مهم ترین فیلم هایی که تا انتها سال 2020 از راه می رسند

به گزارش مجله کالارنا، حدود یک سال پیش ویروس ناشناخته ای در چین شیوع پیدا کرد که بسیاری از مردم جهان آن را یک بیماری محلی محدود می دانستند. اما ویروس کرونا در عرض سه ماه از غرب آسیا تا اروپا و آمریکای شاقتصادی را تصاحب کرد و بسیاری از مردم بی گناه را صرفا به علت درگیری ریه هایشان با این ویروس ناشناخته به کام مرگ کشاند. شیوع جهانی ویروس کرونا بیشتر مشاغل جهان را تحت تاثیر قرار داد و یکی از آن ها صنعت سینما بود. بی گمان سالن های سینما یکی از بزرگترین مکان هایی بودند که به علت شیوع ویروس کرونا تعطیل شدند و تعطیلی طولانی مدت آن ها ضررهای جبران ناپذیری به شرایط اقتصادی شان وارد کرد. گزارش های اقتصادی نشان می دهد سالن های سینما در بیشتر نقاط جهان و به ویژه در ایالات متحده ماموریت غیرممکنی برای بازگشت به دوران رونق پیش از شیوع کرونا دارند.

مهم ترین فیلم هایی که تا انتها سال 2020 از راه می رسند

با این حال زندگی ادامه پیدا می نماید. سالن های سینما در بسیاری از کشورهای جهان اکران محدود آثار محبوب را شروع نموده اند و حالا دیدنی فیلم های سینمایی با رعایت فاصله اجتماعی و نکات بهداشتی در تعدادی از کشورهای اروپایی و ایالات آمریکایی ممکن به نظر می رسد. بنابراین انتظار می رود که سالن های سینما در نیمه نخست سال 2021 به فعالیت عادی خود بازگردند. با وجود آن که هنوز واکسیناسیون واکسن کرونا در بیشتر کشورهای جهان شروع نشده، سالن های سینما برای بازگشت به دوران شکوه و رونق همیشگی خودشان آماده می شوند.

سالن های سینما در ایالات متحده آمریکا یکی از مجموعه های عظیمی هستند که عجله زیادی برای بازگشت به دوران پیش از شیوع ویروس کرونا دارند. صاحبان و کارکنان این سینماها به علت از دست دادن سرمایه و فرصت های شغلی خود امیدوار هستند بازار سابقا داغ آن ها دوباره جان بگیرد. بنابراین اکران محدود فیلم های سینمایی در روزهای خاتمهی سال 2020 ادامه پیدا می نماید.

در ادامه می توانید با مهم ترین فیلم هایی که تا خاتمه سال 2020 از راه می رسند، آشنا شوید. فیلم هایی که تا یک ماه آینده اکران محدودی را تجربه می نمایند. انتظار می رود پیروزیت احتمالی این عناوین شرایط را برای اکران فیلم های مورد انتظار سال 2021 تغییر دهد.

4 دسامبر | 14 آذر 1399

Mank (منک)

نمره منتقدان: 88 از 100

دیوید فینچر کارگردان قابل و تاثیرگذاری است که بیشتر آثار کارنامه هنری او را درام های خیره نماینده یا اکشن های متفاوت تشکیل می دهند. اما او در جدیدترین تجربه کارگردانی اش به سراغ یک درام بیوگرافی متمایز رفته که با همه ساخته های قبلی او تفاوت دارد. فیلم منک که برای سرویس استریم نتفلیکس ساخته شده و از مدتی پیش در دسترس نهاده شده است. دیوید فینچر فیلم نامه این فیلم را براساس طرح کلی فیلم نامه جک فینچر، پدر فقیدش، نوشته است. منک در 13 نوامبر 2020 به صورت محدود اکران شد. بودجه این فیلم 131 دقیقه ای حدود 30 میلیون دلار تخمین زده می شود.

خلاصه داستان: استودیوی رادیو پیکچرز به اورسن ولز، کارگردان آمریکایی، سفارش ساخت فیلم جدیدی را می دهد. آن ها هیچ محدودیتی برای اورسن ولز قائل نمی شوند و کارگردان درجه یک آمریکایی می تواند یکی از برترین ایده هایش را آماده اکران کند. اورسن ولز با هرمان جاکوب منکویز تماس می گیرد تا نوشتن فیلم نامه فیلم همشهری کین را به او واگذار کند.

Nomadland (ناکجاآباد)

نمره منتقدان: 97 از 100

فرانسیس مک درموند در سال های اخیر ثابت نموده که یکی از برترین بازیگران زن سینما است و لیاقت دریافت جوایز بسیاری را دارد. او از فیلم فارگو تا فیلم سه بیلبورد خارج از ایبینگ در میزوری و حتی سریال اولیوو کیتریج درخشیده و حالا یک بار دیگر به جهانی هنر هفتم بازگشته تا در نقشی قرار بگیرد که بسیاری از منتقدان باور دارند از همین حالا شانس کسب اسکار را برای او به ارمغان آورده است. ناکجاآباد در ماه های گذشته هم اکران های محدودی را تجربه نموده اما در آخرین روزهای سال 2020 هم دوباره به صورت محدود در سالن های سینما به نمایش می آید.

خلاصه داستان: زنی که به علت رکورد بزرگ مالی در اوایل قرن بیست و یکم بخش عظیمی از زندگی اش را از دست داده، سوار بر یک ون درون جاده ها زندگی می نماید.

11 دسامبر | 21 آذر 1399

Farewell Amor (خداحافظ آمور)

نمره منتقدان: 100 از 100

اکوا مسانگی در سال 2017 فیلم کوتاهی به نام خداحافظ مئو آمور ساخت که مورد توجه نهاده شد. او پس از سه سال ایده اصلی فیلم کوتاهش را در شکل و شمایل یک فیلم بلند سینمایی بازسازی نموده که دیدنی آن خالی از لطف نیست. درام او که مورد توجه منتقدان هم نهاده شده زوایای آشکار و پنهانی از پدیده هایی مانند مهاجرت، خانواده، عشق و نوع دوستی را نمایش می دهد. این فیلم هم اکران محدودی در روزهای خاتمهی سال 2020 دارد.

خلاصه داستان: یک زن آنگولایی پس از هفده سال پیروز می شود اقامت همسرش برای مهاجرت به ایالات متحده را اخذ نموده و او را دوباره دیدار کند. آن ها که به علت فاصله دور برای مدت ها از یکدیگر به دور افتاده بودند، دوباره فرصت آن را دارند تا عشق دیرینه خود را پیدا نمایند.

در این زمینه بخوانید:

برترین انیمیشن های ایرانی که باید دیدن کنید

20 انیمیشن برتر 20 سال قرن 21ام که باید دیدن کنید

پرفروش ترین فیلم های تاریخ سینمای ایران را بشناسید

18 دسامبر | 28 آذر 1399

Greenland (سرزمین سبز)

نمره منتقدان: هنوز منتشر نشده است

برای طرفداران فیلم های علمی تخیلی سال 2020 سال ناامیدنماینده و کسل باری بود. بیشتر فیلم های اکشن یا علمی تخیلی مورد انتظار سال فرصت اکران در سالن های سینمایی را نداشتند و از آن جایی که استودیوهای هالیوودی برای ساخت این فیلم های محبوب بودجه بسیار زیادی در نظر می گیرند، هیچکدام از این فیلم های پرهزینه در سرویس های استریم منتشر نشدند. اما فیلم سرزمین سبز یکی از فیلم های اکشن قابل قبول سال است که در روزهای خاتمهی سال 2020 فرصت اکران محدود در سالن های سینما را پیدا می نماید.

خلاصه داستان: یک خانواده برای نجات از بلایای طبیعی باید فداکاری های بسیاری به خرج دهند.

25 دسامبر 2020 | 5 دی 1399

News of the World (احوال جهان)

نمره منتقدان: هنوز منتشر نشده است

پل گرین گرس یکی از برترین کارگردانان این روزهای هالیوود است که هر دیدنگر سینما باید برای دیدنی هر فیلم او هیجان زده باشد. او در آخرین روزهای سال 2020 با فیلم احوال جهان یک بار دیگر به سینما بازمی شود و این بار یک روایت وسترن-جنگی بی نظیر را در برابر دیدنگران هنر هفتم قرار می دهد. این فیلم به جنگ های داخلی آمریکا و درگیری های مرزی می پردازد. تام هنکس یکی از بازیگران اصلی فیلم احوال جهان است.

خلاصه داستان: یک مرد اهل تگزاس که همواره در غرب وحشی در حال سفر است و هیچ جایی برای ماندن ندارد، تصمیم می گیرد برای نجات یک دختر ربوده شده وارد عمل شود.

Soul (روح)

نمره منتقدان: هنوز منتشر نشده است

انیمیشن روح یکی از دو انیمیشن استودیوی پیکسار در سال 2020 لقب می گیرد که به وسیله پیت داکتر ساخته شده است. پیت داکتر که این روزها به عنوان مدیر اجرایی در استودیوی پیکسار فعالیت می نماید، سابقه همکاری در پروژه ساخت انیمیشن هایی مانند کارخانه هیولاها و درون و بیرون این استودیو را هم دارد. بنابراین هر دیدنگری که طرفدار جدی آثار استودیوی پیکسار باشد، نمی تواند برای دیدنی انیمیشن روح لحظه شماری نکند. صاحبان سینما به ویژه در ایالات متحده امیدوار هستند اکران محدود و با رعایت نکات بهداشتی این انیمیشن به کسب و کار آن ها رونق تازه ای دهد.

خلاصه داستان: نوازنده ای به نام جو گاردنر در آستانه رسیدن به اهدافش در جهانی موسیقی جاز با یک تصادف جان خود را از دست می دهد. او برای آخرین بار کوشش می نماید تا به زندگی انسانی بازشود. در حالی که روح جو گاردنر از بدنش جدا شده او با روح دیگری به نام 22 هم آشنا می شود. آن ها باید راهی برای بازگشت جو به زندگی زمینی پیدا نمایند.

منبع: ایرنا زندگی
انتشار: 17 آذر 1400 بروزرسانی: 17 آذر 1400 گردآورنده: kalarena.ir شناسه مطلب: 1943

به "مهم ترین فیلم هایی که تا انتها سال 2020 از راه می رسند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مهم ترین فیلم هایی که تا انتها سال 2020 از راه می رسند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید