تقویت ابزارهای تشخیص اوتیسم و گلایه ای از دانشگاه فرهنگیان

به گزارش مجله کالارنا، رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی از تحصیل 2080 دانش آموز اوتیسم در مدارس عادی و خاص خبر داد و گفت: ابزارهای تشخیصی استانداردسازی باعث شد بتوانیم بچه ها را به خوبی در طرح سنجش شناسایی کنیم.

تقویت ابزارهای تشخیص اوتیسم و گلایه ای از دانشگاه فرهنگیان

مجید قدمی در گفت وگو با خبرنگاران، با بیان اینکه در حال حاضر 2080 دانش آموز اوتیسم در مدارس ویژه اوتیسم و 210 دانش آموز در قالب آموزش فراگیر در مدارس عادی مشغول به تحصیل هستند گفت: کار بسیار مسئله ای است که یک کودک مبتلا به اوتیسم کنار بچه های عادی بنشیند، اما اتفاق افتاده و به دنبال بهبود عملکردی این دانش آموزان هستیم.

وی اضافه کرد: هدف گذاری ما دایر شدن 32 مدرسه اوتیسم در 32 استان کشور است، البته در کلانشهرها چون تهران و اصفهان بیش از دو یا سه مدرسه را داریم.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی به تقویت ابزارهای تشخیصی نیز اشاره کرد و گفت: ابزارهای تشخیصی استانداردسازی و باعث شد بتوانیم بچه ها را به خوبی در طرح سنجش شناسایی کنیم. همچنین کتاب های درسی دانش آموزان اوتیسم که همزمان اختلال کم توانی ذهنی داشتند را نیز چاپ و به دستشان رساندیم.

قدمی اضافه کرد: تربیت مدرس دانش آموزان اوتیسم را برای همه استان ها پیش بینی و برای هر استان یک متخصص تربیت کردیم. بیش از 20 دوره و کارگاه آموزشی در حوزه اوتیسم با همکاری مرکز امور بین الملل وزارتخانه و یونیسف برگزار و محتوای آموزشی مناسب را هم تولید کردیم.

وی با گلایه از عملکرد دانشگاه ها که بیشتر روی تشخیص اوتیسم کار می کنند تا محتوای آموزشی ویژه برای آنها گفت: آنچه که در سازمان استثنایی با توجه به پتانسیل و توانمندی های موجود انجام می دهیم کار بر روی محتواست. متاسفانه دانشگاه ها در حوزه آموزش، پرورش و توانبخشی دانش آموزان اوتیسمی، فارغ التحصیلان توانمند در اختیار مدارس قرار نمی دهند و ایراد کار به دانشگاه فرهنگیان هم برمی گردد زیرا اکنون چنین نیرویی تربیت نمی کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 29 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kalarena.ir شناسه مطلب: 491

به "تقویت ابزارهای تشخیص اوتیسم و گلایه ای از دانشگاه فرهنگیان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تقویت ابزارهای تشخیص اوتیسم و گلایه ای از دانشگاه فرهنگیان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید