بارش برف و باران در تهران کماکان ادامه خواهد داشت

به گزارش مجله کالارنا، مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به ورود دو سامانه بارشی جدید طی هفته جاری به کشور گفت: بارش برف و باران کماکان در تهران ادامه دارد.

بارش برف و باران در تهران کماکان ادامه خواهد داشت

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، با بیان این که بر اساس تحلیل آخرین نقشه های پیش یابی هواشناسی امروز (30 دی) از شدت بارش در نیمه غربی کشور کاسته می گردد، اظهارکرد: برای استان های واقع در سواحل دریای خزر، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، یزد، ارتفاعات البرز در استان های تهران، البرز، قزوین، زنجان و سمنان بارش باران و برف و برای جنوب شرق کشور رگبار و رعد و برق و برای مناطقی از شرق تهران، اصفهان و قم بارش پراکنده پیش بینی می گردد.

مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به این که این سامانه بارشی به تدریج از اواسط فردا (اول بهمن) از مرزهای شمال شرق کشور خارج می گردد، گفت: از فردا سامانه بارشی دیگری از غرب وارد کشور خواهد شد.

ضیاییان اضافه نمود: بر این اساس برای استان های واقع در شمال غرب، غرب، دامنه های البرز، سواحل دریای خزر و مرکز کشور بارش باران و برف گاهی همراه با وزش باد دور از انتظار نیست.

وی در ادامه اظهارکرد: طی روز چهارشنبه (2 بهمن) ضمن تقویت این سامانه گستره فعالیت آن در غرب، جنوب غرب، جنوب، مرکز و با شدت کمتر در شرق و دامنه های جنوبی البرز خواهد بود بنابراین در مناطق سرد و مرتفع بارش به شکل برف و در نواحی جنوبی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید خواهیم داشت.

به گفته ضیاییان شدت بارش در استان های ایلام، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شمال خوزستان، نیمه شمالی فارس و جنوب و غرب اصفهان است.

مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان این که روز پنج شنبه (3 بهمن) فعالیت این سامانه در بیشتر مناطق کشور خواهد بود، گفت: این سامانه بارشی به تدریج از اواخر وقت آدینه (4 بهمن) از جنوب شرق از کشور خارج می گردد و طی روز آدینه مجددا سامانه بارشی دیگری از شمال غرب و غرب وارد کشور می گردد.

ضیاییان اضافه نمود: از امروز(30 دی) تا اواخر هفته جاری با نفوذ هوای سرد در نیمه شمالی کشور و ماندگاری آن شاهد کاهش نسبی دما در این مناطق خواهیم بود.

وی در ادامه گفت: امروز (30 دی) دریای خزر مواج است و خلیج فارس از امروز تا چهارشنبه مواج خواهد بود.

ضیاییان در انتها درباره شرایط جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا (اول بهمن) نیمه ابری و در بعدازظهر همراه با افزایش ابر و در اواخر وقت بارش پراکنده با حداقل دمای 2- و حداکثر دمای 3 درجه سانتیگراد و طی روز چهارشنبه (2 بهمن) نیز نیمه ابری تا ابری همراه مه رقیق و در اواخر وقت بارش برف و باران با حداقل دمای 1- و حداکثر دمای 4 درجه سانتیگراد پیش بینی می گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 17 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kalarena.ir شناسه مطلب: 788

به "بارش برف و باران در تهران کماکان ادامه خواهد داشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بارش برف و باران در تهران کماکان ادامه خواهد داشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید