با لوکس ترین هتل های بلیز آشنا شوید

به گزارش مجله کالارنا، بلیز یکی از مقاصد ایده آل گردشگری برای علاقه مندان به سافاری است، ولی می توان این سفر را با اقامت در لوکس ترین هتل های این کشور، به مراتب خاطره انگیزتر کرد.

با لوکس ترین هتل های بلیز آشنا شوید

در مطالب پیشین شما را با شماری از جاذبه های کشور بلیز آشنا کردیم که نقشی مؤثر در جلب توجه گردشگران به ویژه سافاری دوستان دارند. اما در کنار تجربیات متنوع و گشت و گذار در میان جاذبه های طبیعی، محل اقامت گردشگران نیز در اندازه رضایتمندی آن ها از سفر نقشی مؤثر دارد.

به همین دلیل از شما دعوت می کنیم در مرور شماری از برترین اقامتگاه های کشور بلیز، همراه ما باشید.

اقامتگاه ماتاچیکا (MATACHICA RESORT)

با حال و هوا و استایلی اختصاصی و معین، اقامتگاه ماتاچیکا ترتیبی داده تا هم مکانی با کلاس دنیای باشد و هم در عین حال خلوت خصوصی مهمانان خود را تأمین کند. باید اذعان کرد که رنگ های روشن و درخشان با تم کارائیب، محصولات ویژه و خاص آمریکای مرکزی و البته صنایع دستی محلی حال و هوایی روستایی و دلپذیر به این مکان بخشیده است.

این استراحتگاه خوشبختانه به یکی از بزرگ ترین جزایر مرجانی بلیز بسیار نزدیک است. غواصی در این مکان بسیار معمول و متداول بوده و از سوی دیگر از زیباترین سواحل ماسه ای این کشور برخوردار است که باعث شده استراحتی دلپذیر توأم با لذت شنا در میان آب های زمردگون کریستالی نصیب مهمانان این استراحتگاه گردد. از سوی دیگر این ویژگی ها باعث شده اینجا بهشتی ایده آل برای زوج های جوانی باشد که در حال سپری کردن ماه عسل خود هستند. یک اتمسفر زنده، شاد و آرامش بخش به همراه امکانات لوکس، سواحل دلفریب و استراحتگاهی فوق العاده که به خوبی از عهده احتیاج افراد برمی آید.

این هتل در جزیره Ambergris Caye واقع شده که در نزدیکی Great Barrier Reef و نیز خرابه های باستانی برجای مانده از تمدن مایا قرار گرفته است. یک محوطه بیرونی دلفریب توأم با امکان لذت بردن از برنامه های شاد متنوع و یک فضاسازی داخلی آرامش بخش که باعث شده این استراحتگاه به عنوان اقامتگاهی لوکس به معروفیت رسیده و توجه گردشگران را به خود جلب کند. در کنار نمایش آثار هنری بین المللی و نیز هنرهای دستی محلی، همه چیز در این مکان به گونه ای تهیه و تدارک دیده شده تا خلوتی دنج و راحت برای مهمانان مهیا گردد. حمام های بزرگ و پاسیوهای اختصاصی، دسترسی رایگان به اینترنت، سالن سینما، اتاق و سوئیت هایی با برترین منظره و امکانات و البته بنگالوهایی در ساحل که همگی مجهز به دستگاه تهویه مطبوع، سرویس خدماتی روزانه و البته امنیتی در خور توجه هستند.

این اقامتگاه بعلاوه دارای اسپا، استخر شنا و رستورانی است که به علت کیفیت خوب غذاهایش، پیروز به دریافت جایزه نیز شده است. یک رستوارن شیک با آثار هنر معاصر و نورپردازی عاشقانه که در همراهی با منویی از خوراک های دلپذیر و تازه محلی، انواع نوشیدنی و قهوه به عنوان یکی از برترین رستوران های بلیز شناخته می گردد.

از سوی دیگر به جز پرداختن به فعالیت های مفرح آبی، امکانات متنوعی نیز برای سرگرم کردن مهمانان مهیا است. حیات آبی شگفت انگیز، غواصی اسکوبا و گشت و گذار در میان جزایر مرجانی فعالیت های پرطرفداری هستند، اما در عین حال امکان کایاک سواری در دریا نیز فراهم است و کسانی که در پی هیجان و آدرنالین هستند نیز می توانند به موج سواری، غارنوردی و پاراسیلینگ (چتر بازی در دریا با یاری قایق) بپردازند. گشت و گذار در جنگل و شرکت در تورهای ماجراجویانه، دوچرخه سواری و تورهای بازدید از خرابه های تمدن مایا، برگزاری تور با هلیکوپتر و دیدنی محیط اطراف از منظره متفاوت نیز از جمله فعالیت های متداول در این هتل است. البته ماهیگیری دیگر امکانی است که نباید از قلم انداخته گردد.

در سرانجام توجه داشته باشید که اقامت در این مکان مناسب بچه ها زیر دوزاده سال نیست.

مهمانخانه لاکپشت (TURTLE INN)

این اقامتگاه متعلق به فرانسیس و النور کاپولا (Francis and Eleanor Coppola) است. پیش تر این مهمانخانه به وسیله طوفانی دریایی آیریس نابود شده و دو سال طول کشید تا مجددا مورد بازسازی و بازسازی قرار گفت. اما خوشبختانه این مکان هم اکنون یکی از معروف ترین اقامتگاه های ساحلی آمریکای مرکزی است.

در کنار خلوتگاه هایی با سقف پوشالی که با وزش نسیم اقیانوسی هوایی خنک و دلچسب را تجربه می نمایند، این هتل به کارمندان خوش مشرب و مکان بسیار خاص و دلپذیر خود می بالد که در مجموع اقامتی بی نظیر و خاطره انگیز را به مهمانان خود هدیه می نماید.در این محل شماری از برترین مراکز غواصی اسکوبای دنیا وجود داشته و فعالیت های سرگرمیی متعددی برقرار است. در مجموع حال و هوای این استراحتگاه ساحلی بسیار لوکس و دلفریب بوده و به نوعی یادآور دهکده های گریفونایی است.

خانه های کوچک کلبه مانند که با الهام از اقامتگاه های بالی طراحی و اجرا شده اند، با مبلمان دست ساز اقامتی خاطره انگیز را فراهم آورده اند. این خانه های لوکس در ابعاد و اشکال متنوعی در دسترس بوده و دیدی خوب رو به دریا دارند. کلبه هایی مخصوص سپری کردن ایام ماه عسل، ویلا، بنگالو و حتی یک سوئیت با حال و هوای چینی دیگر بخش های این هتل را تشکیل می دهند. بعضی از کلبه ها بسیار نزدیک به اقیانوس ساخته شده و شماری دیگر در میان سبزی دلپذیر طبیعت واقع شده اند.

همه سوئیت و اتاق های این اقامتگاه دارای حمام و یک بار کوچک با امکان تهیه چای و قهوه هستند. داک آی پاد، چترهای ساحلی، ساعت زنگ دار و لوازم آرایش دست ساز نیز برای مهمانان مهیا است. در اتاق ناهارخوری بعلاوه مکانی برای صرف غذا به صورت خصوصی نیز وجود دارد.

با دو استخر داخلی و نیز استخرهای ساحلی، در مجموع مکان های متعددی برای سرگرمی و استراحت فراهم شده است. یک فروشگاه ویژه لوازم غواصی نیز در این مکان وجود دارد که مایحتاج مورد احتیاج افراد را ارائه نموده و فروشگاه هدیه یادگاری های متنوعی را در اختیار آن ها قرار می دهد تا این تعطیلات خاطره انگیز را برای همواره در فکر خود حفظ نمایند. بعلاوه مکانی برای سرگرمی بچه ها آماده شده که امکان سرگرم کردن آن ها برای چند ساعت فراهم نموده و به والدین فرصت می دهد کمی بیشتر با هم وقت گذرانی نمایند. اسپا با خدماتی متنوع، راهی خوب برای برطرف خستگی بعد از تجربه یک روز شاد پرتحرک است و در نهایت می توان در رستوران مجموعه حاضر شد که با حال و هوایی گرمسیری و خاص، منویی جالب را در اختیار مهمانان قرار می دهد.

در این رستوران انواع خوراک های دریایی تازه و پیتزاهای سالم و خوشمزه عرضه می گردد. اگه دوست دارید از طعم خوراک های محلی بلیز بهره مند شوید، بد نیست سری به آشپزخانه Lubas Kitchen بزنید که رو به آب های ساحلی Placencia Lagoon واقع شده است.

انواع فعالیت های مفرح، تورهای سرگرم نماینده و دوچرخه سواری در این مکان برگزار می گردد، البته ممکن است شماری از این فعالیت ها دارای هزینه اضافی باشند که بهتر است هنگام رزرو از جزئیات آن ها باخبر شوید.

با توجه به جمعیت قابل توجه ماهی ها، اینجا مکانی ایده آل برای ماهیگیری است. می توان در میان جزایر مرجانی در پی انواع اسنپر، گروپر، ماهی تن، ماهی پرنده آب شور، تارپن (tarpon) و اسنوک (snook) بود. غواصی اسکوبا در دسترس همگان واقع شده است، چه افراد مبتدی یا حرفه ای. در این نواحی و بین ماه آوریل تا ژوئن ممکن است حتی پیروز به دیدنی وال کوسه هم شد. بعلاوه تورهای غواصی برای دیدنی گونه های منحصر بفرد حیات آبی برگزار شده و امکان گشت و گذار در غارهای آبی فراهم است. البته کشتی کروز فراموش نگردد، امکانی عاشقانه برای زوج های جوانی که در آب های کم عمق ساحلی به دیدنی دلفین ها بنشینند، آن هم در حالیکه از طعم دلپذیر نوشیدنی های محلی لذت می برند.

بازدید از آثار برجای مانده از تمدن مایا در Lubaantun، غار بلو کریک (Blue Creek)، آبشار ریو بلانکو (Rio Blanco) یا حضور در پناهگاه حیات وحش کاکس کامب (Cockscomb) نیز فراهم است. برای دوست داران حیات وحش هم خبر خوبی داریم. علاقه مندان می توانند در خلال یک گشت و گذار به یادماندنی با انواع میمون ، پرندگان، ایگوانا، کروکودیل و حیوانات دیگر این نواحی آشنا شوند.

هتل ویکتوریا هاوس (VICTORIA HOUSE)

در جزیره زیبا و سحر انگیز Ambergris Caye، زیر نور خورشید نواحی کارائیب و در میان آب های گرم این منطقه یکی از لوکس ترین اقامتگاه های بلیز واقع شده است. هتل ویکتوریا هاوس، اقامتگاه قابل توجهی است که در مجموع دارای 42 اتاق، ویلا و استراحتگاه است که در میان مناظری از اقیانوس و باغ گرمسیری احاطه شده اند. اینجا مکانی ایده آل چه برای آغاز سفر در بلیز، چه سرانجام آن است که بی شک خاطراتی به یادماندنی را در فکر مهمانان برجای می گذارد.

جنگل های گرمسیری، سواحل ماسه ای و حیات آبی غنی عمده امتیازات جالب توجه و طبیعی این هتل هستند که با امکانات لوکس و استراحتگاه های ساحلی اش، بی شک توجه گردشگران را به خود جلب خواهد نمود.

بیشتر اتاق ها یا منظره دلفریب اقیانوس و یا سبزی شاد و پر رنگ و لعاب جنگل و باغ های وحشی را به نمایش می گذارند. در مجموع این هتل دارای هفت خانه با بام شالی پوش است که رو به دریا قرار گرفته اند، هشت اتاق در قالب دو ساختمان نیز به وسیله جنگل احاطه شده و البته هفت سوئیت این هتل نیز همگی به صورتی منحصربه فرد دکور شده و با فضاسازی داخلی دلپذیر و آرمش بخش خود، نویدبخش اقامتی به یادماندنی هستند. به علاوه 6 ویلا دارای فضاهای اضافه که در مکان های مختلف ساحل ساخته شده اند نیز در صورت تمایل در اختیار مهمانان قرار خواهد گرفت. این ویلاها همگی لوکس و مجلل بوده، دارای مبلمان در خور توجه، دوش فضای باز و تختخواب سایه بان دار از جنس ماهاگونی هستند. رستوران، استخر و اسپا از دیگر امکانات هتل است.

در رستوران های هتل همانند پامیلا (Pamilla) یا کافه ساحلی نلسون (Nelsons Beach) می توان خوراکی معمولی یا رمانتیک را صرف کرد. طعم غذاهای این هتل فوق العاده است، چرا که در تهیه آن ها از محصولات تازه دریایی استفاده شده و با دستورالعمل های محلی طبخ می شوند، در نتیجه بهتر است حتما یک بار طعم خوراک های دریایی را امتحان کنید.

اگرچه این اقامتگاه در ساحل واقع شده، اما طیف گسترده ای از فعالیت ها را برای مهمانان تهیه و تدارک دیده است. در کنار ماهیگیری در آب های عمیق یا در میان صخره های مرجانی، غواصی،غواصی اسکوبا و غارنوردی نیز در درسترس است. گونه های متعددی از پرندگان در این منطقه زندگی می نمایند ازجمله پرندگان نادری همانند کتبرد سیاه (Black Catbird) که فرصتی مناسب برای دیدن را در اختیار بازدیدنمایندگان قرار می دهد، به علاوه برگزاری تورهای بازدید از آثار تمدن مایا و هلیکوپترسواری از دیگر امتیازات این هتل است. البته مهمانان همواره می توانند سواحل بکر و طبیعی این ناحیه را به صورت شخصی مورد کندوکاو قرار دهند.

به سرانجام این مطلب رسیدیم، امیدوارم از مطالعه آن و همراهی با ما لذت برده باشید. راستی، از قلم نیاندازید اگر روزی گذرتان به بلیز افتاد، تجربیات خود را با ما نیز در میان بگذارید.

منبع: کجارو / naturalworldsafaris.com
انتشار: 29 فروردین 1401 بروزرسانی: 29 فروردین 1401 گردآورنده: kalarena.ir شناسه مطلب: 2077

به "با لوکس ترین هتل های بلیز آشنا شوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با لوکس ترین هتل های بلیز آشنا شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید