پتروشیمی هگمتانه به مزایده گذاشته می شود

به گزارش مجله کالارنا، به گزارش خبرنگاران، محمد ناصر نیک بخت شامگاه چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه درخصوص دستاوردهای سفر رئیس جمهور به همدان به ارواح پاک شهدا به خصوص شهدای 17 شهریور درود فرستاد و گفت: پنجشنبه سالروز شهادت شهید مدنی است که استان همدان همیشه از رهنمودهای این شهید بزرگوار بهره برده است.

پتروشیمی هگمتانه به مزایده گذاشته می شود

استاندار همدان با اشاره به استقبال خوب مردم از کاروان تدبیر و امید در سفر رییس جمهوری به استان همدان، بیان کرد: این جمعیت خودجوش آمده بود تا با طیب خاطر به نظام، دولت و کننده خود ابراز محبت کنند.

محمدناصر نیک بخت همچنین با بیان اینکه رسانه های استان همدان در انعکاس اخبار سفر ریاست جمهوری به همدان حماسه آفریدند، مطرح نمود:هیچ خبرنگار و رسانه از مرکز همراه کاروان تدبیر و امید نبود و همه وظایف به رسانه های استان سپرده شده بود که رسانه های استان نیز انعکاس اخبار را به خوبی انجام دادند.

وی در ادامه تلاش صدا و سیمای همدان را خوب ارزیابی کرد و در عین حال گفت صدا و سیما نتوانست راستا حرکت رئیس جمهور از فرودگاه به استادیوم را خوب پوشش دهد.

محمد ناصر نیک بخت در ادامه بیان کرد: امسال در شهریور و مهر ماه جشنواره هایی در استان همدان برگزار خواهد شد و به دلیل اینکه مهر ماه به ماه محرم منتهی می شود مجبور شدیم برخی برنامه ها را عقب بیندازیم و ادامه جشنواره ها را به آبان موکول کنیم.

وی با اشاره به اینکه هفته گذشته جشنواره سمن های جوان، خیرین و سمن های حوزه گردشگری برگزار شد و جشنواره تئاتر را نیز در مهر ماه خواهیم داشت، مطرح نمود: همچنین جشنواره فیلم نوجوان در همدان امسال برگزار می شود و این جشنواره در استان همدان دائمی شد و پایگاه و دبیرخانه فیلم نوجوان به صورت دائمی به همدان داده شد.

استاندار همدان با تاکید بر اینکه امسال جشنواره فیلم کودک در هیچ کجا برگزار نمی شود و جشنواره فیلم نوجوان متعلق به همدان است، ادامه داد: فعلا جشنواره فیلم نوجوان متعلق به همدان است اما شاید رقیب نیز تمدد اعصاب کند و دوباره وارد شود تا جشنواره فیلم را از همدان بگیرد.

نیک بخت با بیان اینکه قرار بود کنگره عارف بزرگ میرسیدعلی همدانی در مهرماه برگزار شود که با توجه به فشردگی برنامه ها به ناچار به 21 آبان ماه موکول شد، ادامه داد: همچنین نمایشگاه بین المللی کتاب کودک و نوجوان به استان همدان داده شد و این نمایشگاه در آذر ماه برگزار می شود.

وی با بیان اینکه برای دی و بهمن نیز در صورت اجازه دادن شرایط آب و هوایی برنامه هایی خواهیم داشت به دستاوردهای سفر رئیس جمهور به همدان اشاره کرد و اضافه کرد: چنین دستاوردهایی شاید بی سابقه است و در سایر سفرهای رئیس جمهور به استان های دیگر چنین دستاورد هایی برای استان ها ایجاد نشده است.

استاندار همدان با بیان اینکه در سفر رئیس جمهور به همدان850 میلیارد تومان برای طرح عمرانی اختصاص داده شد در حالی که اعتبار عمرانی همدان سالانه 106 میلیارد تومان است، اضافه کرد: تخصیص اعتبار 850 میلیاردی صد در صدی است به این معنی که از 106 میلیارد تومان اعتبار عمرانی استان در طول سال ممکن است یک سال، 27 درصد و یک سال 70 درصد تخصیص یابد اما تضمین شده که این 850 میلیارد تومان اعتبار عمرانی به صورت صد در صد پرداخت شود.

محمدناصر نیک بخت با بیان اینکه سال گذشته 72 درصد معادل 74 میلیارد تومان از اعتبارات عمرانی استان همدان تخصیص یافت، ادامه داد: رئیس جمهور معتقد است زمانی که با طرحی موافقت می کند باید تا انتها عمر دولت به بهره بردای برسد و پس به این دلیل اعتبارات عمرانی را صد در صد تخصیص می دهد.

وی در ادامه با بیان اینکه880 میلیارد تومان طرح های مشارکتی برای استان ایجاد شد، بیان کرد: طرح هایی وجود دارند که چون به مرحله 45 درصد پیشرفت فیزیکی نرسیده دولت نمی تواند وارد سرمایه گذاری شود و برای آن اعتباری در نظر گیرد در نتیجه در جلسه ای که در تهران با حضور شرکت های سرمایه گذاری برگزار شد، طرح ها ارائه شد تا مشارکتی به انجام برسد و در این راستا880 میلیارد تومان توافق با شرکت های سرمایه گذاری انجام شد.

استاندار همدان یکی از طرح های مشارکتی را سد گرین دانست و ادامه داد: سد گرین نهاوند بعد از شش سال هشت درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و امسال در قانون بودجه 700 میلیون تومان اعتبار برای این سد دیده شد در صورتی که اتمام این پروژه 230 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد پس با سالی 700 میلیون تومان اعتبار، به نتیجه رسیدن سد چند دهه زمان می برد.

نیک بخت ادامه داد: یک بانک و یک شرکت سرمایه گذاری قبول کردند که درخصوص سد گرین وارد عمل شوند و خاتم الاوصیا اجرای سد را پذیرفت اما گفت باید شرکتی پیدا شود که سرمایه گذاری را بپذیرد که در این زمینه با بانک کشاورزی صحبت شد و بانک پذیرفت که سرمایه گذاری را انجام دهد و سازمان مدیریت و وزارت نیرو نیز پذیرفتند که در مدت هفت سال سرمایه گذاری بانک کشاورزی را پرداخت کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه بانک شهر توافق کرد با شهرداری که پروژه های معین را تا سقف 500 میلیارد تومان در شهر همدان اجرا کند، ادامه داد: 200 میلیارد مربوط به سایر طرح ها است و شرکت شستا نیز سرمایه گذاری 100 میلیارد تومان در همدان را پذیرفت تا هتل همای همدان را در زمین خود کنار دانشگاه پیام نور به مبلغ 100 میلیارد تومان برای استان اجرا کند که در سفر رئیس جمهور به همدان نیز کلنگزنی شد.

استاندار همدان در ادامه با اشاره به اینکه در سفر رئیس جمهور به همدان هزار و 200میلیارد تومان نیز تسهیلات برای سرمایه در گردش و سرمایه ثابت به واحدهای تولیدی استان در نظر گرفته شد، مطرح نمود:880 میلیارد تومان طرح های مشارکت و 850 میلیارد تومان اعتبار عمرانی به استان داده شد اما این ها کامل نیست و امیدواریم موضوع اتاق پمپاژ و تصفیه خانه تالوار نیز نهایی شود.

محمدناصر نیک بخت از اضافه شدن 905 تخت بیمارستانی به بیمارستان های استان همدان از محل اعتبارات عمرانی اشاره کرد و ادامه داد: درخصوص بیمارستان، اکباتان را نتوانستیم به نتیجه برسیم که در این راستا یک جلسه سه جانبه بیان استانداری همدان، سازمان مدیریت و نهاد ریاست جمهوری در رابطه با طرح های عمرانی برگزار شد و طرح هایی عمرانی که در جلسات سه جانبه تصویب می شد کنار گذاشته می شد تا با حضور رئیس جمهور نهایی شود.

وی اضافه کرد: در یک جلسه چهار جانبه بین استانداری، سازمان مدیریت برنامه ریزی، نهاد ریاست جمهوری و شرکت ها تعدادی از طرح ها ماند و همه بیمارستان ها را پذیرفتند اما بیمارستان اکباتان را نمی پذیرفتند و می گفتند پول نداریم تا جایی که وزیر بهداشت گفت سهمی از من برای استاندار همدان بگذارید که در نهایت 50 میلیارد تومان هم برای بیمارستان اکباتان تخصیص یافت.

استاندار همدان با اشاره به اینکه 850 میلیارد تومان اعتبار طرح های عمرانی به استان همدان داده شد، اضافه کرد: برای ساختمان سد سرابی، یکساله 15 میلیارد تومان، تکمیل ساختمان سد شنجور به مدت یک سال 15 میلیارد تومان، زه کشی سد کلان به مدت یک سال 15 میلیارد تومان، تصفیه خانه بی او تی 22 میلیارد تومان، آبرسانی به پنج شهر پنج میلیارد تومان، مجتمع های آبرسانی روستاهای اولویت دار که 25 درصد جمعیت روستایی را شامل می شود 40 میلیارد تومان، تکمیل تصفیه خانه شهر های استان همدان 58 میلیارد تومان، ساختمان فرمانداری فامنین پنج میلیارد تومان و غیره اختصاص یافت.

نیک بخت با بیان اینکه دو کار اساسی نیز انجام شد و از ماده 215 برای دو طرح بزرگ ردیف بودجه گرفتیم و این دو طرح بودجه دائمی خواهند داشت، مطرح نمود: تصفیه خانه فاضلاب شهر فامنین یکی از این طرح ها است و باتوجه به اینکه فامنین اصلا تصفیه خانه نداشت، برای این طرح از ماده 215 ردیف بودجه گرفتیم و طرح دیگر چهار خطه کردن راستا غار علیصدر به همدان است که از ماده 215 برای آن ردیف بودجه گرفته شد.

وی در ادامه به بخش کشاورزی اشاره کرد و با بیان اینکه در سفر رئیس جمهور به همدان 45 میلیارد و 500 میلیون تومان برای بخش کشاورزی اعتبار گرفته شد، گفت: برای آبکمک تحت فشار شش هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان، 41 میلیارد تومان گرفته شد.

استاندار همدان با اشاره به اینکه استان همدان توانایی اجرای سالانه 12 هزار هکتار آبکمک تحت فشار را دارد که اعتبار شش هزار هکتار از سهمیه سفر تامین و شش هزار هکتار دیگر از بودجه وزارت جهاد کشاورزی انجام می شود، مطرح نمود: برای عملیات آبخیزداری در عرصه، چند سد در مساحت هزار و 862 هکتار یک میلیارد و 700 میلیون تومان اختصاص یافته است.

محمد ناصر نیک بخت با عنوان اینکه در بخش بهداشت و درمان نیز در سفر رئیس جمهور، 127 میلیارد و 500 میلیون تومان اعتبار داده شد که این اعتبار قابل مقایسه با اعتبار 106 میلیارد تومانی عمرانی استان در طول سال نیست، مطرح نمود: برای تکمیل بیمارستان نهاوند 19 میلیارد تومان، برای بیمارستان بهار 11 میلیارد تومان، برای بیمارستان قائم اسدآباد 10 میلیارد تومان، برای ساخت بخش سوختگی بیمارستان بعثت همدان 9 میلیارد تومان، بیمارستان اکباتان49 میلیارد و500 میلیون تومان، بیمارستان تویسرکان 21 میلیارد و 500 میلیون تومان و برای دانشکده پرستاری اسدآباد هفت میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه از دل کمک ها نیز 905 تخت بیمارستانی به دست می آید، مطرح نمود: هم اکنون کل تخت بیمارستانی استان همدان دو هزار و 150 تخت است که با این 905 تخت به بیش از سه هزار تخت می رسد.

استاندار همدان با اشاره به اینکه در فصل حمل و نقل، 433 میلیارد 200 میلیون تومان اعتبار در سفر رئیس جمهور به همدان داده شد، بیان کرد: برای مشارکت در ساخت آزاد راه ساوه- همدان 30 میلیارد تومان، تکمیل کنار گذر اسدآباد 18میلیارد تومان، ساخت باند دوم کبودرآهنگ به قیدار 10میلیارد تومان، تکمیل کنار گذر رزن 13 میلیارد تومان، تکمیل کنار گذر غربی شهر همدان91 میلیارد 200 میلیون تومان، تکمیل راه آهن همدان 271 میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

نیک بخت با بیان اینکه اعتبار داده شده برای راه آهن همدان منهای ریل است و این اعتبار فقط روی زمین هزینه می شود، مطرح نمود: در بخش قضایی نیز سازمان بازرسی برای امسال چهار میلیارد تومان برای ساخت ساختمان خود خواسته بود و برای تکمیل به 12 میلیارد تومان اعتبار نیاز داشت که این 12 میلیارد تومان در سفر رئیس جمهور تخصیص یافت.

وی در ادامه با بیان اینکه در بخش فرهنگ و ورزش 12میلیارد 300 میلیون تومان اعتبار به استان همدان اختصاص یافت، مطرح نمود: برای تکمیل استخر سر پوشیده اسدآباد یک میلیارد و 800 میلیون تومان، استادیوم ملایر هشت میلیارد و 500 میلیون تومان و دو میلیارد نیز برای بنیاد بوعلی و میر سید علی در نظر گرفته شد.

استاندار همدان با عنوان اینکه در بخش علمی و فرهنگی نیز 35 میلیارد 350 میلیون تومان اعتبار به استان همدان داده شد، اضافه کرد: برای دانشکده شیمی و کشاورزی دانشگاه بوعلی سه میلیارد و500 میلیون تومان، دانشکده علوم انسانی نهاوند سه میلیارد و950 میلیون تومان، تکمیل ساختمان پارک علم و فناری میلیارد تومان، پژوهشکده کشمش و انگور ملایر دو میلیارد تومان، تکمیل دانشکده فنی و حرفه ای کبود راهنگ سه میلیارد تومان اعتبار به استان همدان داده شد.

محمد ناصر نیک بخت با بیان اینکه در بخش اقتصادی در سفر رئیس جمهور 880 میلیارد تومان به استان همدان اختصاص داده شد، بیان کرد: یک میلیارد و 200 میلیون تومان از این 880 میلیارد برای ساخت سد گرین، 230 میلیارد برای طرح فرآورده های دارویی، باقی اعبتار نیز برای ساخت هتل در همدان، ساخت تقاطع های غیر هم سطح همدان، دو کارخانه تولید کاغذ از کربنات کلسیم، پروژه استحصال منیزیوم از دولومیت و غیره در نظر گرفته شده است که هزار و 200 میلیارد نیز برای طرح های مشارکتی در نظر گرفته شده بود.

وی در ادامه به سوالات خبرنگاران در مسائل مختلف سفر پاسخ داد و با بیان اینکه برای استقبال از رئیس جمهور هیچ کس را به زور نیاورده ایم و به شهرستان ها اعلام شد هر کس خواست برای استقبال به همدان بیاید و وسیله نقلیه نداشت برای آنها وسیله نقلیه تامین کنید، مطرح نمود: تامین نکردن وسیله نقلیه برای افرادی که تمایل به استقبال دارند اخلاقی نبود.

استاندار همدان با بیان اینکه در رابطه با اقتصادیات ناراضی بودیم، اضافه کرد: مقرر شد در زمینه اقتصادیاتی هر اعتراضی مردم دارند رسیدگی شود و خود ما نیز دخالت می کنیم همچنین برای اعتبارات استان همدان در سال جدید نیز مقرر شد تجدید نظر کافی انجام شود و برای سال بعد مسئله ای وجود نخواهد داشت.

نیک بخت با بیان اینکه در سفر مسئله شهر حورا مطرح و توافق و مقرر شد وزارت مسکن و شهر سازی ساخت شهر حورا سریع آغاز کند، ادامه داد: شهر حورا با حضور رئیس جمهور در همدان به تصویب مجدد رسید اما اعتباری برای آن دیده نشد چراکه جزو وظایف مسکن و شهر سازی است.

وی با بیان اینکه با تغییر اقلیم در جهان شرایط خشکسالی دامن گیر شده است و اقلیم به گونه ای تغییر کرد که درجه دما تغییر کرد و باعث خشکسالی طولانی مدت شد، اضافه کرد: تا به امروز هیچ استانی به اندازه همدان در زمنیه آب ورود نداشته است چراکه 970 حلقه چاه بسته و 90 میلیون متر مکعب آب صرفه جویی شده است.

استاندار همدان با بیان اینکه دلیلی برای کشت غرق آبی سیب زمینی و هندوانه وجود ندارد و به صرفه نیست، ادامه داد: باید تغییر الگوی کشت داشته باشیم.

محمد ناصر نیک بخت با بیان اینکه در بحث فرودگاه همدان مسئله ای وجود نداشت چراکه از روزی که به عنوان استاندار به همدان آمده ام 21 میلیارد تومان برای فرودگاه دیده شده و برج فرودگاه نیز در حال ساخت است، مطرح نمود: فرودگاه همدان یک یا دو برنامه دیگر دارند که اعتبار آِنها پیش بینی شده است و هم اکنون فرودگاه آمادگی نشستن و برخواستن هواپیما های پهن پیکر را دارد و حجاج از همدان پرواز می کنند.

وی با بیان اینکه حدود دو ماه بعد از سفر رئیس جمهور استاندار استانی که سفر انجام شد را به دولت دعوت می کند و استاندار باید توصیح دهد که مصوبات به چه مرحله ای رسید و هر شش ماه یک بار نیز باید در مورد مصوبات سفر توصیح دهد، ادامه داد: استاندار باید در دولت اعلام کند که چه سازمانی همکاری خوب و چه دستگاهی همکاری بد داشته است.

دبیرخانه پیگیری طرح های سفر رییس جمهوری به همدان تشکیل می شود

استاندار همدان با عنوان اینکه دبیرخانه پیگیری طرح های سفر در حال تشکیل است، مطرح نمود: از محل سفر در رابطه با گردشگری یک هتل کلنگزنی و مقرر شد اعتباری برای هگمتانه گذاشته شود.

نیک بخت با بیان اینکه11 پروژه گردشگری از بخش مشارکت مردم نیز دیده شده است، ادامه داد: درخصوص موضوع ثبت جهانی یکی از آثار تاریخی همدان که هگمتانه و علیصدر پیشنهاد شد که هگمتانه در حال تصویب است.

وی چهارخطه کردن راستا غار علیصدر را از عایدی های سفر رئیس جمهور در بخش گردشگری همدان مطرح نمود و ادامه داد: موزه در برنامه ها نبود.

استاندار همدان با تاکید بر اینکه قرار نیست در منطقه جهان آباد چاهی زده شود بلکه هم اکنون پسآب فاصلاب همدان به نیروگاه رسیده و 25 چاه موجود از مدار خارج شده است، ادامه داد: 250 مگاوات ظرفیت برق نیروگاه اکنون به هزار مگاوات رسیده است و از محل پسآب به نیروگاه قطر لوله به اندازه ای است که بتوان جهان آباد را نیز آب داد.

محمدناصر نیک بخت اضافه کرد: وقتی منطقه ای به عنوان منطقه ویژه اقتصادی انتخاب می شود تحکیم خاک، ظرفیت و غیره مورد بررسی قرار می گیرد.

وی در ادامه به پتروشیمی هگمتانه اشاره کرد و ادامه داد: مقرر شد شنبه هفته آینده هیئت خصوصی سازی تصمیم بگیرند و پتروشیمی هگمتانه را به مزایده بگذارند بعد از مزایده تا شش ماه فرصت برای تحویل پتروشیمی هگمتانه داده می شود و فقط 10 درصد این پروژه باقی مانده است.

نیک بخت درخصوص فرماندار ملایر نیز مطرح نمود: قیاسی معاون منابع انسانی استاندار قرار نبود فرماندار ملایر شود و بلکه گزینه های دیگری مطرح شده اما هنوز نتیجه ای حاصل نشده است و آقای قیاسی فعلا سرپرستی فرمانداری ملایر را بر عهده دارد تا زمانی که فرماندار معین شود.

تا به امروز از هیچ کمکی به پاس همدان دریغ نکرده ایم

وی از عملکرد تیم فوتبال پاس همدان اظهار ناراضایتی کرد و تا به امروز از هیچ کمکی به پاس دریغ نکرده ام، بیان کرد: اگر پاس پنجشنبه توانست بازی را ادامه دهد و برنده مسابقه شود می توان روی آن فکر کرد اگر برنده نشود باید تصمیم اساسی برای این تیم گرفته شود.

استاندار همدان با عنوان اینکه بنرهای خوشامدگویی به رئیس جمهور، مردمی بود و نه توصیه و تاکید، مطرح نمود: بنرها مربوط به واحدهای تولیدی، اصناف و گروه های مختلف اجتماعی بود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 15 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kalarena.ir شناسه مطلب: 863

به "پتروشیمی هگمتانه به مزایده گذاشته می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پتروشیمی هگمتانه به مزایده گذاشته می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید