آشنایی با جذابیت های کوالالامپور در تور مالزی

به گزارش مجله کالارنا، سفر به مالزی پر از هیجان و لذت است، مردمی با فرهنگی رنگارنگ کشوری رنگارنگ ساخته اند، پایتخت مالزی، کوالالامپور نام دارد که از توسعه یافته ترین شهرهای آسیا به شمار میرود، این شهر پر از جاذبه های گردشگری متنوع است که شک نداشته باشید با یکبار سفر به این شهر نمیتوانید همه جاذبه های آنرا ببینید در ادامه میخواهیم جذابیت های اصلی شهر را معرفی کنیم با ما همراه باشید.

آشنایی با جذابیت های کوالالامپور در تور مالزی

کوالالامپور، پایتخت مالزی، شهری بسیار جذاب بوده که دائما در حال تغییر است. این شهر از معماری خیره کننده، تنوع غذایی بسیار شگفت انگیز، طیف گسترده ای از مراکز و فروشگاه های خرید و یک زندگی شبانه متنوع و هیجان انگیز برخوردار است. در صورتی که فردی بخواهد برنامه سفری برای جنوب شرق آسیا داشته باشد، سفر به تور کوالالامپور بهترین گزینه محسوب می شود. در سفر به این شهر، پیشنهاد می شود تا این کارها را حتما در برنامه بازدیدهای خود در تور مالزی قرار دهید:

تا آخرین نفس خرید کنید. شما می توانید از مراکز خرید بسیار مجلل و زیبای خیابان بوتیک بینگتون (Bukit Bintang Street) تا دکه های کوچک در منطقه چینی ها خرید کنید. در واقع کوالالامپور برای افرادی که به خرید علاقه مند هستند، یک بهشت است.

در خیابان پتالینگ (Petaling Street) در منطقه چینی ها و در نزدیکی بازار مرکزی (محلی برای خرید صنایع دستی محلی) گردش کنید. در واقع خیابان پتالینگ یک بازار غیرمسقف با هزاران دکه و مغازه و سرشار از کالاها و مواد غذایی متنوع است. در اینجا چانه زدن را فراموش نکنید.

به دیدن برج های دوقلوی پتروناس (Petronas Twin Towers) که بلندترین برج های دوقلوی جهان هستند، بروید. ورودی این برج رایگان است، اما برای قدم زدن در پل اتصالی این برج های دوقلو که در طبقه 47 ام واقع شده و پل آسمان نام دارد، باید بلیط تهیه کنید. شما می توانید برای تهیه بلیط پیش از ساعت 8 صبح در محل باجه بلیط فروشی آن حاضر شوید.

از پارک پرندگان کوالالامپور در باغ های دریاچه (Lake Gardens) بازدید کنید. این پارک یکی از بزرگ ترین محل های محافظت و نگهداری از پرندگان در سطح جهان محسوب می شود. پرنده نوک‌ شاخ کرگدنی (Rhinoceros Hornbills) از جمله پرنده های بسیار زیبا و شگفت انگیز موجود در این پارک است.

به دیدن برخی از آثار تاریخی کوالالامپور بروید. شما می توانید از ایستگاه قدیمی راه آهن حرکت کنید، پس از گذشتن از گنبد آبی کهربایی مسجد ملی، (که در میدان استقلال واقع شده و دارای بلندترین دکل پرچم در سطح جهان است) در نهایت به محل تلاقی دو رودخانه به نام های رودخانه های کلانگ (Gombak) و گمبک (Gombak) برسید. (این محل به عنوان زادگاه کوالالامپور شناخته می شود) . به شما پیشنهاد می شود تا حتما در این منطقه به بازدید از مسجد جامع کوالالامپور بروید چرا که این مسجد درست در جایی قرار گرفته که دو رودخانه ذکر شده به یکدیگر می رسند و در نزدیکی همسایه هند کوچک (سنگاپور) است.

به عرشه برج بلند کوالالامپور به نام مناره کوالالامپور (Menara KL) با 421 متر رفته و از آنجا چشم انداز بی نظیر شهر را تماشا کنید. قابل ذکر است که از این عرشه می توانید چشم انداز بی مانندی از برج های دوقلوی پتروناس را نیز تجربه کنید. پیشنهاد می شود تا پیش از غروب آفتاب به این برج بروید تا بتوانید روشن شدن چراغ های شهر را و برق زدن آسمان خراش ها را تماشا کنید.

به بازدید از محل های مذهبی – تاریخی هندیان باستان در غارهای باتو (Batu Caves) بروید. این غارها که یکی از جذاب ترین دیدنی های کوالالامپور به حساب می آیند، در 13 کیلومتری شمال این شهر قرار گرفته اند. در واقع این غارها در کوه یا صخره هایی از سنگ آهک های عظیم قرار دارند و می توان گفت محلی از غارها و عبارتگاه های صخره ای هستند. با گذراندن 272 پله می توانید به غار اصلی که عبادت گاه بوده، دست پیدا کنید.

به بازدید از آکواریوم این شهر که در مجاورت برج های دوقلوی پتروناس است بروید. شما می‌توانید آبزیانی که در دریاهای مالزی زندگی می کنند، را در این آکواریوم مشاهده کنید.

خوردن یک وعده غذای عجیب و خوشمزه در دکه های غذافروشی خیابان الور (Jalan Alor) را تجربه کنید. این خیابان موازی خیابان بوتیک بینگتون بوده و اغلب از آن به عنوان قلب فروش غذاهای محلی کوالالامپور یاد می شود. در این خیابان صدها غرفه و دکه های غذا فروشی با سرو انواع مختلفی از غذاهای مالزیایی، چینی، هندی، تایلندی و اندونزیایی که بسیار لذیذ هستند، وجود دارد. جو و محیط این خیابان بسیار خیره کننده است و می توان گفت سبک های غذایی بسیاری در آن قابل دسترس است به حدی که آدم در آنجا گیج می شود. به شما پیشنهاد می شود تا ساتی (گوشت گوسفند و یا مرغ کبابی با سس بادام زمینی تند) و یا سفره ماهی کبابی را امتحان کنید.

سوار شدن مونوریل کوالالامپور را در برنامه های اصلی خود قرار دهید تا بتوانید منظره ای متفاوت از شهر را از بالای درختان تجربه کنید.

انتشار: 22 اردیبهشت 1397 بروزرسانی: 21 مهر 1399 گردآورنده: kalarena.ir شناسه مطلب: 2

به "آشنایی با جذابیت های کوالالامپور در تور مالزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با جذابیت های کوالالامپور در تور مالزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید