تور گرجستان: برترین تفریحاتی که می توانید در پاییز گرجستان تجربه کنید

به گزارش مجله کالارنا، پاییز در گرجستان بسیار زیبا و چشم نواز است. اگر سفرهای پاییزی را دوست دارید، به گرجستان سفر کنید و از این تفریحات و جاذبه ها لذت ببرید.

تور گرجستان: برترین تفریحاتی که می توانید در پاییز گرجستان تجربه کنید

با ما سفر کنید و با تور گرجستان از زیباترین کشور اروپا دیدن کنید و شهر زیبای تفلیس را ببینید.

فصل پاییز در گرجستان بسیار زیبا و چشم نواز است؛ درست مثل هر جای دیگری که در آن درخت ها به هزاران رنگ زیبایی پاییزی، تغییر رنگ می دهند. این فصل از سال در گرجستان فصل مرطوب سال در نظر گرفته می گردد و بنابراین باید انتظار داشته باشید که تغییرات سریع آب و هوایی اتفاق بیافتد.

در ابتدای فصل هنوز هوای گرم و روزهای آفتابی را تجربه می کنید که برای پیاده گردی در دل طبیعت بسیار مناسب است و برای گشت و گذار در شهرهای مختلف نیز، ایده آل است. هر چه به انتهای فصل نزدیک شوید، هوا سردتر و مرطوب تر می گردد به همین علت فرصت خوبی برای لذت بردن از سرگرمیات و جاذبه هایی است که در فضای بسته وجود دارند.

بسیاری از افراد دوست دارند که در فصل پاییز سفر نمایند؛ در فصلی که هوا هنوز سرد و آزاردهنده نیست و گرمای طاقت فرسای تابستان را ندارد. پاییز آب وهوای مناسبی برای سفر و گشت و گذار دارد. اگر از الان برای سفر پاییزی به گرجستان برنامه ریزی می کنید این لیست به کارتان می آید تا برای سرگرمیات سفرتان برنامه ریزی کنید.

با یاری خبرنگاران می توانید برترین و مقرون به صرفه ترین تور گرجستان را جست وجو و بخرید. تورهای گردشگری داخلی و خارجی از معتبرترین آژانس های گردشگری در خبرنگاران ارائه شده اند که می توانید با توجه به شرایط سفر خود، تور مناسب را در خبرنگاران پیدا و از آژانس های همکار خبرنگاران بخرید.

تور گرجستان مقرون به صرفه

اگر دوست دارید در فصل پاییز به گرجستان سفر کنید این لیست به شما یاری می نماید که برترین سرگرمیات مناسب این فصل را بشناسید.

گشت و گذار در خیابان های تفلیس

فصل پاییز درست مثل فصل بهار، فرصت خوبی برای گشت و گذار در تفلیس است. تفلیس در فصل پاییز دمای هوایی بین 20 تا 25 درجه دارد که برای گشت وگذار و سرگرمی مناسب است. البته شب ها کمی خنک تر می گردد. بنابراین برای گشت و گذار در شهر حتما یک ژاکت یا کت همراه داشته باشید تا در صورت خنک شدن هوا، بپوشید. می توانید برای گشت و گذار در شهر، در تورهای پیاده روی تفلیس شرکت کنید. در این تورها، گردشگران با جاذبه های نمادین و لندمارک هایی که در راستا وجود دارد، آشنا می شوند.

استفاده از حمام های گوگردی

تفلیس را به خاطر حمام های سنتی گوگردی می شناسند که در منطقه قدیمی شهر واقع شده است. منطقه Abanotubani چندین حمام دارد که هر کدام قیمت های متفاوتی دارد و می توانید از بین آن ها انتخاب کنید. آب های گوگردی در این حمام ها خواص درمانی دارند و برای سلامت پوست و سلامت کلی بدن مفید هستند. دمای آب به طور طبیعی 40 درجه است در نتیجه اصلا سردتان نمی گردد. خدمات ماساژ هم در برخی از آن ها ارائه می گردد.

شرکت در جشن هایی که در سراسر شهر برگزار می گردد

با وجود اینکه تاریخ دقیق پایه گذاری شهر تفلیس نامشخص است، جشن Tbilisoba به این مناسبت برپا می گردد. این جشن مهم در پاییز است و البته تاریخ دقیق آن هر سال تغییر می نماید. معمولا آن را اواخر ماه سپتامبر برگزار می نمایند. در طی مراسم، خیابان های مرکزی شهر بر ماشین ها بسته می گردد و به یک نمایشگاه روباز بزرگ تبدیل می گردد. مهمانان مراسم، اهالی و گردشگران می توانند محصولات محلی مثلا شیرینی های سنتی و انواع پنیر را خریداری و امتحان نمایند.

لذت بردن از چشم مقدارای زیبا در دریاچه Bateti

دریاچه Bateti یک دریاچه کوچک است و فقط 2 هکتار وسعت دارد. این دریاچه در نزدیکی روستای Kodmani واقع شده است و به راحتی به وسیله ماشین قابل دسترسی است. چشم انداز این اطراف در تمام فصل های سال زیبا و تماشای است؛ ولی برترین زمان برای تماشا آن، زمانی است که برگ ها به رنگ های طلایی و گرم پاییزی تغییر رنگ می دهند.

کوه پیمایی تا دریاچه بلک راک (Black Rock)

دریاچه بلک راک در پارک ملی Lagodekhi واقع شده است و چشم مقدارای بسیاری زیبایی از نواحی مرتفع در فصل های پاییز و تابستان دارد.

برای رسیدن به این دریاچه ابتدا باید از جنگل های انبوه بگذرید سپس از کوهی بالا بروید تا به نقطه ای برسید که زیباترین چشم مقدارا از طبیعت اطراف در برابر چشمان تان خودنمایی کند. سپس می توانید خود را به منطقه مرتفع پارک ملی برسانید تا به دریاچه برسید. این دریاچه 3 هزار متر از سطح دریا ارتفاع دارد.

بازدید از دریاچه Shaori

دریاچه Shaori یکی دیگر از منطقه ها تماشای و زیبا در فصل پاییز است که در سفر به گرجستان می توانید از آن تماشا کنید. این دریاچه 2.7 کیلومتر طول دارد و یکی از مهم ترین ذخیره های آب این کشور است.

گشت و گذار در مرکز سابق گرجستان

شهر کوتائیسی مرکز سابق گرجستان و یکی از قدیمی ترین شهرهای این کشور است. این شهر جاذبه ها و آثار تاریخی متعددی دارد که جزو لیست میراث جهانی یونسکو هستند. با گشت و گذار در خیابان های این شهر می توانید از تعدادی از این آثار تاریخی از جمله یک کلیسای جامع و یک صومعه تماشا کنید. غار پرومتئوس (Prometheus Cave) و ذخیره گاه طبیعی ساتاپلیا (Sataplia Nature Reserve) از جاذبه های طبیعی این شهر است که نباید فرصت بازدید از آن ها را از دست بدهید.

لذت بردن از آب و هوای عالی در سواحل دریای سیاه

با وجود تمام شدن فصل تابستان، در این فصل می توانید از آب و هوای نسبتا گرم و مساعد در ریزورت های متعدد حاشیه دریای سیاه لذت ببرید. آب و هوای مطلوب و عالی تا اواسط سپتامبر ادامه دارد. اهالی این منطقه، این فصل را فصل مخملی می نامند. در پاییز، قیمت ها کمی پایین تر است ولی سواحل به مقدار ماه های تابستانی شلوغ نیستند. از این فرصت می توانید بهره ببرید تا سفری آرام تر و مقرون به صرفه تر داشته باشید.

لذت بردن از نمایشگاه عکس در تفلیس

در ماه های پاییزی تفلیس میزبان دو نمایشگاه بزرگ عکس است: یکی نمایشگاه عکس Kolga و دیگری فستیوال عکس تفلیس. اولین نمایشگاه 16 سال پیش در مرکز شروع به کار کرد و از آن موقع به بعد هر سال آثاری از عکاسان داخلی و بین المللی را در تفلیس به نمایش می گذارد. در چارچوب این نمایشگاه و جشنواره، رقابت های عکاسی هم برگزار می گردد که جوایزی هم برای برندگان دارد.

فستیوال عکس تفلیس به وسیله یک ژورنالیست گرجستانی و یک عکاسی فرانسوی پایه گذاری شده است. این فستیوال از سال 2010 کار خود را شروع کرد و از آن موقع به بعد آثاری از هنرمندان و عکاسان اروپایی، خاورمیانه و آسیایی را به نمایش می گذارد.

شرکت در فستیوال جاز تفلیس

فستیوال جاز تفلیس یک رویداد سالانه است که در تالار کنسرت تفلیس برگزار می گردد. در جریان این جشنواره، خوانندگان بین المللی جاز از سراسر جهان روی صحنه می فرایند. اگر از علاقه مندان به موسیقی جاز هستید، نام های مشهوری را در این فستیوال خواهید دید از جمله جو کاکر، مارکوس میلر، ناتالی کول و...

شما می توانید علاوه بر مکان هایی که معرفی کردیم، لیست کامل جاهای تماشای گرجستان را در خبرنگاران مشاهده کنید و در خصوص جاذبه های آن اطلاعات کاملی به دست بیاورید. موقعیت مکانی هر جاذبه روی نقشه، امکانات آن ها و جاهای تماشای رایگان این کشور را در خبرنگاران مشاهده و سفرتان را برنامه ریزی کنید.

منبع: کجارو / theculturetrip.com
انتشار: 25 اسفند 1400 بروزرسانی: 25 اسفند 1400 گردآورنده: kalarena.ir شناسه مطلب: 2053

به "تور گرجستان: برترین تفریحاتی که می توانید در پاییز گرجستان تجربه کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور گرجستان: برترین تفریحاتی که می توانید در پاییز گرجستان تجربه کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید