فراوری انبوه تارا اتوماتیک؛ به زودی

به گزارش مجله کالارنا، در محصول تارا اتوماتیک، از سامانه ورود و استارت بدون کلید استفاده شده است.

فراوری انبوه تارا اتوماتیک؛ به زودی

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، مدیر طراحی سیستم های برق، الکترونیک و پلتفرم ایران خودرو، گفت: در محصول تارا اتوماتیک، از سامانه ورود و استارت بدون کلید استفاده شده است. این اقدام در هماهنگی با شبکه برق و الکترونیک و سامانه مدیریت موتور و گیربکس اجرا شده و موجب می گردد تا علاوه بر امکانات رفاهی برای راننده، خودرو از امنیت بالایی نیز برخوردار گردد.

سید احمد مدیرقمی با اشاره به این که تارا اتوماتیک مجهز به سامانه کنترل پایداری به روز است، اظهار داشت: نسخه دستی تارا نیز به سامانه کنترل پایداری تجهیز شده است؛ این، نخستین بار است که یک محصول ایرانی به این سیستم مجهز می گردد. در محصول تازه تارا اتوماتیک، کالیبراسیون گیربکس به علت ارتباط با دیگر سیستم ها، نسبت به خودرو های دیگر شرایط بسیار پیچیده تری داشت که خوشبختانه با وجود زمان کم برای مناسب سازی استفاده در فصول سرد و گرم سال، به طور بسیار مطلوبی در این خودرو پیشرفته است.

مدیر طراحی سیستم های برق، الکترونیک و پلتفرم ایران خودرو، کنترل پایداری را سامانه ای در راستای ایمنی راننده و سرنشینان دانست و توضیح داد: این سامانه سبب می گردد تا در صورتی که به هر نحوی خودرو از راستا خود منحرف گردد، با ترمز هایی که به صورت مستقل بر هر چرخ عمل می نمایند، یا با در اختیار گرفتن سیستم گاز، از انحراف خودرو، چرخش و واژگونی آن جلوگیری گردد.

وی با بیان این که سامانه کنترل پایداری موجب جلوگیری از لغزش خودرو نیز می گردد، افزود: اگر خودرو در موقعیت های سربالایی و شرایط بارندگی، یخ زدگی، شن و ماسه و دیگر سطوح لغزنده قرار گیرد، در چرخ ها سُرخوردگی ایجاد نمی گردد و با کنترلی که بر سیستم گشتاور موتور و تعویض دنده اعمال می گردد، امکان حرکت خودرو بدون هرزگردی چرخ ها فراهم می گردد.

مدیرقمی با بیان این که امکان دیگری هم در محصول تارا اتوماتیک و هم در نمونه دستی تعبیه شده، جلوگیری از پس زدن در زمان آغاز حرکت در سربالایی است، اظهار کرد: این امکان نیز که به HSA معروف است، از طریق سامانه کنترل پایداری فراهم می گردد.

وی بیان نمود: سامانه ورود و استارت بدون کلید و باز شدن در ها به صورت لمسی، تنها بخشی از امکاناتی است که سیستم برق و الکترونیک تارا اتوماتیک فراهم آورده است.

به گفته وی، باز شدن هوشمند درِ صندوق عقب به عنوان امکانات آینده این محصول در نظر گرفته شده است.

وی سامانه RLS موسوم به اتولایت و حسگر باران را از امکانات رفاهی و ایمنی به کاررفته در تارا اتوماتیک برشمرد و گفت: با بهره گیری از این سامانه، چراغ ها از حسگر نور و برف پاک کن ها از حسگر باران فرمان می گیرند. به این ترتیب، در صورت تنظیم در حالت اتوماتیک، برف پاک کن با بارش باران به صورت اتوماتیک آغاز به کار می نماید. در ضمن در صورت تنظیم چراغ ها در حالت اتوماتیک، در موقعیت هایی مانند ورود به تونل یا پارکینگ، چراغ ها به صورت اتوماتیک روشن و پس از خروج، خاموش می شوند. حالت اتوماتیک برف پاک کن و چراغ ها از طریق راننده فعال یا غیرفعال می گردد.

مدیرقمی افزود: علاوه بر امکانات یاد شده، تارا اتوماتیک، مجهز به سامانه نمایش فشار باد چرخ ها و آینه های تاشونده برقی نیز هست.

وی ضمن اعلام این که تارا اتوماتیک به زودی به فراوری انبوه می رسد، به توان و ظرفیت فراوری این محصول اشاره نمود و گفت: پیش بینی می گردد، با توجه به رقابت پذیر بودن این محصول، استقبال بالایی از سوی مشتریان و بازار صورت گیرد و بر همین اساس، امکان افزایش ظرفیت فراوری با همکاری سازندگان زنجیره تامین وجود خواهد داشت.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 18 آبان 1400 بروزرسانی: 18 آبان 1400 گردآورنده: kalarena.ir شناسه مطلب: 1915

به "فراوری انبوه تارا اتوماتیک؛ به زودی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری انبوه تارا اتوماتیک؛ به زودی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید