افزایش 21 درصدی اندازه اهدای خون تهرانی ها

به گزارش مجله کالارنا، تهران (پانا) - انتقال خون استان تهران گفت در پنج ماه نخست سال 1401 مقدار اهدای خون تهرانی ها نسبت به سال گذشته 21 درصد افزایش یافته، این در حالی است که مراجعه مردمی در این مدت نیز 24 درصد رشد داشت.

افزایش 21 درصدی اندازه اهدای خون تهرانی ها

به گزارش اداره کل انتقال خون استان تهران، 207 هزار و 611 شهروند تهرانی در پنج ماه اول سال 1401 به مراکز اهدای خون مراجعه کردند که نسبت به شرایط مشابه زمانی در سال گذشته، بیش از 24 درصد افزایش داشته است.

بعلاوه با کوشش های اجرا شده که همراه با افزایش تعداد و ساعات فعالیت مراکز اهدای خون در سطح مرکز بود، از شروع نوروز تا سرانجام مرداد 1401 و در آمارهای ثبت شده مراکز ثابت و گروه های سیار اهدای خون، 164 هزار و 947 نفر از میان مراجعه نمایندگان نوع دوست توانستند نام خود را به عنوان اهدانمایندگان خون ثبت نمایند که آمارهای اهدای خون در پنج ماه اول سال نسبت به شرایط مشابه در سال 1400، با رشد بیش از 21 درصد همراه بوده است.

آنالیز آمارهای مقایسه ای با پنج ماه اول سال گذشته و به تفکیک گروه های مختلف نشان می دهد که اهدانمایندگان مستمر با 16 درصد افزایش، اهدانمایندگان با سابقه با 27 درصد افزایش و اهدانمایندگان بار اول با 30 درصد افزایش در نجات جان بیماران، کمک رسان بودند.

اهدای خون بیش از پنج هزار بانوی تهرانی

براساس اعلام اداره کل انتقال خون تهران، پنج هزار و 730 بانوی تهرانی نیز در بازه زمانی نوروز تا مرداد 1401، به صف اهدانمایندگان خون پیوستندکه طبق آمارها نسبت به شرایط مشابه زمانی سال قبل، شاهد رشد 5.5 درصدی اهدای خون در میان بانوان در استان بوده ایم.

در این گزارش آمده است: انتظارها همچنان از زنان و دختران به عنوان طلایه دار کارهای خیرخواهانه بیش از این است که در ادامه سال با افزایش حضور بانوان در مراکز اهدای خون روبرو شویم.

جمع آوری سه هزار پلاکت خون

بنابراین گزارش و در طول پنج ماه ابتدایی سال 1401، بعلاوه سه هزار و 430 واحد پلاکت برای نجات جان بیماران اهدا شده است که به علت عمر کوتاه نگهداشت پلاکت و احتیاج روزانه بیمارانی همانند سرطانی ها به این فرآورده خونی، مشارکت بیشتر مردم برای اهدای پلاکت می تواند زندگی بخش این گروه از بیماران باشد.

لازم به ذکر است به علت احتیاج روزانه بیماران و بیش از 160 بیمارستان و مرکز درمانی در استان تهران، اهدای خون یک مسئله ضروری و حیاتی است و حضور مستمر اهدانمایندگان خون به عنوان پشتوانه ای خوب برای تامین خون و فرآورده های خونی مورد احتیاج بیماران است.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 10 شهریور 1401 بروزرسانی: 10 شهریور 1401 گردآورنده: kalarena.ir شناسه مطلب: 2194

به "افزایش 21 درصدی اندازه اهدای خون تهرانی ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش 21 درصدی اندازه اهدای خون تهرانی ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید