تفاهمنامه همکاری های اطلاعاتی کابل- اسلام آباد با کوشش های چین اجرا شده است

به گزارش مجله کالارنا، خبرنگاران: رئیس شورای اجرای مجمع مجلس آسیا اعلام نموده که تفاهمنامه همکاری های اطلاعاتی کابل- اسلام آباد با کوشش های طولانی مدت پکن انجام شده و درصورت عملی شدن صادقانه، ریشه تروریسم در منطقه خشک خواهد شد.

تفاهمنامه همکاری های اطلاعاتی کابل- اسلام آباد با کوشش های چین اجرا شده است

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش دفتر مطنقه ای خبرنگاران، مشاهد حسین سید رئیس اجرای مجمع مجلس آسیا و دبیر مرکزی حزب مسلم لیگ شاخه قائداعظم در گفت وگو با روزنامه پاکستانی گفت: عدم اعتماد افغانستان و پاکستان در سطح سازمان های اطلاعاتی مسأله بزرگی برای نابودی تروریسم در منطقه است که هر دو کشور از مدت طولانی درگیر آن هستند.

وی گفت: سازمان های اطلاعاتی پاکستان اطمینان دارند که سازمان اطلاعات هندرا، خاک افغانستان را علیه پاکستان مورد استفاده قرار می دهد در حالی که تفکر گمراه کن در حوزه های سیاسی افغانستان گسترش یافته که اسلام آباد توسط بعضی از عناصر حامیان خود بدنبال تسلط بر کابل است.

رئیس شورای اجرای مجمع مجلس آسیا توضیح داد: وی برای خاتمه چنین شایعاتی در سطح مجلسی کابل و اسلام آباد کوشش نموده اما دولت پاکستان باید با پیشقدمی اعتماد مردم افغانستان را بدست آورد.

وی گفت: پاکستان باید به مردم افغانستان اطمینان دهد که اسلام آباد هرگز خواهان حکومت طالبان در این کشور نیست و در رابطه با حفاظت از نظام دموکراسی موجود برای تمامی اقدامات آمادگی دارد.

دبیر مرکزی حزب مسلم لیگ شاخه قائد اعظم گفت: هند از عملکرد اظرف غنی رئیس جمهور افغانستان ناامید شد و برای بدست آوردن ارتباط با کشورهای آسیای میانه، بندر ایران را مورد استفاده قرار داد.

رئیس شورای اجرای مجمع مجلس آسیا با اشاره به آوارگان مناطق قبایلی پاکستان نیز گفت: حدود یک میلیون نفر بدلیل عملیات نظامی ارتش پاکستان در مناطق قبایلی این کشور بی خانمان شده بودند اما پس از شروع بازگشت این آوارگان، بازگشت طالبان نیز بار دیگر شروع شده است.

وی گفت: حملات اخیر پهپادی آمریکا در مناطق قبایلی پاکستان نیز به همین دلیل در این مناطق اجرا شده اند.

مشاهد حسین سید اذعان کرد: قدرت های صیهونی طوری عقاید طالبان را تشکیل داده که در این منطقه نظام شرعی اجرایی نگردد، جهاد بر آن ها واجب خواهد بود.

سخنگوی این کمیسیون گفت: تفاهمنامه همکاری های اطلاعاتی و امنیتی بین افغانستان و پاکستان توسط دو معاون نهادهای اطلاعاتی دو کشور به امضا رسیده و بر اساس اظهارات امنیت ملی افغانستان قابلیت اجرا ندارد.

همچنین بعضی از نمایندگان مجلس افغانستان نیز خاطرنشان کردند: موضوع اصلی در تفاهنامه اطلاعاتی دو کشور، حضور پاکستان در عرصه تبادل اطلاعات امنیتی افغانستان است که این مسئله باعث صدمه به روابط خوب کابل و دهلی نو می گردد.

آن ها اذعان داشتند که تفاهمنامه اطلاعاتی و امنیتی کابل - اسلام آباد حتی بر فرایند مذاکرات صلح افغانستان نیز تاثیرگذار است.

نمایندگان مردم در مجلس افغانستان تفاهمنامه مذکور را در مقابل منافع ملی این کشور دانسته و از کمیسیون های مرتبط با این موضوع در مجلس خواستند گزارش ها در این زمینه را به همراه طرح ها و پیشنهادات خود به مجلس ارائه نمایند.

منبع: تسنیم
انتشار: 25 دی 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: kalarena.ir شناسه مطلب: 647

به "تفاهمنامه همکاری های اطلاعاتی کابل- اسلام آباد با کوشش های چین اجرا شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تفاهمنامه همکاری های اطلاعاتی کابل- اسلام آباد با کوشش های چین اجرا شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید