برخورد قاطع با دفاتر ازدواج و طلاق متخلف

به گزارش مجله کالارنا، رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک گفت: در انتخاب سران دفاتر ازدواج و طلاق باید نهایت دقت به عمل آید.

برخورد قاطع با دفاتر ازدواج و طلاق متخلف

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، به نقل از روابط عمومی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور؛ رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در دیدار جمعی از اعضای کانون های دفاتر ازدواج و طلاق گفت: با دفاتر ازدواج و طلاق متخلف برخورد قاطع به عمل می آید.

ذبیح اله خدائیان با بیان اینکه مقدس ترین عقدی که در شرع مقدس وجود دارد عقد ازدواج است که سنگ بنای خانواده و بالطبع جامعه و اجتماع را تشکیل می دهد افزود: آغاز پیوند خانوادگی از دفاتر ازدواج است، لذا عقد ازدواج باید در دفاتر با رعایت همه موازین شرعی و قانونی انجام گردد.

معاون قوه قضائیه گفت: گزارش هایی رسیده است که در بعضی از دفاتر، صیغه هایی تحت عنوان آریایی و امثال آن جاری می گردد که مغایر شرع و قانون است که با این دفاتر بایستی برخورد قاطع به عمل آید.

وی افزود: معاونت امور اسناد سازمان ثبت، اداره کل بازرسی و کانون های دفاتر ازدواج و طلاق باید با بازرسی های محسوس و غیر محسوس نسبت به شناسایی این دفاتر اقدام نمایند و با مرتکبان این تخلفات برخورد سریع و قاطع به عمل آید.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: در انتخاب سران دفاتر ازدواج و طلاق باید نهایت دقت به عمل آید و افرادی به این مشاغل انتخاب شوند که متشرع، مورد اعتماد و قانونمند باشند و در سپردن این دفاتر به افراد نباید صرفا مدرک تحصیلی ملاک عمل قرار بگیرد.

وی افزود: یکی از مسائل دفاتر ازدواج و طلاق، به روز نبودن قوانین و مقررات است لذا بازنگری در قوانین و مقررات موجود لازم است.

خدائیان، معاون اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور را مکلف کرد که ظرف حداکثر 15 روز، کارگروهی متشکل از کارشناسان سازمان، سران مجرب دفاتر ازدواج و طلاق و اساتید حوزه و دانشگاه، برای بازنگری در قوانین مربوطه تشکیل داده و در اسرع وقت پیش نویس لایحه قانون مربوط به دفاتر ازدواج و طلاق را تهیه نمایند.

وی همچنین بر تسریع در اجرای سامانه تقسیم اسناد طلاق تأکید کرد.

در این جلسه اعضای حاضر، مسائل و مسائل مبتلابه دفاتر ازدواج و طلاق را بیان و بر ضرورت برطرف آن ها تأکید کردند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 17 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kalarena.ir شناسه مطلب: 564

به "برخورد قاطع با دفاتر ازدواج و طلاق متخلف" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برخورد قاطع با دفاتر ازدواج و طلاق متخلف"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید