چه نوع بلیط قطاری بخریم بهتر است؟

به گزارش مجله کالارنا، خرید بلیط قطار

سفر رفتن با قطار در کنار تمام مزیت هایش و حتی نقاط ضعفش، حال و هوای دیگری برای هر مسافری دارد. هر سفری که با قطار انجام می گردد معمولا همواره پر از خاطرات خوب و شنیدنی برای هر کسی است. به قولی خاطرات خوب و شنیدنی که از سفر با قطار عاید شما می گردد، یکی از بهترین خاطراتی است که چه بسا تا آخر عمرتان به همراه شما بماند و باز هم شما را به سفر با قطار ترغیب نماید. با توجه به این که در حال حاضر یکی از راه های سفر رفتن نه تنها در ایران بلکه در سراسر دنیا، با استفاده از ناوگان حمل و نقل ریلی است؛ سوالی که معمولا در این زمان برای افراد پیش می آید این است که در زمان خرید بلیط قطار باید چه کار نمایند و چه قطاری را در نهیات انتخاب نمایند. از این رو ما در خبرنگاران امروز می خواهیم تا در زمینه خرید بلیط قطار و انتخاب درست آن، نکات مهمی را با شما در میان بگذاریم پس؛ با ما همراه باشید.

چه نوع بلیط قطاری بخریم بهتر است؟

نکاتی طلایی در زمینه خرید بلیط قطار

در زمینه خرید بلیط قطار باید ابتدا نکاتی را بدانید که درک ادامه این مطلب را برایتان آسان تر نماید. قطار یا ترن در واقع یکی از انواع متنوع حمل و نقل در جهان است که به وسیله آن می توان مسافران و یا بار را به وسیله واگن های آن بر روی ریل آهن حرکت داد و در نهیات آن ها را جا به جا کرد. قطار را در بین دیگر انواع وسایل حمل و نقل به عنوان یکی از امن ترین وسایل حمل و نقل جهان نیز می شناسند. قطار در ذهن همه ما به عنوان یکی از نوستالژیک ترین وسایل حمل و نقل جا افتاده است!

این نوستالژی به قدری قوی است که حتی پدر و مادرها و یا مادربزرگ و پدربزرگ های ما نیز سفر با آن را تجربه کرده اند و دیگر تبدیل به راهی سنتی برای رفتن به مسافت های دور و سفرهای طول و دراز اغلب داخلی شده است. در واقع روزی که ریچارد تروتیک در کارگاه خود برای اولین بار که لوکوموتیوی را می ساخت که با موتور بخار و بر روی ریل هایی که این بار از جنس چوب نبودند و و بلکه از فولاد ساخته شده بودند حرکت می کرد، فکرش را نمی کرد که اختراعش انقلابی بزرگ و عظیم در زمینه حمل و نقل و جا به جایی مردم در سراسر جهان را موجب بگردد.

اما با این که چند قرن از ساختن این وسیله می گذرد، همچنان هنوز هم وسیله ای فراگیر و قدرتمند برای رفت و آمد است. در این زمینه فکر می کنید که چه عاملی باعث شده است که مردم بعد از گذشت زمان های بسیار طولانی هنوز هم در صورتی برای خرید بلیط قطار اقدام کنند که وسیله ای بسیار تندروتر و امن تر به نام هواپیما اختراع و فراگیر شده است؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم که هنوز هم افراد زیادی در جهان و دور و بر ما وجود دارند که قطار را از جهات بسیاری وسیله ای امن برای حمل و نقل می دانند و البته به هر حال حق هم دارند. مردم می گویند که شاید با قطار بیشتر در راه باشیم اما در نهایت نه نگران تصادفات جاده ای هستیم و نه راه را گم می کنیم. ضمناً؛ از ترافیک هم خبری نیست!

کلا در سفر با قطار افراد از راحتی بیشتری برخوردارند. می توانند راه بروند و گشتی در فضای عمومی قطار بزنند، بخوابند، به رستوران قطار بروند، اگر قطارشان مدرن باشد که می توانند از خدمات بسیار زیادتری هم برخوردار شوند. با توجه به آمار منابع، در حال حاضر چندین قطار مسافربری در ناوگان ریلی ایران فعالیت می کنند که در اختیار شرکت های مختلفی هستند که در این زمینه اقدام به ارائه خدمات می کنند.

در زمینه خرید بلیط قطار از یکی از این شرکت ها برای رفتن به سمت مقصد مورد نظرتان، برای این که رضایت خاطر شما تامین گردد؛ امکانات مختلفی را در نظر گرفته اند که شما باید تنها آن ها را مورد آنالیز قرار داده و بعد اقدام به خرید بلیط قطار نمایید.

اما مهم ترین عاملی که در نهیات شما باید برای خرید بلیط قطار به آن توجه کنید و آن را رعات کنید این است که باید به میزان هزینه ای که می خواهید برای سفر خود خرج کنید، قطاری را که می خواهید را انتخاب کنید و خواهی نخواهی این مهم ترین فیلتر تاثیرگذار در این رابطه است. اما به هر حال با شناخت درست قطارها و جهتهای آنان و همچنین خدماتشان و همچنین درگاهی که بهترین راهنمای شما در زمینه خرید و روزور بلیط قطار باشد، می توانید خریدی خوب و پیروز داشته باشید.

به هر حال، پر واضح است که هر کسی در جهان دوست دارد که در نهایت راحتی و آسایش با قطار سفر کند. هر چقدر هم که درجه خدمات یک قطار بیشتر گردد، قیمت آن گران تر و مدل آن لوکس تر می گردد! بین سالن های کوپه ای و یا سالنی هم تفاوت های فراوان و چشمگیری وجود دارد که باز آن ها هم در انتخاب نهایی افراد تاثیرگذار هستند.

این که بخواهید کوپه جدا و خصوصی بگیرید و یا این که نه، در طول سفرتان با افراد دیگر همسفر و حتی آشنا شوید هم اموری تاثیرگذار در انتخاب قطار از سوی شما هستند. از این رو ما می خواهیم بعضی از قطارهایی که در گستره انتخابی پیش روی شما قرار می گیرند را مورد بحث و آنالیز قرار دهیم تا با آن ها آشنا شوید و در هنگام خرید بلیط قطار بتوانید راحت تر تصمیم بگیرید.

قطارهای رجا

  • قطار لوکس 4 نفره

شرکت رجا یکی از بهترین شرکت های حمل و نقل ریلی در ایران است و انواع مختلفی از قطارها را ارائه می دهد. یکی از قطارهای رجا، قطار لوکس 4 نفره این شرکت است که که در کل گنجایش 32 تا 36 نفر را در خود دارد. اگر می خواهید برای خرید بلیط قطار از رجا این قطار را انتخاب کنید باید بگوییم که این هتل هم فضایی بازتر دارد و هم داری امکاناتی همچون: سیستم صوتی، تهویه مطبوع، سرویس خواب کامل، پذیرایی، سیستم احضار پرسنل و امکاناتی از این قبیل را دارد. اگر قصد سفر به مشهد، قزوین، تهران، سمنان، مراغه، زنجان و یا حتی ترکیه را دارید می توانید تا از این قطار بهره ببرید.

  • قطار پلور سبز

این قطار رجا دارای 10 کوپه 4 نفره است ک البته بهتر است بگوییم 9 کوپه زیرا 1 کوپه این قطار به مهمانداران تعلق دارد. در هر 10 واگن این قطار، 2 دست سرویس های بهداشتی وجود دارد، امکان استفاده از سیستم های صوتی و تصویری، پخش فیلم، تهویه مطبوع، عایق مخصوص حرارت و همچننی عایق صدا، پنجره های دو لایه، پریز برق 220 ولتی تنها بعضی از امکانات پلور سبز رجا هستند. اگر می خواهید تا عملیات خرید بلیط قطار خود را انجام دهید باید بدانید که این قطار به شهرهای شیراز، تهران، مشهد و اهواز جهت دارد.

  • قطار پردیس

ترن ست یا پردیس رجا یکی از دیگر قطارهای رجا است که جایگاه هایش کلا با جایگاه های قطارهایی که دیده اید فرق می کند و کاملا شبیه به جایگاه های هواپیما است! این قطارها اتوبوسی هستند و سرعتشان 160 کیلومتر بر ساعت است. این قطارهای نسبت به باران، گرد و غبار و یا حتی جریان برق کاملا عایق هستند و دارای سیستم گرمایشی و سرمایشی اتوماتیک هم هستند. سیستم صوتی این قطار پیشرفته است و برای استفاده از آن و دیگر امکانات هتل قبل از این که سفر را شروع کنید، فیلم آموزشی را برایتان پخش خواهند کرد. برای خرید بلیط قطار پردیس از شرکت رجا در جهتهای تهران، قم، مشهد، میانه، زنجان و یزد اقدام نمایید.

  • قطار سیمرغ

در هر واگن این قطار 8 کوپه وجود دارد که ظرفیتشان 4 نفر است. این قطارها دارای خدماتی همچون: پریز برق، تهویه مطبوع، انواع تنقلات و خوراکی ها و بسیاری از خدمات دیگر را می توانید در این هتل دریافت نمایید.

  • قطار طوس

ظرفیت نهایی این قطارها 36 نفر است و دارای 9 کوپه 4 نفری می باشد. این قطار هم دارای امکانات و ارائه خدمات بسیار خوبی است. از عایق حرارت و صدا گرفته تا پذیرایی و خدماتی از این دست در این قطار موجود است.

  • قطار خلیج فارس

این قطار دارای ظرفیت 44 نفره است و در جهت مشهد، ملایر و اراک فعالیت می کند.

  • قطار ریل باس ارم

این قطار اتوبوسی رجا، در جهت گرگان، تهران، سمنان، قم و پل سفید فعالیت می کند. در این قطار مسافران فضای کافی دارند و می توانند به راحتی رفت و آمد کنند. برنامه سفر این قطار به شهرهای سمنان، مشهد، تهران، سرخش، پرند، خرمشهر، بندر ماهشهر، اهواز، سربندر، گرگان و بسیاری از مقصدهای دیگر را در بر می گیرد.

  • قطار دو طبقه جدید رجا

در این قطار که با این که اتوبوسی است اما خدمات خوب و زیادی دارد، تنها 108 مسافر می توانند سفر کنند. مشهد، یزد، شاهرود، تهران شهرهایی هستند که این قطار به آن ها سفر می کند.

  • قطار دلیجان

11 کوپه 4 نفری در جهتهای مشهد، ساری و تهران، اطلاعاتی است که برای خرید بلیط قطار دلیجان رجا احتیاج خواهید داشت.

  • قطار درجه 2

این قطار 11 کوپه با ظرفیت 6 نفری را دارد. این قطار در جهتهای مراغه، تهران، خواف، نیشابور، تربت حیدریه و مشهد فعالیت می کنند.

  • قطار اتوبوسی

این قطار با ظرفیت های مختلف 96 نفره، 80 نفره، 72 نفره و 54 نفره در جهتهای مختلفی در ایران فعالیت می کنند.

قطارهای فدک

شرکت فدک اقدام به ارائه قطارهای 5 ستاره می کند و در این راه بهترین خدمات را نیز ارائه می دهد.

اگر می خواهید که برای خرید بلیط قطار فدک اقدام نمایید، باید بدانید که:

این قطارها دارای عایق های حرارتی، طراحی داخلی متفاوت، سرعت 200 کیلومتر بر ساعت، قابلیت تنظیم دما، قابلیت های صوتی و تصویری، تخت های بزرگ، سرویس های بهداشتی، سرویس پذیرایی و سرو غذای متفاوتی هستند.

نکته!

اگر قصد خرید بلیط به صورت آنلاین و یا حتی حضوری و استفاده از قطارهای متنوع رجا و فدک را دارید، تنها کافی است که به وسیله وب سایت آنلاین و یا اپلیکیشن خبرنگاران مراجعه کرده و راحتی بلیط خود را رزرو و یا خرید نمایید.

قطارهای بن ریل

قطارهای بن ریل هم متفاوت و زیاد هستند و تنها شما در زمان خرید بلیط باید آنالیز کنید که آیا جهت شما با قطارهای مختلف بن ریل یکی هست یا نه؟

به صورت کلی قطارهای بن ریل دارای خدماتی همچون: کتاب، اینترنت پر سرعت وای فای، صبحانه، سرویس بهداشتی، نمایشگرهای ویژه، وسایل یک بار مصرف برای خواب، صبحانه، ناهار و شام و سیستم احضار مهماندار است.

قطارهای این شرکت عبارتند از: قطار 4 ستاره سروش، قطار 4 ستاره غزال، قطار 4 ستاره پرستو، قطار 3 ستاره 6 تخته و 3 ستاره سفیر در جهتهای؛ تهران، مشهد، زنجان، قزوین، قم، مشهد، کرمان، بندرعباس و طبس می باشد.

شرکت قطارهای مسافری مهتاب

قطاری که این شرکت برای حمل و نقل در اختیار مسافرین قرار می دهد در جهت تهران، مشهد، اندیمشک، اهواز، اندیمشک حرکت می کند. این قطار 6 کوپه ای است و امکانات بسیار زیادی را در اختیار مسافرینش قرار می دهد. از جمله خدماتی که با سفر با این قطار به شما تعلق می گیرد می توانیم به: سیستم تهویه مطبوع، سیستم گرمایش و سرمایش، انواع سرویس های بهداشتی، مایکرویو، ملحفه و آب معدنی رایگان، هدفون و کتاب در صورت درخواست مسافر، میان وعده و تنقلات رایگان و دیگر خدمات می باشد.

شما برای خرید بلیط قطار می توانید از دیگر قطارهای شرکت های وانیا ریل، شرکت های قطار مسافری کوثر، شرکت قطارهای مسافری رعد تبریز، شرکت قطاری پارس لاریم، شرکت قطارهای مسافری هستیا، شرکت قطارهای نورالرضا و شرکت ریل ترابر سبا بلیط خود را تهیه نمایید.

منبع: الی گشت

انتشار: 13 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kalarena.ir شناسه مطلب: 257

به "چه نوع بلیط قطاری بخریم بهتر است؟" امتیاز دهید

1 کاربر به "چه نوع بلیط قطاری بخریم بهتر است؟" امتیاز داده است | 3 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چه نوع بلیط قطاری بخریم بهتر است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید