ارتباط فصل ها با ریزش مو

به گزارش مجله کالارنا، سلامت خبرنگاران : ریزش مو در فصل پاییز شایع است.

ارتباط فصل ها با ریزش مو

در فصل پاییز بسیاری از افراد دچار ریزش مو می شوند.

به گزارش خبرنگاران، هوای سرد باعث ضعیف شدن جریان خون در پوست سر می گردد و به همین خاطر مواد مغذی ریشه مو به خوبی تامین نمی گردد و این عامل منجر به ریزش مو می گردد.

برای مبارزه با ریزش مو در فصل پاییز، توصیه می گردد، که از یک رژیم غذایی سالم سرشار از ویتامین D پیروی کنید به طور مثال منابع غذایی ماهی، آووکادو، غلات غنی از آن هستند بهتر است در کنار استفاده از این مواد غذایی از منابع سرشار از آهن مثل اسفناج، کلم بروکلی و کینوآ استفاده کرد تا جذب ویتامین Dدر بدن افزایش یابد بعلاوه توصیه می گردد، روزانه دو لیتر آب بنوشید تا سموم بدن را دفع کنید.

مراقبت از موها

علاوه بر تغذیه سالم، از مو ها نیز باید به خوبی مراقبت گردد و شما می توانید با برس کشیدن روزانه و استفاده از شامپوهای حاوی ریز مغذی ها از موهای خود مراقبت کنید.

بعلاوه ورزش می تواند به تحریک جریان خون در پوست سر یاری کند تا ریشه مو با مواد مغذی تغذیه گردد.

علاوه بر این باید با استرس روانی مبارزه کرد زیرا این موضوع به نوبه خود خطر ریزش مو را افزایش می دهد و برای این کار می توانید از تمرینات یوگا و مدیتیشن بهره ببرید.

اگر همه این اقدامات در مواجهه با ریزش مو مؤثر نبود، باید با پزشک مشورت کرد زیرا ریزش مو ممکن است به دلیل کم کاری غده تیروئید نیز اتفاق بی افتد.

منبع: رکنا
انتشار: 7 آذر 1400 بروزرسانی: 7 آذر 1400 گردآورنده: kalarena.ir شناسه مطلب: 1934

به "ارتباط فصل ها با ریزش مو" امتیاز دهید

1 کاربر به "ارتباط فصل ها با ریزش مو" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارتباط فصل ها با ریزش مو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید