تحقق صد درصدی تعهدات اشتغالزایی در حوزه گردشگری گیلان

به گزارش مجله کالارنا، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای منتشر شده، تحقق صد درصدی تعهدات اشتغالزایی در حوزه گردشگری گیلان صورت گرفت.

تحقق صد درصدی تعهدات اشتغالزایی در حوزه گردشگری گیلان

ولی جهانی با بیان اینکه بسترهای اشتغالزایی در بخش میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان فراهم است، اظهار کرد: فراوری و اشتغال در صدر اولویت های میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان واقع شده است.

وی با اشاره به ظرفیت های اشتغالزایی در حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان اضافه نمود: برپایی دورهای آموزشی اشتغال محور برای به کارگیری ظرفیت های متعدد تاریخی، گردشگری و بعلاوه صنایع دستی متنوع و کاربردی در گیلان مورد تاکید و توجه است.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان با بیان اینکه بسترهای اشتغالزایی در بخش گردشگری فراهم است، گفت: این اداره کل با برگزاری دوره های آموزشی گردشگری، صنایع دستی، ایجاد فضای مناسب به منظور سرمایه گذاری و ایجاد زیرساختهای گردشگری و بعلاوه استفاده از ظرفیتهای تاریخی گسترده منطقه ها مختلف ساحلی، جلگه ای و کوهستانی استان، از این فرصت به نحو شایسته در امر ایجاد اشتغال در سطح استان بهره برداری می نماید.

جهانی از تحقق صد درصدی تعهدات اشتغالزایی در حوزه گردشگری گیلان اطلاع داد و اضافه نمود: با کوشش های اجرا شده تعهدات اشتغالزایی گردشگری در شهرستانهای رشت، رودسر و بندرانزلی تحقق یافته که این امر نویدبخش تحول بنیادین در امر اشتغال در استان گیلان است.

وی از ایجاد حدود 330 فرصت شغلی نو در گیلان اطلاع داد و اضافه نمود: اقدامات اشتغالزایی در شهرستان های گیلان به جد پیگیری می گردد.

مدیر کل میراث فرهنگی گیلان با بیان اینکه دولت طی یک سال گذشته جهت زیرساختهای گردشگری اقداماتی ارزشمند انجام داده و منجر به افزایش سرمایه گذاری در حوزه گردشگری شده است، مطرح نمود: طی دو ماهه سال جاری تعداد 32 موافقت اصولی جهت ایجاد سرمایه گذاری در استان گیلان صادر شده که بخش عمده ای از آنها شامل بومگردی، هتل و مجتمع های گردشگری بوده و نشان از استقبال سرمایه گذاران از استان گیلان دارد.

وی بخش عمده ای از سرمایه گذاری ها را در حوزه میراث طبیعی گیلان دانست و یادآور شد: طی سنوات گذشته سرمایه گذاری در بناهای تاریخی نیز تبدیل به فرصت شده است.

منبع: همگردی
انتشار: 15 خرداد 1402 بروزرسانی: 15 خرداد 1402 گردآورنده: kalarena.ir شناسه مطلب: 2318

به "تحقق صد درصدی تعهدات اشتغالزایی در حوزه گردشگری گیلان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحقق صد درصدی تعهدات اشتغالزایی در حوزه گردشگری گیلان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید