6 کیلومتر از 12 کیلومتر فاصله بندرباهنر تا رجایی در تصرف است، 1500 متر آزاد شد

به گزارش مجله کالارنا، رئیس کل دادگستری هرمزگان گفت: اراضی ساحلی حد فاصل بندر شهید باهنر تا بندر شهید رجایی بندرعباس مساحتی در حدود 12.6 کیلومتر است که از این اندازه در حدود 6 کیلومتر به صورت غیرمجاز تصرفاتی در حریم 60 متری دریا اجرا شده است.

6 کیلومتر از 12 کیلومتر فاصله بندرباهنر تا رجایی در تصرف است، 1500 متر آزاد شد

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران مجتبی قهرمانی رئیس کل دادگستری هرمزگان امروز اظهار کرد: اراضی ساحلی حد فاصل بندر شهید باهنر تا بندر شهید رجایی بندرعباس مساحتی در حدود 12.6 کیلومتر است که از این مقدار در حدود 6 کیلومتر به صورت غیرمجاز تصرفاتی در حریم 60 متری دریا اجرا شده است.

به دستور دادستان بندرعباس، برطرف تصرفات از اراضی ساحلی غرب بندرعباس آغاز شده و برنامه ای جدی در این زمینه آغاز شده است.

بنابر اعلام دادگستری هرمزگان، براین اساس ضمن برطرف تصرف از حدود 1.5 کیلومتر از اراضی حد فاصل بندر شهید رجایی تا بندر شهید باهنر، مستحدثات ایجاد شده نیز تخریب شد.

با هماهنگی و همکاری خوب دولت و دستگاه های متولی، فرایند برطرف تصرفات از مابقی اراضی ساحلی این محدوده تا تکمیل هر 6 کیلومتر همچنان ادامه خواهد داشت و در نهایت این زمین های آزادسازی شده در دسترس عموم مردم قرار می گیرد.

با دستور رئیس کل دادگستری استان هرمزگان، دادستان عمومی و انقلاب بندرعباس مأمور شد تا آنالیز های لازم صورت پذیرد و علاوه بر آزادسازی اراضی سمت ساحل به علت اینکه در زمین های مجاور اتوبان نیز انبارهایی به هم پیوسته قرار گرفته اند که مانع از دسترسی مردم به دریا شده اند، نقشه های مربوطه به دقت آنالیز گردد و چنانچه طبق نقشه دسترسی در نظر گرفته شده است نسبت به بازگشایی آن اقدام گردد و اگر نقشه ها فاقد راستا دسترسی بوده با مسئولانی که به صورت غیرموجه مبادرت به واگذاری اراضی نموده اند برخورد جدی قانونی صورت گیرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 21 خرداد 1401 بروزرسانی: 21 خرداد 1401 گردآورنده: kalarena.ir شناسه مطلب: 2126

به "6 کیلومتر از 12 کیلومتر فاصله بندرباهنر تا رجایی در تصرف است، 1500 متر آزاد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "6 کیلومتر از 12 کیلومتر فاصله بندرباهنر تا رجایی در تصرف است، 1500 متر آزاد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید