حمله بدافزاری به نرم افزار داکر

به گزارش مجله کالارنا، محققان از شناسایی بدافزاری خبر داده اند که در ماه های اخیر در حال آنالیز و کنترل اینترنت برای شناسایی سرورهای مجهز به نرم افزار داکر بوده است.

حمله بدافزاری به نرم افزار داکر

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از زددی نت، یک بدافزار در ماه های گذشته برای شناسایی پرت های مختلف رایانه های سرور و نفوذ به آنها در صورت استفاده از نرم افزار داکر کوشش نموده است.

هکرها بعد از نفوذ به سرورهای هدف بدافزاری را به منظور سرقت ارز رمزها بر روی آنها نصب نموده اند. این بدافزار کینسینگ نام دارد و آنالیز های موسسه امنیتی آکوآ نشان می دهد حملات یادشده از سال 2019 آغاز شده و کماکان ادامه دارد.

نرم افزار داکر یک برنامه رایانه ای متن باز است که با شبیه سازی محیط سیستم عامل ها اجرای نرم افزارهای مختلف کاربردی را ممکن می نماید. در واقع یکی از کاربردهای مهم این برنامه عبارت است از: نصب سریع یک سیستم عامل، نصب ابزارهای مورد احتیاج روی آن و در نهایت آزمایش نرم افزار خود و پس از پایان کار پاک کردن محیط آزمایش. در واقع داکر نسخه ای کوچک از هر سیستم عامل را در خود دارد که بدون احتیاج به نصب سیستم عامل های سنگین و پیچیده می توان نرم افزارها را بر روی آن نصب و آزمایش کرد.

داکر در سال 2013 آغاز به کار کرد و توسط شرکت داکر توسعه داده می گردد. این خدمات در دو نوع رایگان و پولی در دسترس است. هنوز عوامل این حملات و میزان خسارات ناشی از آن معین نشده است.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 6 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kalarena.ir شناسه مطلب: 1005

به "حمله بدافزاری به نرم افزار داکر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمله بدافزاری به نرم افزار داکر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید