انتقاد شیخ معارض قطری از نزدیکی دوحه به تهران و آنکارا

به گزارش مجله کالارنا، به گزارش خبرنگاران، سلطان بن سحیم آل ثانی شیخ معارض قطری مورد حمایت عربستان و امارات در توییتر خود از قطر به دلیل نزدیک شدن به ایران و ترکیه انتقاد نموده است.

انتقاد شیخ معارض قطری از نزدیکی دوحه به تهران و آنکارا

با تور قطر از مروارید خلیج فارس دیدن کنید.

این شیخ قطری که بعد از بحران کشورهای عربی با قطر توسط رسانه های سعودی و اماراتی معرفی شده است در توییتر خود گفته که حکومت قطر حاکمیت خود را زمانی از دست داد که به جای یاری دریافت از برادران به طرف غریبه ها رفت.

وی در ادامه نوشته است: خواهر بزرگتر (عربستان) حاکمیت خود را با اخراج سفیر کانادا حفظ می نماید در حالی که رژیم قطر مجیز ایرانی ها و تُرک ها را می گوید و اجازه می دهد که حاکمیتش را زیر سوال ببرند، کی قرار است یاد بگیرند که یک دولت چگونه حاکمیت خود را حفظ می نماید؟

این شیخ قطری نوشته که قطری ها حاکمیت را چیزی جز حمایت از تروریسم و دخالت در امور داخلی همسایگان خود نمی دانند اما در برابر ایران و ترکیه درهای کشور را باز نموده و مرزها شکسته شده است و از وقتی که از غریبه ها یاری گرفته اند، حاکمیت خود را در برابر این کشورها از دست داده اند.

در پی شکل گیری بحران دیپلماتیک عربستان و کانادا، دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس در بیانیه ای از عربستان حمایت کرد اما قطر به عنوان عضوی از این شورا در بیانیه ای جداگانه گفت که اظهارات دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس نظر قطر نیست و دوحه از انتقاد از نقض حقوق بشر حمایت می نماید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 6 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kalarena.ir شناسه مطلب: 432

به "انتقاد شیخ معارض قطری از نزدیکی دوحه به تهران و آنکارا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقاد شیخ معارض قطری از نزدیکی دوحه به تهران و آنکارا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید