برنامه دانشگاه زابل برای افزایش نشریات علمی

به گزارش مجله کالارنا، دانشگاه زابل در دوره اخیر توسعه کمی و کیفی مجلات را یکی از برنامه های اصلی خود قرار داده تا بتواند از این منظر دانشگاه را به جایگاهی درخور برساند و خدمتی بایسته در توسعه مرزهای دانش داشته باشد.

برنامه دانشگاه زابل برای افزایش نشریات علمی

به گزارش گروه استان های خبرنگاران، در دانشگاه زابل تعداد 8 نشریه تخصصی فعال هستند که 6 نشریه در امسال راه اندازی شده اند.

این مجلات در حوزه های مختلف شامل: ادبیات، دامپزشکی، هنر، باستان شناسی، علوم پایه، فنی مهندسی، آب و خاک و کشاورزی و شامل عناوین زیر هستند:

1- نشریه مطالعات توسعه پایدار شهری و روستایی به سردبیری دکترکرامت اله زیاری و مدیر مسئولی دکترغلامعلی خمر با تناوب انتشار به صورت دوفصلنامه به زبان فارسی منتشر می شود و هدف اصلی از انتشار آن، توسعه دستاوردهای علمی پژوهشگران در زمینه مطالعات توسعه پایدار شهری و روستایی در محور های معین شده است.

2- نشریه علمی پژوهش های مهندسی آب ایران به سردبیری دکترسیدعلی ایوب زاده و مدیر مسئولی دکترمحمود رضا ملائی نیا. این نشریه مقاله های علمی شامل پژوهشی، مروری، کوتاه، مطالعه موردی، روش شناسی، کاربردی، نقطه نظر، مفهومی، فنی و ترویجی را با هدف اشاعه دستاوردهای علمی و پژوهشی متخصصان در زمینه علوم و مهندسی آب در سطح ایران و دنیا آنالیز و منتشر می نماید و از مطالعات مربوط به شبیه سازی، مدل سازی، و کاربرد نگره ها و روش های مختلف تخصصی برای حل مسائل مهندسی سیستم های منابع آب، مهندسی رودخانه، و هیدرولیک آب های سطحی و زیرزمینی و سایر جنبه های مورد اشاره نیز استقبال می نماید.

3- نشریه Land Degradation and Restoration (LDR) به سردبیری دکترمحمد فرزام و مدیر مسئولی دکترمجید آجورلو به صورت دوفصلنامه و به زبان انگلیسی منتشر می شود. این نشریه با هدف انتخاب و انتشار یافته های تحقیقاتی باکیفیت و ارائه آنها به جوامع علمی بین المللی به صورت میان رشته و با تمرکز بر موضوعاتی همانند فرسایش خاک و احیای زیست بوم های زمینی منتشر می شود و پذیرش و انتشار مقالات در آن رایگان می باشد.

4- نشریه Current Applied Sciences (CAS) به سردبیری دکترمحمد الماسی کاشی و مدیرمسئولی دکترعباس رهدار به صورت دو فصلنامه و زبان انگلیسی منتشر می شود. هدف از انتشار این نشریه فراهم آوردن بستری برای دانشگاهیان، محققان و دانشمندان است تا دانش و ایده خود را در زمینه های مرتبط با علوم پایه به اشتراک بگذارند. شایان ذکر است پذیرش مقالات یافته های علمی در این نشریه به صورت رایگان انجام می شود.

5- نشریه Journal of Sistan and Baluchistan Studies به سردبیری دکترحسین سرحدی دادیان و مدیر مسئولی دکتررضا ناصری به صورت دو فصلنامه و به زبان انگلیسی به وسیله دانشگاه زابل و با همکاری انجمن باستان شناسی ایران و موسسه ایزمئو منتشر می شود.

6- نشریه Agriculture, Environment and Society به سردبیری دکترمحمدرضا اصغری پور و مدیر مسئولی دکتر فرزاد باقرزاده کاسمانی به صورت دو فصلنامه و به زبان انگلیسی منتشر می شود. حوزه های موضوعی این مجله بین المللی شامل زراعت، علوم دامی، حفظ نباتات، اقتصاد کشاورزی، اصلاح نباتات و بیوتکنولوژی، علوم باغبانی، صنایع غذایی و آموزش کشاورزی و ترویج است.

بدیهی است نشر مجله های تخصصی گامی بزرگ در راستای توسعه علمی، آموزشی و پژوهشی دانشگاه و عاملی برای ترغیب اساتید، دانشجویان و پژوهشگران به فعالیت مستمر در این حوزه خواهد بود.

بعلاوه د ر حال حاضر مراحل پذیرش مقاله، مکاتبه با نویسند گان و ارسال مقالات برای د اوری به صورت online و به وسیله سایت هر یک از مجلات مقدور می باشد و کلیه اعضای هیات علمی، دانشجویان و پژوهشگران ارجمند می توانند نتایج مطالعات و تحقیقات خود را در قالب مقالات علمی در حوزه های تخصصی مورد اشاره، به دبیرخانه نشریات علمی دانشگاه زابل ارسال نمایند و از این رهگذر جدیدترین یافته های پژوهشی در محورهای علمی و تخصصی مرتبط را در دسترس جامعه علمی کشور قرار دهند.

لازم به ذکر است که دو نشریه علمی دانشگاه زابل به رتبه نشریات علمی ارتقا یافته اند؛ نشریات تازه ها در میکروب شناسی دامپزشکی و تحقیقات علوم زراعی در منطقه ها خشک در ارزیابی مجلات علمی کشور در سال 1399، به عنوان نشریه علمی با رتبه خوب (ب) پذیرفته شده اند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 7 دی 1400 بروزرسانی: 7 دی 1400 گردآورنده: kalarena.ir شناسه مطلب: 1965

به "برنامه دانشگاه زابل برای افزایش نشریات علمی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برنامه دانشگاه زابل برای افزایش نشریات علمی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید