بارندگی سال جاری نصف پارسال هم نیست

به گزارش مجله کالارنا، خبرنگاران : مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: میانگین بارندگی کشور از ابتدای سال زراعی تا 21 اردیبهشت امسال، 127 میلیمتر ثبت شد، میزان بارش پارسال در این بازه زمانی 272 میلی متر بود، بنابراین بارش امسال 53 درصد کمتر از سال گذشته است.

بارندگی سال جاری نصف پارسال هم نیست

به گزارش خبرنگاران به نقل از فارس ،صادق ضیائیان در تشریح آخرین شرایط جوی کشور اعلام کرد: امروز خصوصاً در ساعات بعد از ظهر و اوایل امشب، رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت در استان های قزوین، البرز، زنجان، تهران و سمنان، همچنین دامنه های زاگرس در استان های کرمانشاه، همدان، کردستان، قم، لرستان، مرکزی، چهارمحال و بختیاری، فارس، یزد، اصفهان، کرمان و هرمزگان و همچنین اردبیل، ارتفاعات خراسان شمالی و سواحل شمالی کشور خواهیم داشت.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی اضافه نمود: امروز در شرق و جنوب شرق کشور وزش باد شدید همراه با گرد و خاک پیش بینی می گردد.

وی اضافه نمود: در روزهای پنجشنبه و آدینه هفته جاری غیر از سواحل شمالی کشور در شمال غرب نیز رگبار و رعد و برق پیش بینی می گردد.

ضیائیان گفت: روز شنبه 25 اردیبهشت در ارتفاعات البرز مرکزی و جنوب استان های قم، اصفهان و مرکزی، شمال و شرق فارس، چهارمحال و بختیاری، لرستان، غرب یزد، ارتفاعات کرمان و هرمزگان در ساعات بعد از ظهر و باران و رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش بینی می گردد.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی اظهار کرد: روز شنبه 25 اردیبهشت در ارتفاعات البرز مرکزی و جنوب استان های قم، اصفهان و مرکزی، شمال و شرق فارس، چهارمحال و بختیاری، لرستان، غرب یزد و ارتفاعات کرمان و هرمزگان در ساعات بعد از ظهر رگبار باران و رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش بینی می گردد.

وی گفت: روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته آینده در اغلب نقاط کشور آسمان صاف و آرام خواهد بود و فرایند افزایش نسبی دما حاکم است و در ساعات بعد از ظهر در ارتفاعات البرز مرکزی، جنوب استان مرکزی، جنوب قم، غرب اصفهان، لرستان و چهارمحال و بختیاری رشد ابر و رگبار پراکنده پیش بینی می گردد.

ضیائیان اضافه نمود: در سه روز آینده در شرق و جنوب شرق کشور به ویژه زابل وزش باد شدید و گرد و خاک خواهیم داشت.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی اضافه نمود: در دو روز آینده در اردبیل و غرب سواحل خزر افزایش محسوس دما پیش بینی می گردد.

وی در تشریح شرایط جوی پایتخت اعلام کرد: آسمان تهران روز آینده کمی ابری در بعدازظهر افزایش ابر، رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید پیش بینی می گردد، بیشینه و کمینه دما فردا در تهران 29 و 17 درجه خواهد بود.

ضیائیان اضافه نمود: روز آینده اهواز با بیشینه دمای 44 درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهر کرد با کمینه دمای 5 درجه بالای صفر خنک ترین مرکز استان خواهد بود.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی در تشریح شرایط بارش ها در سال زراعی جاری اعلام کرد: میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی (مهر 99) تا 21 اردیبهشت امسال، 127 میلیمتر ثبت شد، میزان بارش سال گذشته در این بازه زمانی 272 میلیمتر بود که بارش امسال 53 درصد کمتر از سال گذشته است.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 22 خرداد 1400 بروزرسانی: 22 خرداد 1400 گردآورنده: kalarena.ir شناسه مطلب: 1713

به "بارندگی سال جاری نصف پارسال هم نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بارندگی سال جاری نصف پارسال هم نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید