بازگشت موفقیت آمیز فضانوردان ناسا به زمین

به گزارش مجله کالارنا، فضانوردان فضاپیمای شرکت اسپیس ایکس که به ایستگاه فضایی پرتاب شده بودند، امروز در خلیج مکزیک به سلامت فرود آمدند.

بازگشت موفقیت آمیز فضانوردان ناسا به زمین

به گزارش خبرنگارنخستین فضاپیمای اسپیس ایکس به نام اژد ها که فضانوردان را با موفقیت در 31 ماه می (دهم خرداد) به ایستگاه بین الملی فضا رسانده است امروز به زمین بازگشت.

شرکت اسپیس ایکس در اولین مأموریت خود دو فضانورد ناسا، رابرت بنکن و داگلاس هورلی را در یک پرواز آزمایشی به نام Demo-2 به ایستگاه بین المللی فضا برد و از مرکز فضایی کندی در فلوریدا پرتاب آنها انجام شد.

در سال 2014، ناسا اسپیس ایکس را انتخاب کرد تا ماموریت های تاکسی فضایی را به مقصد ایستگاه بین المللی فضا عملی کند. تاکسی های فضایی اسپیس ایکس قادرند تا چهار فضانورد را جابجا کنند.

این فضانوردان هر دو خلبانان آزمایشی هستند که به طور خاص آموزش دیده اند تا میزان کارآمدی فضاپیمای اسپیس ایکس به نام اژد ها را بسنجند که اگر یک فرود ایمن نداشته باشد، به عنوان فضاپیمای انسانی تایید نشود. حالا ساعتی پیش این دو فضانورد با کپسول کرو دراگون، با موفقیت در خلیج مکزیک فرود آمدند. لحظاتی پیش هر دو فضانورد به سلامت از کپسول خارج شدند.

ویدئویی که در ادامه نشان داده شده است لحظه تاریخی فرود این فضانوردان است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 13 مهر 1399 بروزرسانی: 13 مهر 1399 گردآورنده: kalarena.ir شناسه مطلب: 1235

به "بازگشت موفقیت آمیز فضانوردان ناسا به زمین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازگشت موفقیت آمیز فضانوردان ناسا به زمین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید