توسعه پارک های موضوعی برای بچه ها در آسیا

به گزارش مجله کالارنا، طبق گزارش های موجود از دیزنی لند عایدی این شرکت در سال اقتصادی 2010 برای سه ماهه اول 2.7 میلیارد دلار بود. برای سه ماهه دوم 2.4 میلیارد دلار و عایدی حاصل از عملیات اجرایی دراین پارک ها نیز درهمان مدت یاد شده به ترتیب 375 میلیون دلار و 150 میلیون دلار برآورد شده است.

توسعه پارک های موضوعی برای بچه ها در آسیا

دیزنی لند در سراسر جهان و در همه شبکه ها و شعبه های خود دارای هزاران مهمان و توریست است که محاسبه ابتدایی همه این تعداد بازدید کننده درحدود 1 میلیون دلار عایدی روزانه برای این شرکت تامین می نماید. این حجم بالای عایدی باعث ایجاد علاقه و انگیزه در دیگر کشورها برای ایجاد تم پارک های متعدد ، متنوع و الهام گرفته از جهانی تخلیلی دیزنی لند شده است. کشورهایی چون مالزی، سنگاپور و نیز کشور امارات از برجسته ترین نمونه ها هستند. طبق آنالیز های صورت گرفته به وسیله گروه تجاری پرایس واتر هاوس تعداد بازدید کنندگان از تم

پارک های آسیا از246 میلیون توریست در سال 2007 به بیش از 290 میلیون توریست درسال 2012 رسید. نمونه بسیار جالب تم پارک ها در منطقه آسیا، لگولند مالزی است و چنان که از اسمش پیداست، سرزمین لگوهاست. پارک های بسیار بزرگ، تقریباً بیست و پنج برابر یک زمین فوتبال که از لگو ساخته شده اند. تصور کنید در شهری قدم بزنید که آدم ها و حیوانات، خیابان و رودخانه و پل ها، ورزشگاه و فرودگاه و ایستگاه قطار، قصرهای تاریخی و حتی خانه های روستایی و خلاصه تمام اجزا، با تکه های رنگارنگ لگو ساخته شده باشند، اما بیست برابر کوچک تر از میزان واقعی شان. گالیور در شهر لی لی پوت!

شاید مجذوب کننده ترین بخش در این پارک ها، بخش مینی لند یا شهرهای کوچولو یا مینی سیتی باشد: ماکت بازسازی شده شهرهای مشهور جهان، با بیش از 25 میلیون قطعه لگو. اما این پارک ها بخش های دیگری هم دارند؛ مثلاً آموزش رانندگی به بچه ها با ماشین های کوچک شبیه به ماشین های لگو، و ارایه گواهی نامه به آن ها.

در شهرهایی مثل بیلوندِ دانمارک، گونزبورگِ آلمان، وینزرِ انگلیس و استان کالیفرنیای آمریکا، لگولند شعبه دارد. هرچند که مخاطبان اصلی لگولند، نوجوان ها هستند و هدف آن، تحقق بخشیدن به رویاهای قهرمانانه آن هاست، اما این پارک ها در میان بزرگسالان هم محبوبیت بالایی دارد.

لطفاً حتما در این خبر عکس لگولند مالزی را بگذارید

منبع: www.pwc.com

منبع: الی گشت
انتشار: 7 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kalarena.ir شناسه مطلب: 2086

به "توسعه پارک های موضوعی برای بچه ها در آسیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توسعه پارک های موضوعی برای بچه ها در آسیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید