بارش باران در 14 استان کشور

به گزارش مجله کالارنا، تهران (پانا) - طبق اعلام سازمان هواشناسی، بارش باران در 14 استان کشور طی 48 ساعت آینده پیش بینی شده است و سامانه بارشی نو نیز از روز جمعه 7 آبان وارد کشور می شود.

بارش باران در 14 استان کشور

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی، امروز (5 آبان) در سواحل شمالی، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی بارش پراکنده، وزش باد و کاهش نسبی دما پیش بینی می شود و در برخی نقاط هرمزگان و جنوب استان های سیستان و بلوچستان و کرمان وقوع رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت مورد انتظار است.

بعدازظهر فردا (6 آبان) دامنه های زاگرس واقع در استان های لرستان، کرمانشاه، همدان، کردستان، آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی همچنین در ارتفاعات البرز واقع در استان های قزوین، البرز و تهران ابرناکی، وزش باد و بارش پراکنده رخ می دهد.

سامانه بارشی به غرب کشور از جمعه (7 آبان) وارد کشور می شود و در منطقه های از نوار غربی کشور و دامنه های جنوبی البرز واقع در استان های قزوین، البرز و تهران افزایش ابر، وزش باد و رگبار پراکنده رخ می دهد همچنین شنبه (8 آبان) با تداوم فعالیت سامانه در این منطقه ها در غرب مازندران، گیلان و اردبیل نیز رگبار باران مورد انتظار است.

در منطقه ها سردسیر و مرتفع شمال غرب و ارتفاعات البرز بارش برف و در نقاطی از غرب و جنوب غرب کشور وقوع رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید انتظار می رود که شدت بارش در شمال کرمانشاه، همدان، کردستان، زنجان، شمال قزوین و اردبیل خواهد بود.

فعالیت سامانه بارشی روز یکشنبه (9 آبان) در جنوب غرب کاهش می یابد و در منطقه های از شمال غرب، غرب، دامنه های جنوبی البرز واقع در استان های قزوین، البرز و تهران و در غرب سواحل دریای خزر بارش ادامه خواهد داشت.

روز دوشنبه (10 آبان) در شمال غرب کشور و در استان های کردستان، همدان و قزوین بارش و وزش باد پیش بینی می شود همچنین روزهای جمعه و شنبه (7 و 8 آبان) شمال خلیج فارس و روز شنبه (8 آبان) غرب دریای خزر مواج خواهد بود.

آسمان تهران فردا (6 آبان) صاف تا قسمتی ابری، گاهی همراه با وزش باد و در اوایل شب همراه غبارمحلی با حداقل دمای 9 و حداکثر دمای 17 درجه سانتیگراد و طی جمعه (7 آبان) نیمه ابری و همراه با غبارصبحگاهی و در بعدازظهر همراه وزش باد با حداقل دمای 8 و حداکثر دمای 19 درجه سانتیگراد پیش بینی می شود.

طی امروز و فردا (5 و 6 آبان) اهواز با بالاترین دما 33 و 34 درجه سانتیگراد گرم ترین مرکز استان کشور است همچنین طی این مدت پیش بینی می شود دمای هوای شهرکرد به 3- و 2- و دمای هوای اردبیل نیز به 4- و 2- درجه سانتیگراد برسد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: kalarena.ir شناسه مطلب: 1928

به "بارش باران در 14 استان کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بارش باران در 14 استان کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید