بهره برداری از 55 طرح جدید

به گزارش مجله کالارنا، بیش از 55 پروژه خدماتی، رفاهی و شهری در قالب سرانه های هفت گانه شهرداری منطقه 22 با حضور شهردار تهران ،نمایندگان مجلس و شورای اسلامی شهر تهران اکنون در حال بهره برداری است.

بهره برداری از 55 طرح جدید

خبرنگاران - ثریا روزبهانی: مهمترین طرح هایی که امروز در تکه بیست و دوم پایتخت افتتاح می شود شامل 5 پروژه در حوزه فرهنگی و اجتماعی، 3 پروژه در حوزه زیرساخت و مناسب سازی تردد و استفاده از امکانات شهری برای معلولان با هدف تحقق شعار تهران شهری برای همه، 2 پروژه در حوزه تفریحی و گردشگری و همچنین 4 پروژه در بخش تجهیزات شهری است که. با بهره برداری از این پروژه ها همه اقشار اجتماعی فارغ از جنسیت، سن و معلولیت می توانند بدون مانع از همه امکانات شهر استفاده کنند. علی نوذرپور، شهردار منطقه 22 به اعتبارات مالی لازم برای بهره برداری از پروژه های احداث شده اشاره می کند و می گوید: از جهت اعتباری کل اعتبار هزینه شده 613 میلیارد ریال است که 581 میلیارد ریال از اعتبارات شهرداری، 19 میلیارد ریال با مشارکت بخش خصوصی هزینه شده است. همچنین 13 میلیارد ریال نیز به کمک خیران اختصاص دارد که با این مبلغ کتابخانه ای در ورودی چیتگر احداث شده است. شهردار منطقه هدف از افتتاح این پروژه ها را رفع کمبود سرانه های هفت گانه شهری منطقه می داند و در این باره می گوید: مشکل جدی که در منطقه 22 وجود داشت این بود که ساخت و ساز اجرا شده و بلندمرتبه سازی شکل گرفته بود و بارگذاری سکونتی حتی بیش از ظرفیت اکولوژیک اجرا شده بود ولی متناسب با این بارگذاری جمعیتی، سرانه های خدماتی شکل نگرفته بود. از رسالت های این دوره از مدیریت شهری پاسخگویی به این کمبودها و تامین سرانه ها و ایجاد یک توسعه متوازن در منطقه 22 بود. در همین چارچوب 55 پروژه ای که تعریف شده، 2 مورد در حوزه فضای سبز، با تاکید بر فضای سبز محله ای است؛ چون بخش قابل توجهی از فضای سبز منطقه مانند بوستان چیتگر، لتمال کن، خرگوش دره وردآورد و کمربند سبز حریم منطقه 22، کارکرد شهری و فراشهری دارند. نوذرپور با بیان اینکه با وجود بوستان های فرامنطقه ای در منطقه 22، نیاز به بوستان های کوچک مقیاس هم است، می گوید: کمبود هایی که وجود داشت این بود که در محله های شهری پارک ها و بوستان های محله ای شکل نگرفته و مردمی که در منطقه مستقر شدند خواهان بوستان های کوچک محله ای در کنار و اطراف منازلشان هستند. در این بخش پارک تندرستی در حدود 4.5 هکتار در منطقه ای که در حال پذیرش جمعیت هست ایجاد شد. در سال های آینده اگر جمعیت بیشتری در اطراف این محل ساکن شدند فاز دوم این بوستان را اجرا و محوطه این پارک را گسترش خواهیم داد. در حوزه فضای سبز همچنین در ورودی دهکده المپیک فضای سبز گسترده ای شکل گرفته است.

مهمترین پروژه های در حال افتتاح

  • تاراز: درراستای تعامل فرهنگی و حرکت به سمت شهر انسان محور و مکانی برای گفت و گوی شهروندی ایجاد شده است و در طول سال پذیرای برنامه های فرهنگی متعددی خواهد بود.
  • بوستان تندرستی: چهار و نیم هکتار با هدف افزایش سرانه فضای سبز و ارتقا کیفیت زندگی شهروندان به بهره برداری رسید.
  • کتابخانه چیتگر: زمین این کتابخانه از سوی شهرداری واگذار و توسط خیر در سه طبقه به مساحت 750 متر مربع ساخته شده است تا دانش افزایی شهروندان را ارتقا دهد.
  • پاتوق فرهنگی لیدا فریمان: راستا تندرستی، زمین های ورزشی والیبال، فوتبال، بدمینتون و امکانات ورزشی برای معلولان از جمله بخش های این پاتوق ورزشی در مساحت 18 هزار متر مربع است.
  • بازار میوه و تره بار آزادشهر: این بازار میوه و تره بار بیش از 15هزار متر مربع وسعت دارد و 9غرفه در آن جانمایی شده است.
  • دهکده مهربانی: با افتتاح این پروژه امکان نگهداری از هزار قلاده سگ در زمینی به وسعت 17هزار مترمربع فراهم شده است.
منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 10 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kalarena.ir شناسه مطلب: 845

به "بهره برداری از 55 طرح جدید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهره برداری از 55 طرح جدید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید