حافظه SSD چگونه تجربه گیمینگ را بهتر می نماید؟

به گزارش مجله کالارنا، آیا از طولانی بودن زمان بارگذاری بازی ها خسته شده اید؟ با استفاده از حافظه SSD به جای هارد های قدیمی می توانید سرعت اجرای بازی ها را به طور قابل توجهی بهبود ببخشید تا دیگر برای بازی کردن زمان زیادی تلف نشود.

حافظه SSD چگونه تجربه گیمینگ را بهتر می نماید؟

SSD چیست؟

بدون اینکه چندان وارد جزئیات فنی شویم، باید بگوییم که حافظه های SSD نسبت به هاردهای مرسوم به HDD مزایای متعددی دارند. روی هم رفته حافظه های SSD قیمت بسیار بالاتری نسبت به HDD دارند و به همین دلیل بسیاری از کاربران ترجیح می دهند SSDهای مبتنی بر ظرفیت پایین خریداری نمایند. از سوی دیگر این فناوری هم روز به روز بهتر می گردد و مثلا SSD NVMe بسیار بهتر از نسل های قبلی محسوب می گردد.

کارکرد SSD اساسا تفاوتی با HDD ندارد اما همان وظایف را با سرعت بسیار بیشتری انجام می دهد. بعلاوه با وجود عملکرد بهتر و سرعت بیشتر، این نوع حافظه ها حدود 30 تا 60 درصد انرژی کمتری را مصرف می نمایند. باید خاطرنشان کنیم عمر حافظه های SSD از HDDها بیشتر است. در نهایت باید بگوییم که اگر از HDD برای اجرای بازی ها استفاده می کنید، با بهره گیری از SSD سرعت اجرای بازی ها به طور قابل توجهی بیشتر می گردد و در نتیجه با تجربه بهتری روبرو می شوید.

کاهش زمان بارگذاری و بوت سریع تر

حافظه های SSD از جهات مختلف می توانند تجربه کاربری گیمرها را به طور قابل توجهی بهبود ببخشند. به عنوان مثال با استفاده از این نوع حافظه ها، سرعت بارگذاری بازی ها بسیار بیشتر می گردد تا برای بالا آمدن بازی احتیاجی به انتظار طولانی مدت نداشته باشید. بعلاوه سرعت بوت شدن هم افزایش پیدا می نماید و فقط چند ثانیه بعد از فشردن دکمه پاور، با سیستم عامل روبرو می شوید.

هیچکس دوست ندارد دقایق زیادی را منتظر بماند . اگر از هدر رفتن زمان خود برای اجرای بازی ها خسته شده اید، احتمالا حافظه های SSD می توانند نظر شما را جلب نمایند. این نوع حافظه ها با توجه به سرعت بالایی که در زمینه خواندن و نوشتن داده ها در اختیار دارند، وظایف محول شده را با سرعت بسیار بالایی انجام می دهند.

باید خاطرنشان کنیم مزیت SSD محدود به بازی نیست بلکه هرکاری که با داده ها سروکار داشته باشد هم با سرعت بیشتری روبرو می گردد. به عنوان مثال هنگام باز کردن برنامه ها، وب گردی و ویرایش فایل ها از سرعت بیشتری بهره مند می شوید. برای مقایسه باید بگوییم که هارد های HDD از سرعت خواندن و نوشتن بین 80 تا 160 مگابایت در ثانیه بهره می برند. اما سرعت خواندن و نوشتن SSD از 320 مگابایت در ثانیه شروع می گردد و به 7000 مگابایت در ثانیه و حتی بیشتر هم می رسد.

به عنوان مثال می توانیم به حافظه 980 Pro SSD سامسونگ اشاره کنیم که حداکثر ظرفیت آن به 2 ترابایت می رسد و می تواند سرعت خواندن و نوشتن 7100 مگابایت در ثانیه را به ارمغان بیاورد. این یعنی چنین حافظه ای حدود 89 برابر سریع تر از هاردهای مرسوم به شمار میرود.

بهبود عملکرد درون بازی

علاوه بر بهبود سرعت بارگذاری، حتی هنگام اجرای بازی هم SSD می تواند تجربه بهتری ارائه کند. گیمرها از هیچگونه تاخیری دل خوشی ندارند زیرا کوچک ترین تاخیر در فرایند بازی می تواند به بهای باخت آن ها تمام گردد. حافظه ی SSD با اجرای سریع تر فایل های بازی، می تواند مسائل مربوط به عملکرد را تا حد زیادی کاهش دهد.

اگر اهل اجرای بازی های سنگینی هستید که احتیاج به داده های زیادی برای بارگذاری در حافظه دارند، SSD می تواند این فرایند را بهبود ببخشد. با توجه به اینکه بازی موردنظر سریع تر می تواند به فایل های دسترسی پیدا کند، با مسائلی نظیر تاخیر و کاهش فریم ریت کمتر روبرو می شوید.

باید خاطرنشان کنیم اگرچه نمی توانیم نقش مهم SSD برای بهبود عملکرد بازی ها را کتمان کنیم، اما از طرف دیگر نباید نقش مهم دیگر قطعات سخت افزاری را از قلم بیندازیم. به عنوان مثال کارت گرافیک مهم ترین قطعه برای گیمرها محسوب می گردد و بعلاوه پردازنده هم نقش بسیار مهمی دارد. اگر می خواهید بازی های مختلف را با کیفیت بهتر و فریم ریت بالاتر اجرا کنید، حافظه SSD در این زمینه نمی تواند کار چندانی انجام دهد.

منبع: How To Geek

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 14 تیر 1401 بروزرسانی: 14 تیر 1401 گردآورنده: kalarena.ir شناسه مطلب: 2147

به "حافظه SSD چگونه تجربه گیمینگ را بهتر می نماید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حافظه SSD چگونه تجربه گیمینگ را بهتر می نماید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید