خبرنگاران دیوار چینی 180 واحد مسکونی در شهر زلزله زده سی سخت انجام شد

به گزارش مجله کالارنا، یاسوج- خبرنگاران- معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: تا به امروز در شهر زلزله زده سی سخت حدود 500 واحد مسکونی آرماتوربندی، 180 واحد دیوارچینی و حدود 25واحد سقف آن اجرا شده است.

خبرنگاران دیوار چینی 180 واحد مسکونی در شهر زلزله زده سی سخت انجام شد

با ما همراه باشید و با تور چین ارزان از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش خبرنگاران، معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد، مدیر کل بنیاد مسکن استان ، شهردار سی سخت ، رئیس سازمان نظام مهندسی استان، مدیرکل دفتر فنی استانداری، مدیر کل بحران استانداری و جمعی از مسئولان استانی عصر یکشنبه از فرایند ساخت و سازها در شهر زلزله زده سی سخت بازدید کردند.

کیامرث حاجی زاده در این باره گفت: مجوز ساخت 700واحد مسکونی و 540 پروانه در سی سخت توسط شهرداری صادر شده است و دیگر ساکنان می توانند برای ساخت به موقع منازل، دریافت وام، پروانه و مجوز ساخت اقدام نمایند.

وی توضیح داد: در شهرستان دنا پی کنی یک هزار و 100واحد مسکونی زلزله زده انجام گرفته که از این تعداد 500 واحد در مناطق روستایی و بالای 600 واحد در شهر سی سخت بوده است.

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد خواهان سرعت بخشی بیشتر به فرایند ساخت و سازها در سی سخت شد و گفت: منازل مسکونی شهر سی سخت با نظارت و کیفیت کار دقیق بهسازی و مقاوم سازی شوند.

وی فرایند بازسازی منازل مسکونی سی سخت را مطلوب ارزیابی کرد و ابراز داشت: سرعت ساخت و سازها نیز مطلوب بوده و از مصالح ساختمانی مقاوم در برابر زلزله استفاده شده است.

حاجی زاده همراهی و همکاری و پای کار آمدن مردم را ضرودی دانست و اضافه نمود: طبق برنامه و زمان بندی باید تا انتها دولت یا قبل از فصل سرما بازسازی منازل سی سخت تمام گردد که عملیاتی شدن این مهم همراهی مردم را می طلبد.

رئیس سازمان نظام مهندسی استان نیز گفت: در شهر سی سخت 480 پروژه در حال فعالیت است که برای هرکدام از این پروژها یک ناظر سازه در نظر گرفته شده است.

ابراهیم مهرجو اضافه نمود: در پروژهای سی سخت کارگروه فنی متشکل از مهندسان باتجربه و اساتید دانشگاه جهت ارزیابی آسیب پذیری سازه ها و تهیه نقشه راه شهر سی سخت برای استحکام بخشی به ساختمان ها و کاهش آسیب پذیری در مقابل زلزله، ساماندهی تاسیسات برقی و گاز در همان روزهای اولیه بعد از زلزله مستقر شدند.

وی اضافه نمود: هم اینک نیز دفتر نمایندگی سازمان در سی سخت از ساعت 7 و 30 دقیقه تا ساعت 24 شب با حضور مهندسین معمار در حال ارائه خدمات مهندسی به شهفرایندان هستند.

زمین لرزه ای به بزرگی 5.6 ریشتر، چهارشنبه 29 بهمن 1399 شهر سی سخت مرکز شهرستان دنا را در استان کهگیلویه و بویراحمد لرزاند.

منبع: ایرنا
انتشار: 5 تیر 1400 بروزرسانی: 5 تیر 1400 گردآورنده: kalarena.ir شناسه مطلب: 1735

به "خبرنگاران دیوار چینی 180 واحد مسکونی در شهر زلزله زده سی سخت انجام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران دیوار چینی 180 واحد مسکونی در شهر زلزله زده سی سخت انجام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید