برزیل به نیم میلیون قربانی نزدیک می گردد، اعتراف آسترازنکا به شکست در درمان کرونا با آنتی بادی

به گزارش مجله کالارنا، خبرگزاری خبرنگاران-کشور اسلوونی از 16 ژوئن امروز انتها اپیدمی ویروس کرونا را در این کشور بیان کرد.

برزیل به نیم میلیون قربانی نزدیک می گردد، اعتراف آسترازنکا به شکست در درمان کرونا با آنتی بادی

با تور برزیل ارزان از کشور زیبای فوتبالیست ها دیدن کنید و شهرهای زیبای ریو و برازیلیا را ببینید.

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، وزارت بهداشت کشور اسلوونی تأکید کرد، که اپیدمی کرونا در کشور سرانجام یافته است با وجود این، بعضی از محدودیت ها همچنان به کار خود ادامه می دهند.

طبق گفته این وزارتخانه، طی 24 ساعت گذشته 112 مورد آلودگی به کووید-19 در این کشور اروپایی کشف شد و دو مورد مرگ ناشی از عفونت نیز ثبت شد.

122 بیمار در بیمارستان ها بستری هستند، که 40 نفر از آنها در بخش های مراقبت ویژه هستند.

بیش از 769 هزار نفر دوز اول واکسن دریافت کردند و بیش از 551 هزار نفر کاملاً واکسینه شدند. در کل، جمعیت اسلوونی دو میلیون نفر است.

جینز پوکلوکار رئیس وزارت بهداشت اسلوونی گفت: واکسیناسیون همچنان اقدامی اساسی در کنترل همه گیری است. آینده اتحادیه اروپا مبتنی بر همبستگی و همکاری با ارزشها و اهداف مشترک واکسیناسیون است.

در اسلوونی، همچنان ماسک زدن در اماکن، حفظ فاصله اجتماعی و محدودیت تعداد مجاز افراد در فضای بسته وجود دارد.

پیش از این، مری رامزی رئیس بخش ایمن سازی وزارت بهداشت عمومی در انگلیس، سال ها استفاده از ماسک و حفظ فاصله اجتماعی را پیش بینی کرد.

به گفته این متخصص اپیدمیولوژیست، این اقدامات بر خلاف محدودیت های شدیدتر از قبیل وضع قرنطینه کامل، تأثیر منفی بر اقتصاد ندارد.

واکنش چین به اتهام آمریکا؛ نام سه کارمند مبتلا به کرونا را اعلام کنید

شی جنگ لی از مدیران ارشد پژوهشگاه ویروس شناسی ووهان در واکنش به شایعه نشت کرونا از این پژوهشگاه، از آمریکا که ادعا می نماید سه کارمند این مرکز نوامبر 2019 به کرونا مبتلا شده اند خواست نام این سه کارمند را اعلام کند.

شی روز چهارشنبه در گفت و گو با روزنامه گلوبال تایمز شایعه نشت ویروس کرونا از پژوهشگاه ویروس شناسی ووهان را کاملا بی پایه و اساس خواند و تاکید نمود: ما هیچ اشتباهی نکردیم، بنابراین ترسی هم نداریم.

گروه هفت در نشست سران که هفته جاری در انگلیس برگزار گردید، خواهان انجام مجدد تحقیقاتی برای یافتن منشاء ویروس کرونا در چین شد.

بعضی پژوهشگران نیز ادعا نموده اند که شی جنگ لی کارشناس و از مدیران ارشد پژوهشگاه ویروس شناسی ووهان به انجام آزمایشات پرخطر درباره ویروس کرونا در خفاش ها پرداخته است اما شی به صورت کتبی و به وسیله ایمیل با روزنامه نیویورک تایمز آمریکا مصاحبه ای انجام داد و این ادعاها را تکذیب کرد.

شی در این نشست خبری همچنین با رد گزارش بعضی رسانه ها مبنی بر ابتلای سه کارمند پژوهشگاه ویروس شناسی ووهان به بیماری شبیه کرونا در نوامبر سال 2019 که با استناد از ادعای نهاد اطلاعاتی آمریکا تهیه شده، گفت: اگر ممکن است لطفا اسم این سه کارمند را به ما بگویید تا در تحقیقات به ما یاری نموده باشید.

یک ویروس شناس دیگر همکار شی جنگ لی هم در این مصاحبه گفت: بدیهی است که مساله منشاءیابی ویروس کرونا سیاسی شده است. ساخت ویروس کرونا در پژوهشگاه ویروس شناسی ووهان غیر ممکن است.

جان لی اضافه کرد: سازمان بهداشت جهانی اعلام نموده بود که تحقیقات منشاءیابی کرونا نمی تواند یکباره به نتیجه برسد.

وی تاکید نمود که این تحقیقات باید در مناطق دیگر جهان نیز انجام گردد.

برزیل به نیم میلیون قربانی نزدیک می گردد

شمار مبتلایان به بیماری کووید-19 ناشی از کروناویروس جدید در جهان تا به امروز به 177 میلیون و 414 هزار و 471 نفر رسیده و مرگ سه میلیون و 838 هزار و 506 نفر نیز بر اثر ابتلا به این بیماری تأیید شده است.

همچنین بنابر تازه ترین آمارها تا به امروز 161 میلیون و 859 هزار و 168 نفر از مبتلایان به کووید-19 بهبود یافته اند.

فرایند افزایش آمار ابتلا به بیماری کووید-19 که تا به امروز در 220 کشور و منطقه در جهان شیوع یافته است، ادامه دارد و این بیماری همچنان در جهان قربانی می گیرد.

آمریکا تا به امروز با بیش از 34.3 میلیون مبتلا و بیش از 615 هزار قربانی همچنان در صدر فهرست کشورهای درگیر با بیماری کووید-19 قرار گرفته است.

هند نیز با آمار بیش از 29.6 میلیون مبتلا پس از آمریکا در رتبه دوم جهانی قرار گرفته است و آمار مبتلایان به کووید-19 در برزیل هم از 17.5 میلیون نفر فراتر رفته و در حال حاضر سومین کشور جهان به لحاظ بالاترین شمار مبتلایان است.

پس از ایالات متحده، کشورهای برزیل با بیش از 491 هزار و هند با بیش از 379 هزار جانباخته بالاترین آمار قربانیان کووید 19 را در این فهرست جهانی گزارش داده اند.

پس از آن ها نیز کشورهای مکزیک و پرو بیشترین تعداد قربانیان این بیماری را در جهان ثبت نموده اند. تعداد جانباختگان کووید-19 در مکزیک تا به امروز بیش از 230 هزار و در پرو نیز بیش از 189 هزار نفر اعلام شده است.

همچنین انگلیس در بین کشورهای اروپایی با گذشتن از آمار 127 هزار و 917 قربانی تا به امروز بیشترین تلفات کرونا را در قاره سبز داشته است.

پس از آن نیز تعداد قربانیان کرونا در ایتالیا و روسیه از 127 هزار نفر عبور نموده و همچنین کشورهای فرانسه بیش از 110 هزار و کلمبیا نیز بیش از 96 هزار فوتی بر اثر ابتلا به بیماری کووید-19 را گزارش داده اند.

به علاوه آلمان با بیش از 90 هزار، آرژانتین با بیش از 86 هزار، ایران با بیش از 82 هزار، اسپانیا با بیش از 80 هزار، لهستان با بیش از 74 هزار، آفریقای جنوبی با بیش از 58 هزار، اندونزی با بیش از 53 هزار، اوکراین با بیش از 51 هزار، ترکیه نیز با بیش از 48 هزار جانباخته دیگر کشورهایی هستند که تا به امروز آمار بالای مرگ و میر ناشی از کووید-19را ثبت نموده اند.

شناسایی اولین موارد جهش یافته ابتلا به ویروس کرونا در میانمار

وزارت بهداشت و ورزش میانمار از شناسایی اولین موارد جهش یافته ویروس کرونا در پنج شهر این کشور اطلاع داد.

به گزارش روزنامه سنگاپوری استریت تایمز ، آزمایشگاه های مرکز تحقیق خدمات پزشکی و وزارت دفاع از شناسایی 11 مورد ابتلا به ویروس جهش یافته جدید اطلاع دادند. یک مورد در یانگون، چهار مورد در دومین شهر عظیم کشور ماندالای، سه مورد در جنوب ماییک، دو مورد در شمال شرقی تامو و یک مورد در کالای نزدیک مرز میانمار و هند گزارش شده است.

وزارت بهداشت میانمار در بیانیه ای اظهار داشت: دو نفر از افراد مبتلا با ویروس نوع آلفا و پنج نفر با ویروس جهش یافته نوع دلتا و چهار نفر با نوع جهش یافته کاپا آلوده شدند. یکی از مبتلایان در یانگون نیز از خارج از کشور بازگشته است.

وزارت بهداشت این کشور به مردم هشدار داد از قوانین و محدودیت ها پیروی نمایند زیرا انواع جهش یافته ویروس کرونا از جمله نوع دلتا و آلفا سرعت بالایی در گسترش دارند و مرگبارترند.

بر پایه این گزارش در جلسه روز سه شنبه تت کین وین وزیر بهداشت میانمار از بخش بهداشت و درمان خواست تا فورا بیمارستان ها و مراکز قرنطینه را آماده نمایند و تست های شناسایی بیشتری برای مناطقی که بیشتر به ویروس آلوده شدند و نواحی دوردست ارسال نمایند.

میانمار روز سه شنبه با ثبت 225 مورد ابتلای جدید، موارد کل ابتلا را به 146 هزار و 51 نفر رساند که از این تعداد 3 هزار و 248 نفر جان خود را از دست دادند.

این کشور تا کنون بیش از 3 میلیون و 200 هزار دوز واکسن آسترازنکا و سینوفارم تهیه نموده است.

از اواخر ماه مه پروازهای داخلی در این کشور به حال تعلیق در آمده و ممنوعیت ورود از کشور هند و بنگلادش از 27 آوریل برقرار است.

اعتراف آسترازنکا به شکست در درمان کرونا با آنتی بادی

اعتراف آسترازنکا به شکست در درمان کرونا با آنتی بادیآسترازنکا اعلام نموده درمان آنتی بادی با هدف جلوگیری از کرونا در افراد با شکست روبرو شده است.

به گزارش رویترز، شرکت داروسازی آسترازنکا اظهار داشت تحقیقاتش درباره استفاده از یک نوع درمان با آنتی بادی مونوکلونال به نام AZD 7442 برای جلوگیری از شدت ابتلای فردی که قبلاً در معرض ویروس کرونا قرار داشته، موفقیت آمیز نبوده است.

طبق بیانیه شرکت، شرکت نمایندگان در این آزمایش بالینی، افراد بالای 18 سال بوده اند که قبلاً واکسن نزده بودند و طی 8 روز قبل در نزدیکی فردی مبتلا به کووید 19 بوده اند.

با تزریق واکسن مذکور به افراد گروه کنترل، ریسک ابتلاء به کووید 19 با نشانگر های واضح، در مقایسه با گروه پلاسیبو 33 درصد کاهش یافت که از لحاظ آماری چندان قابل توجه نیست.

این شرکت مشغول مطالعه درمان افرادی است که قبلاً در برابر ویروس قرار گرفته اند و سعی دارد شدت ابتلاء به بیماری را کمتر کند. درمان با آنتی بادی مونوکلونال به گروهی از دارو ها تعلق دارد که رفتار آنتی بادی های طبیعی بدن را در مقابله با بیماری تقلید می نمایند.

شرکت های رقیب آسترازنکا یعنی رجنرون فارماسوتیکال و الای لیلی هر دو درمان های مبتنی بر آنتی بادی مونوکلونالی ابداع نموده اند که اکنون در آمریکا اجازه استفاده برای درمان بیماران مبتلا به ویروس را دریافت نموده اند.

اتحادیه اروپا خود را برای پاندمی های آینده آماده می نماید

کمیسیون اروپایی با توجه به درس هایی که از بحران کرونا گرفته است طرح ها و برنامه هایی را برای مقابله با پاندمی های آینده در دستور کار قرار داده است.

ان تی وی آلمان در مطلبی نوشت: نحوه تهیه واکسن کرونا و مجموعه اقدامات محافظتی علیه این ویروس نشان داد که مدیریت بحران اتحادیه اروپا در دوران پاندمی کرونا همیشه خوب عمل ننموده است. حالا این تشکل می خواهد از این تجربیات درس گرفته و خود را برای مقابله با بحران های بعدی آماده می نماید.

به نوشته ان تی وی آلمان اروپا می خواهد آمادگی بیشتری برای مقابله با پاندمی های آینده داشته باشد و کاتالوگی از اقدامات لازم برای این منظور را ارائه می دهد. اروپا به عنوان یک درس ازهمه گیری کرونا از اواخر امسال میلادی یک رئیس اپیدمیولوژی اروپایی را منصوب خواهد نمود. این مسئول باید همراه با متخصصان برجسته از دیگر کشورهای عضو اتحادیه اروپا توصیه های علمی را برای کمیسیون اروپایی تدوین کند. از جمله باید ارتباطات در یک بیماری همه گیر بهبود یابد.

همچنین بر اساس تصمیمات اتخاذ شده قرار است در امسال میلادی یک سیستم اطلاعاتی جدید و بهبود یافته برای این منظور معرفی گردد.

اورزو لا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپایی در این باره گفت: ما با هم به آنچه که هیچ کشور عضو این اتحادیه به تنهایی نمی توانست به آن دست یابد دست یافته ایم؛ اما ما همچنین یاد گرفته ایم که چه چیزی خوب جریان داشت و چه اقداماتی را ما می توانیم در پاندمی های آینده بهتر انجام دهیم. این درس ها باید با تغییرات اجرایی گردد. در آینده باید همچنین گزارش های سالانه ای درباره شرایط آمادگی این اتحادیه ارائه گردد.

به گفته وی بخصوص درباره این امکان بحث می گردد که بتوان یک شرایط اضطراری پاندمی را در سراسر اروپا اظهار داشت. گزینه اعلام شرایط اضطراری اپیدمی ها در اتحادیه اروپا که از طرف کشورهای عضو اتحادیه هم درخواست شده از جمله این امکان را ایحاد می نماید که کنترل ها در مرزهای داخلی و خارجی اتحادیه اروپا بهتر با هماهنگی انجام گردد.

مسئولیت اعلام شرایط اضطراری اپیدمی در حال حاضر با کشورهای عضو این اتحادیه است. مجلس آلمان هفته گذشته شرایط اضطراری کرونایی در این کشور را تا 30 سپتامبر تمدید کرد.

همچنین اتحادیه اروپا در نظر دارد ظرفیت ها برای فراوری واکسن را گسترش دهد. اتحادیه اروپا می خواهد شرایطی را ایجاد کند که بتواند 500 تا 700 میلیون دوز واکسن را در سال فراوری کند و نیمی از آن ها باید در شش ماهه ابتدایی وقوع پاندمی فراوری گردد.

البته درباره این ایده های ارائه شده از طرف کمیسیون اروپایی هنوز تصمیم گیری نشده است و قرار است در اجلاس اواخر هفته آینده اتحادیه اروپا مورد بحث و آنالیز قرار گیرد.

علاوه بر سران کشورها نمایندگان مجلس اروپا هم در این نشست در بحث ها مشارکت خواهند کرد. کمیسیون اروپایی میخواهد نتایج مشخصی را تا سرانجام سال ارائه دهد.

به گفته بسیاری کارشناسان اتحادیه اروپا در دوران بحران کرونا عملکرد خوبی از خود نشان نداده و متحمل آسیب های فراوانی شد.

بیمارستان های کابل درها را به روی بیماران جدید بستند

یک مقام وزارت بهداشت افغانستان اظهار داشت که دو بیمارستان اصلی برای بیماران کرونایی در پایتخت این کشور به دلیل تکمیل ظرفیت درهای خود را به روی بیماران جدید بسته است.

درحالی که افغانستان در روزهای اخیر بالاترین آمار ابتلا و مرگ و میر کرونا را از شروع این پاندمی در این کشور به ثبت می رساند، یک مقام ارشد وزارت بهداشت افغانستان اظهار داشت که دو بیمارستان اصلی برای درمان بیماران کرونایی در کابل به دلیل نبود تخت و تکمیل ظرفیت درهای خود را به روی بیماران جدید بسته اند.

این مقام افغان که خواست نامش فاش نگردد به رویترز گفت: بیمارستان های افغان-ژاپن و علی جناح مجبور شده اند تا درهای خود را ببندند زیرا دیگر تخت خالی و منابع برای پذیرفتن بیماران جدید را نداشتند.

وی اضافه کرد که این دو بیمارستان بطور مداوم با کمبود اکسیژن و دیگر امکانات پزشکی روبرو هستند.

میرویس علی زی معاون سخنگوی وزارت بهداشت افغانستان گفت که بیمارستان ها گاهی اوقات به خاطر تعداد زیاد بیماران مجبور به بستن درها به روی مراجعان جدید شده اند، اما کمبود جدی امکانات بهداشتی در بیمارستان ها را رد کرد و اضافه کرد که مشکل کمبود اکسیژن نیز برطرف شده است.

مسیح نوری یکی از پزشکان بیمارستان افغان-ژاپن نیز تایید می نماید که این بیمارستان چند روز است که به دلیل تکمیل ظرفیت به روی بیماران جدید بسته شده است.

عید ولی رئیس بیمارستان علی جناح نیز به رویترز اظهارداشت که هر وقت تخت های این بیمارستان پر بوده است، آن ها مجبور شدن از پذیرفتن بیماران جدید خودداری نمایند و هر وقت تخت ها خالی شوند بیماران جدید پذیرفته می گردد.

وی تاکید نمود که این بیمارستان تنها 50 تخت برای بیماران کرونایی دارد و این موضوع را دلیل اصلی این مشکل دانست.

تشدید فرایند ابتلا به کرونا در روسیه

با افزایش شدید موارد آلودگی جدید، تعداد کل مبتلایان به کووید-19 در روسیه از 5 میلیون و 236 هزارنفر گذشت و تعداد قربانیان این عفونت نیز به 127 هزار نفر رسیده و محدودیت ها در بعضی مناطق این کشور تشدید شده است.

به گزارش خبرگزاری تاس،ستاد عملیاتی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در روسیه، امروز (سه شنبه) گزارش داد که تعداد موارد تأیید شده ازعفونت کووید-19 در این کشور طی یک روز گذشته 14 هزار و 184 مورد افزایش یافت. بدین ترتیب، تعداد کل افراد مبتلا به این عفونت در روسیه در مجموع به 5 میلیون و 236 هزار و 593 نفر رسیده است.

بعضی مناطق روسیه، به توصیه این ستاد اقدامات محدود نماینده مضاعفی را برای پیشگیری از ادامه فرایند شیوع ویروس کرونا در نظر گرفته اند.

طبق این اطلاعات، بیشترین موارد ابتلای جدید به کووید-19 طی 24 ساعت اخیر، 6 هزار و 805 مورد در شهر مسکو، 1ک هزار و 135 مورد در منطقه مسکو و 902 در شهر سن پترزبورگ شناسایی شده است. در حال حاضر 291 هزار و 169 بیمار فعال کرونایی در سراسر روسیه همچنان در حال درمان هستند.

این ستاد یادآور شد که تعداد مرگ و میرهای ناشی از ویروس کرونا در روسیه طی روز گذشته 379 مورد افزایش یافته است. بدین ترتیب در مجموع، 127 هزار و 180 بیمار در اثر این عفونت جان خود را از دست داده اند.

طی روز گذشته، 34 مورد مرگ ناشی از کووید-19 در شهر سن پترزبورگ، 16 مورد در منطقه نیژنی نوگوراد و 12 مورد در مناطق کراسنودارسک ثبت شده است.

علاوه بر این، تعداد شهفرایندان روس معالجه شده از این عفونت طی روز گذشته 8 هزار و 597 نفر افزایش یافته و بطور کلی به 4 میلیون و 818 هزار و 244 نفر رسیده است. میزان بهبودی بیماران به 92 درصد کل افراد مبتلا کاهش یافته است.

21 هزار نفر تا به امروز در مسکو در اثر کرونا جان باخته اند

این ستاد بطور جداگانه در مورد شرایط شیوع کرونا در پایتخت روسیه نیز اظهار داشت، تعداد کل موارد آلودگی به ویروس کرونا در شهر مسکو با افزایش 6 هزار و 805 مورد طی یک روز گذشته به یک میلیون و 248 هزار و 112 نفر رسیده است.

طی 24 ساعت اخیر در مسکو، 71 مورد مرگ ناشی از عوارض ویروس کرونا ثبت شد تا شمار تلفات این عفونت در پایتخت روسیه به 21 هزار و 50 نفر افزایش یابد. در این مدت، 3 هزار و 45 بیمار هم در شهر مسکو درمان شده و از بیمارستان مرخص شدند. بدین ترتیب در کل دوره شیوع ویروس کرونا، یک میلیون و 99 هزار و 598 نفر بهبود یافته اند و در حال حاضر 127 هزار و 464 نفر همچنان تحت درمان قرار دارند.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 1 تیر 1400 بروزرسانی: 1 تیر 1400 گردآورنده: kalarena.ir شناسه مطلب: 1729

به "برزیل به نیم میلیون قربانی نزدیک می گردد، اعتراف آسترازنکا به شکست در درمان کرونا با آنتی بادی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برزیل به نیم میلیون قربانی نزدیک می گردد، اعتراف آسترازنکا به شکست در درمان کرونا با آنتی بادی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید