حفاری های غیرمجاز بلای جان بسیاری از محوطه های تاریخی البرز شده است

به گزارش مجله کالارنا، ایسنا/ براساس آخرین گزارشات منتشر گشته، حفاری های غیرمجاز بلای جان بسیاری از محوطه های تاریخی البرز شده است.

حفاری های غیرمجاز بلای جان بسیاری از محوطه های تاریخی البرز شده است

رحیم خاکی با اشاره به اینکه در حال حاضر 41 بنای امامزاده تاریخی ثبتی در البرز وجود دارد، اظهار کرد: نوسازی و بازسازی این بناها به عهده متولی آنها یعنی اداره کل اوقاف است و میراث فرهنگی صرفاً جنبه نظارتی بر روند بازسازی دارد.

وی در ادامه با بیان اینکه طرح آمایش آثار ثبتی البرز به تازگی شروع شده، شرح داد: با اجرای این طرح آخرین شرایط آثاری که به ثبت ملی رسیده اند آنالیز می گردد که 41 بقعه متبرکه هم جزئی از آن است.

وی شرح داد: بیش از 300 اثر تاریخی و میراثی در البرز به ثبت رسیده که بعضی از آنها شرایط جالبی ندارند و احتیاج است به سرعت بازسازی و بازسازی شوند.

این مسئول با اشاره به اینکه آثار و بناهای میراثی جزئی از فرهنگ این مرز و بوم هستند، افزود: حفظ این آثار به تنهایی از عهده یک نهاد یا اداره بر نمی آید و ضرورت دارد مردم هم در این زمینه همراه ما باشند.

خاکی تاکید نمود: امروز حفاری های غیرمجاز بلای جان بسیاری از محوطه های تاریخی استان شده و آسیب زیادی به این فضاها وارد نموده است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری البرز ابراز کرد: از مردم خواست می گردد در صورت مشاهده موارد مشکوک یا اقدام به حفاری در محوطه های تاریخی، دلسوزانه و بلافاصله با اداره میراث فرهنگی یا مامورین نیروی انتظامی تماس گرفته و موارد را گزارش دهند.

منبع: همگردی
انتشار: 2 مرداد 1402 بروزرسانی: 2 مرداد 1402 گردآورنده: kalarena.ir شناسه مطلب: 2338

به "حفاری های غیرمجاز بلای جان بسیاری از محوطه های تاریخی البرز شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حفاری های غیرمجاز بلای جان بسیاری از محوطه های تاریخی البرز شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید