ایجاد 37 مرکز برای ارتقای کیفیت آموزش خلبان ها

به گزارش مجله کالارنا، خبرگزاری خبرنگاران-افزایش کمی هواپیما های سبک آموزشی یکی از زیرساخت هایی است که برای ارتقای کیفیت آموزشی خلبان ها در نظر گرفته شده است.

ایجاد 37 مرکز برای ارتقای کیفیت آموزش خلبان ها

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران،ارتقای آموزش خلبانی نیز با توجه به پیشرفت های چشمگیر در صنعت هوانوردی، به یک ضرورت تبدیل شده و خلبانان باید قادر باشند خود را با تغییرات هماهنگ کنند و باید برای ارتقاء آموزش یک خلبان؛ دانش، مهارت و نگرش او را ارتقا داد. بر همین اساس با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و دیگر نهاد های مرتبط، 37 مرکز آموزشی در این زمینه ایجاد شده است. این مراکز از هواپیمای فوق سبک و سایر مدل های دیگر برای آموزش خلبانان استفاده می کنند.

منوچهر منطقی دبیر ستاد توسعه فناوری های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری درباره این آموزش ها گفت: برای آموزش خلبان های هواپیما نیز فعالیت زیادی در جریان است و بر همین اساس به سراغ شرکت های دانش بنیان و خلاق رفتیم تا در این حوزه وارد عمل شوند و هواپیما های سبک آموزشی تولید کنند.

وی اضافه کرد: به همین علت ایران ساخت کردن هواپیمای فوق سبک یکی از این اقدامات بود. در حال حاضر 20 مرکز در کشور برای این کار دایر است.

دبیر ستاد توسعه فناوری های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: در سال های اخیر، با توجه به توسعه فعالیت های پروازی بالگرد در ایران و میانگین سن خلبانان قدیمی، ضرورت توجه به تربیت خلبان های بالگرد اجتناب ناپذیر است. لذا، نیاز به بالگردی که نیازات آموزشی را برآورده سازد در کشور احساس شد و بر این اساس الگوی بالگرد های آموزشی برای کاربری در آموزش های مقدماتی و پایه بر مبنای مطالبات عملیاتی نیرو های مسلح مورد تایید و تصویب نهایی قرار گرفت. این کار در برخی مراکز آموزشی در حال انجام است.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 25 فروردین 1401 بروزرسانی: 25 فروردین 1401 گردآورنده: kalarena.ir شناسه مطلب: 2073

به "ایجاد 37 مرکز برای ارتقای کیفیت آموزش خلبان ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایجاد 37 مرکز برای ارتقای کیفیت آموزش خلبان ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید