ترامپ می خواهد گرینلند را از دانمارک بخرد

به گزارش مجله کالارنا، روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از منابعی در درون کاخ سفید گزارش نموده که رئیس جمهوری آمریکا قصد نموده که گرینلند را بخرد. این بزرگترین جزیره دنیا، قلمروی دانمارک است که به صورت خودمختار اداره می گردد.

ترامپ می خواهد گرینلند را از دانمارک بخرد

به گزارش خبرنگاران، دونالد ترامپ که پیش از ریاست جمهوری، در کار ساخت و ساز بوده، گویا خیلی جدی به دنبال این خرید است.

دو منبع آگاه از درون کاخ سفید به این روزنامه آمریکایی گفته اند که ترامپ در گفت وگو با دستیارانش این سوال را مطرح نموده که چطور می توانند گرینلند را بخرند و خیلی با دقت به صحبت ها و دلایل موافقان و مخالفان گوش می دهد.

آنها حتی گفته اند که ترامپ با وکیل کاخ سفید هم درباره این خرید و موانع بر سر آن صحبت نموده است.

گرینلند بخشی از قاره آمریکا به حساب می آید اما از قرن نوزدهم به این سو مستعمره دانمارک بوده و کم و بیش اروپایی است.

بیشتر مردمان گرینلند از نژاد بومیانی هستند که قرن ها پیش از کانادا به این جزیره نقل مکان نموده اند.

مساحت این جزیره دو میلیون و دویست هزار کیلومتر مربع است که یک میلیون و هفتصد هزار کیلومتر از آن را یخ فرا گرفته است.

این منطقه بیش از 56 هزار نفر جمعیت دارد و اکثریت مردمش در پایتخت این کشور زندگی می نمایند. شهر نیوک، پایتخت گرینلند است.

به گزارش بی.بی.سی گرینلند از سال 2008 خودمختاری اش بیشتر شد. اما از آنجا که هنوز بخشی از کشور پادشاهی دانمارک است، بسیاری از تصمیم های بین المللی اش را آن کشور اختیار می نماید.

آمریکا با دانمارک یک قرارداد نظامی دارد و بنا به آن پایگاهی در گرینلند دارد. تجهیزات ردیابی موشکی آمریکا در گرینلند است، تجهیزاتی که برای حمله موشکی احتمالی روسیه به کار می رود.

آمریکا همچنین پیروز شد در سال 2018 گرینلند را متقاعد کند که ساخت فرودگاه هایش را به چین ندهد؛ اقدامی برای جلوگیری از نفوذ چین در این کشور.

آمریکا پیشتر در سال 1946 هم قصد خریدن گرینلند را داشته است. قیمت آن موقع صد میلیون دلار بوده که دانمارک نمی پذیرد. یک بار هم در 1867 آمریکا قصد خرید گرینلند و آیسلند را داشته است.

آمریکا در سال 1867 توانسته بود آلاسکا را به مبلغ هفت میلیون و دویست هزار دلار از روسیه بخرد.

بخش عمده ای از هزینه های گرینلند را دانمارک می پردازد و گفته می گردد که رئیس جمهوری آمریکا تصور می نماید که هزینه های بالای نگهداری این جزیره ممکن است دانمارک را به فکر فروش بیندازد.

دونالد ترامپ قرار است که تا دو هفته دیگر از دانمارک بازدید کند.

کاربران توییتر به انتشار این خبر واکنش های طنزآمیز نشان دادند. بیشترشان ایده ترامپ برای خرید گرینلند به نظرشان خنده دار آمده بود. مثل کاربری که از رنگ طلایی مورد علاقه ترامپ استفاده نموده بود و تصویر برجی را کنار خانه های بی آلایش گرینلند مونتاژ نموده بود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kalarena.ir شناسه مطلب: 267

به "ترامپ می خواهد گرینلند را از دانمارک بخرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ می خواهد گرینلند را از دانمارک بخرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید