیسای جامع میلان، بزرگ ترین کلیسای ایتالیا

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

ساخت کلیسای جامع میلان در سال 1386 در محل کلیساهای باستانی و ویران قبلی آغاز شد. بعد از اینکه این کلیسا در سال 1418 مقدس شد به مدت قرن ها ناتمام ماند؛ عوامل سیاسی، کمبود پول و مسائل دیگر باعث شد تا تکمیل این کلیسا سال ها طول بکشد. در واقع این ناپلئون بود که نمای کلیسا را درست کرد و در اواخر قرن 19 به آخرین مراحل ساخت این کلیسا رسید.

با توجه به اینکه ساخت این کلیسا حتی همچنان ادامه دارد می توان آن را تنها کلیسای جهان دانست که ساخت آن تا این حد طولانی شده است. پروژه 5 ساله تمیز کردن این کلیسا از سال 2002 آغاز شد و برای اینکه سنگ های کلیسا همواره درخشان بماند مرمت سازی های روتینی بر روی آن انجام می گردد. در واقع کامل شدن این کلیسا 6 قرن طول کشید و ساخت آن به طور رسمی در سال 1965 بعد از نصب آخرین درب برنزی به انتها رسید؛ هر چند بیشتر بخش های بنا در سال 1813 کامل شده بود. با این حال این کلیسا سال ها قبل از کامل شدن یعنی در دهه 1570 بعد از شکل گیری بدنه اصلی اش مرود استفاده قرار می گرفت.

کلیسای جامع میلان درست در نقطه مرکزی شهر ساخته شده و طراحی بخش های دیگر شهر و خیابان ها بر اساس این کلیسا شکل گرفته است. این کلیسا بزرگ ترین بنای گوتیک ایتالیاست و بلندترین مناره مخروطی آن با 108.5 متر در اکتبر 1774 ساخته شده و بر روی آن مجسمه ای طلایی با ارتفاع 4.16 متر قرار گرفته است. برای ساخت این کلیسا از سبک های مختلف معماری استفاده شده چون برای طراحی آن معماران زیادی از آلمان، فرانسه و ایتالیا با هم همکاری کردند. ساخت این کلیسا بیش از 5 قرن طول کشید و در این مدت طولانی معماران، هنرمندان و مجسمه سازان زیادی برای زیبا سازی این کلیسا اوج هنر خود را به کار بردند و نتیجه کوشش های آن ها سبکی منحصربفرد از معماری شد؛ ترکیبی از سبک گوتیک اروپایی و سنت های لومبارد. در ابتدا کلیسا به سبک گوتیک طراحی شد اما از آنجایی که ساخت آن چندین قرن طول کشید سبک های معماری دیگری هم به سبک اولیه ترکیب شد، سبک هایی مثل نئوکلاسیک، باروک، گوتیک تزئینی که سبک اصلی معماری کلیساست چون بسیاری از مناره های روی پشت بام نمایانگر سبک گوتیک هستند. به غیر از مناره های مخروطی، نمای خارجی ساختمان با 2245 مجسمه زیبا تزئین شده است.

کلیسا پنجره های بزرگ با شیشه های رنگی دارد که زیبایی خاصی را به نمای داخلی داده اند ؛ سه تا از این پنجره های رنگی که در تالار قرار دارند از بزرگ ترین پنجره های جهان هستند. پنجره های این کلیسا به گونه ای است که در شب می توانید از بیرون تصاویر داخلی کلیسا را تماشا کنید. در داخل کلیسای جامع میلان تعدادی از آثار شاهکار هنری نگهداری می گردد پس فقط کافی ست سری به داخل این کلیسا بزنید تا با تماشای این همه آثار هنری به وجد بیابید. این کلیسا بیشترین تعداد مجسمه های گوتیک را دارد؛ 6 هزار مجسمه که جای جای این کلیسا را تزئین نموده اند.

کلیسای جامع میلان جالب توجه ترین بنای میلان است، کلیسایی که بیش از 600 ساله که با افتخار در گوشه ای از میلان برپا شده و تاریخ بلندبالایی دارد. با پرداخت ورودی می توانید به راحتی به پشت بام آن بروید و چشم اندازهای کل شهر میلان را تحسین می کنید. از این بالا مناظره نفسگیری از میلان را می بینید و حتی در روزهای آفتابی قله های برف پوشیده آلپ هم در پس زمینه تصاویر به چشم می خورند. 33 پل چوبی در دو بخش پشت بام هست که قسمت های مختلف بام را به هم وصل می نمایند. با راه رفتن بر روی پشت بام می توانید مجسمه هایی که بر روی مناره های مخروطی هستند را با جزئیات تماشا کنید چون در مجموع برای ساخت نمای بیرونی کلیسا از 135 مناره مخروطی استفاده شده است.

در جلوی ساختمان 5 درب برنزی هست که در فاصله سال های 1896 تا 1965 ساخته شده اند و بر روی هر کدام از آن ها نقش و نگارهای مذهبی حک شده است. درب مرکزی با 37 تن وزن از از 4 درب دیگر بزرگ تر است و با نقش و نگارهایی از گل های زیبا و با موضوع داستان هایی از زندگی حضرت مریم به شیوه گوتیک حکاکی شده است.

کلیسای جامع میلان بزرگ ترین کلیسای ایتالیا، نماد شهر میلان و معجزه ای در تاریخ معماری ست برای همین هم هست که تا به حال وقایع مهمی در کلیسای جامع میلان اجرا شده مثلا تاجگذاری ناپلئون در سال 1805 در این کلیسا رخ داد. کلیسای جامع میلان در میدان مرکزی میلان یکی از معروف ترین بنای اروپاست و همواره گردشگران زیادی را در اطراف آن می بینید. ورودی کلیسا 1 یورو است و اگر به هنرهای قرون وسطایی و هنرهای مذهبی علاقه دارید باید حتما از آن دیدن کنید.

منبع: sacred-destinations.com

منبع: الی گشت
انتشار: 8 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kalarena.ir شناسه مطلب: 689

به "کلیسای جامع میلان، بزرگ ترین کلیسای ایتالیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کلیسای جامع میلان، بزرگ ترین کلیسای ایتالیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید