بوم گردی ها برترین محرک مالی در روستاهای کردستان هستند

به گزارش مجله کالارنا، میراث آریا/ براساس آخرین اخبار منتشر شده، بوم گردی ها برترین محرک مالی در روستاهای کردستان هستند.

بوم گردی ها برترین محرک مالی در روستاهای کردستان هستند

یعقوب گویلیان در جلسه هم اندیشی با مدیران اقامتگاه های بومگردی استان اظهار کرد: جامعه بومگردی کردستان، یکی از منسجم ترین تشکل های استان است.

مدیرکل میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی کردستان به ظرفیت های متنوع تاریخی و طبیعی روستاهای استان و مستعد ایجاد اقامتگاه بومگردی اشاره نمود و اضافه کرد: خوشبختانه چند سالی است که در بسیاری از روستاهای کردستان، ایجاد اقامتگاه های بومگردی مورد توجه قرار گرفته است.

او با بیان اینکه هم اکنون 26 اقامتگاه بومگردی در استان مشغول به فعالیت هستند، مطرح نمود: توسعه توریستی روستایی با ایجاد اقامتگاه بومگردی می تواند زمینه اشتغال بسیاری از ساکنان روستاها را فراهم سازد.

گویلیان گفت: هم اکنون مهمترین منبع عایدی اهالی بسیاری از روستاهای استان کشاورزی و دامداری است، لذا با راه اندازی اقامتگاه های بومگردی میتوان اقتصاد روستاها را از وابستگی کامل به کشاورزی و دامداری خارج کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی کردستان با تاکید بر اینکه اقامتگاه های بومگردی باید محلی برای معرفی آداب و رسوم در هر منطقه از استان باشند، یادآور شد: حمایت های این اداره از اقامتگاه های بومگردی باید براساس رعایت استانداردهای کیفی و شیوه ارائه خدمات به توریستان باشد.

اقامتگاه های بومگردی برای افراد کم توان مناسب سازی شوند

معاون توریستی و سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی کردستان هم در این جلسه گفت: ضروری است در اقامتگاه های بومگردی، فضاهای مختلفی را برای افراد کم توان به لحاظ جسمی تعبیه و یا در نظر گرفته گردد.

آرمان وطن دوست اظهار کرد: کردستان به عنوان استان مقصد توریستان داخلی و خارجی از ظرفیت قابل توجهی در زمینه اقامتگاه های بومگردی برخوردار است.

معاون توریستی و سرمایه گذاری کردستان اضافه کرد: بومگردی فقط اسکان توریست در خانه های روستایی نیست، بلکه باید مدیران و ساکنان آن منطقه بدانند که چگونه توریستان داخلی و خارجی را برای سفر به روستاها ترغیب نمایند.

او یادآور شد: باید با برگزاری کارگاه های آموزشی، شرایطی برای توریستان بوجود آید که در کنار اقامت، از نمادهای فرهنگی و طبیعی منطقه بازدید نموده و از نزدیک تجربه یک زندگی روستایی را داشته باشند.

وطن دوست با تاکید بر اینکه پیگیر مسائل اقامتگاه ها هستیم، یادآور شد: برای ایجاد اشتغال روستایی، از طرح های بومگردی در روستاهای هدف توریستی و روستاهایی که قابلیت توریستی دارند، حمایت و استقبال خواهد شد.

بومگردی های کردستان متحمل آسیب زیادی ناشی از شیوع ویروس کرونا شدند

رئیس گروه تبلیغات و بازاریابی توریستی اداره کل میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی کردستان هم در این نشست هم اندیشی گفت: اماکن توریستی کردستان از جمله اقامتگاه های بومگردی کردستان به علت شیوع ویروس کرونا و توقف فعالیت های مالی و توریستی متحمل زیان های مادی زیادی شدند.

او اظهار کرد: هم اکنون اقامتگاه های بومگردی استان با رعایت پروتکل های بهداشتی و نظارت جدی این اداره کل در حال فعالیت هستند.

آوات مکاری با بیان اینکه سال جاری رویکرد نو نمایشگاه توریستی و صنایع وابسته تهران موضوع محور خواهد بود، یادآور شد: امیدواریم مجموعه بومگردی استان با حضور در این نمایشگاه و با هنرمندی هرچه تمام بتوانند به معرفی جاذبه ها و توانمندی های استان در حوزه بومگردی بپردازند.

لزوم آموزش مدیران و کارکنان اقامتگاه های بومگردی

رئیس جامعه بومگردی کردستان خواهان برگزاری دوره های آموزشی برای مدیران و کارکنان اقامتگاه های بومگردی استان شد و گفت: آموزش مدیران واحدهای موجود و سرمایه گذاران نو در بحث اجرای طرح های بومگردی روستایی علاوه بر تاثیرگذاری، برای معرفی بهتر فرهنگ و تاریخ استان می تواند موثر باشد.

او با بیان اینکه نرخ نامه اقامتگاه های بومگردی بر اساس خدمات ارائه شده انجام می گردد، اضافه کرد: حفظ کیفیت و ارائه خدمات طبق استاندارها در این مراکز باید بصورت کامل از سوی مدیران و کارکنان رعایت گردد.

سعید سجادی یادآور شد: تمام فعالان این حوزه باید در سامانه جانا اطلاعات خود را ثبت نموده و با این تشکل در تعامل باشند.

منبع: همگردی
انتشار: 3 بهمن 1400 بروزرسانی: 3 بهمن 1400 گردآورنده: kalarena.ir شناسه مطلب: 1996

به "بوم گردی ها برترین محرک مالی در روستاهای کردستان هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بوم گردی ها برترین محرک مالی در روستاهای کردستان هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید