خط کشتیرانی قشم-عمان راه اندازی شد

به گزارش مجله کالارنا، خط کشتیرانی بین قشم و بندرعباس در ایران و شهر خصب در استان مسندم عمان با دو سفر هفتگی راه اندازی شد.

خط کشتیرانی قشم-عمان راه اندازی شد

با تور عمان از نگین خاورمیانه دیدن کنید.

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، راه اندازی این خط کشتیرانی بر اساس تفاهم استانداران و روسای اتاق های بازرگانی استانهای هرمزگان و مسندم انجام می گردد.

صباغی زاده نایب رییس اتاق بازرگانی ایران و عمان در این باره گفت: توسعه خطوط کشتیرانی باعث سهولت تردد تجار و حمل کالا بین دو کشور می گردد و به همین دلیل، یکی از اولویت های کاری اتاق مشترک است. خوشبختانه خط کشتیرانی قشم خصب، با استقبال خوب بازرگانان ایرانی عضو اتاق مشترک روبرو شده است.

وی بیان نمود: مسافت دریایی قشم تا خصب بر اساس مدل کشتی، بین دو تا دو و نیم ساعت است که فاصله نزدیکی به شمار می آید. همچنین بر اساس تفاهم های اجرا شده و برای آینده نزدیک، مسافران ایرانی می توانند تا 15 روز بدون احتیاج به دریافت ویزا در خصب و مسافران عمانی نیز همین مدت در قشم گردش نمایند. اگر مسافران دو کشور خواستند به سایر مناطق کشور مقابل سفر نمایند، می توانند به وسیله نمایندگی های وزارت خارجه مستقر در این دو منطقه، تقاضای خود را مطرح و اقدام به دریافت ویزا نمایند.

به گفته وی، خصب و قشم از ظرفیت خوبی برای توسعه همکاری های گردشگری و تجاری برخوردارند و با تفاهم های اجرا شده، همکاری های گسترده ای را بین این دو منطقه پیش بینی می کنم. این همکاری می تواند دستاوردهای مالی خوبی برای دو کشور به همراه داشته باشد.

صباغی زاده اضافه کرد: اعضای اتاق بازرگانی استان هرمزگان، شهرهای عمان بویژه خصب را واسطه مناسبی برای تجارت و شناساندن تولیدات ایرانی به شاخ آفریقا و کشورهای حوزه خلیج فارس می دانند. این خط کشتیرانی می تواند به توسعه صادرات به کشورهای یاد شده یاری کند. به ویژه آن که قشم منطقه آزاد است و تعرفه های گمرکی در خصب هم خیلی پایین است.

وی ادامه داد: تجارت خارجی ایران همچنان با بعضی محدودیتهای بانکی روبرو است و عمانی ها قول داده اند یاری هایی برای برطرف این محدودیتها ارائه نمایند. بعضی بانکهای عمانی قصد دارند شعبی در قشم ایجاد نمایند. شعب بانک های فعال در خصب نیز می تواند به همکاری بانکی مورد احتیاج تجار دو کشور یاری کند. بدین ترتیب و با توجه به خط کشتیرانی مناسبی که بین قشم و خصب راه اندازی شد، این دو منطقه می توانند به نقاط مناسبی برای مذاکرات و قرارهای تجاری تبدیل شوند.

به گزارش خبرنگاران، بهمن پارسال معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم از راه اندازی خط کشتیرانی قشم-عمان با هدف جذب گردشگران اروپایی و اعزام آنان به استان های غربی کشور به وسیله فرودگاه قشم خبر داده بود.

کرباسچی با اشاره به اهداف سفر به کشور عمان و استان مسندم اظهار کرد: قطعا این سفر به کشور عمان و منطقه خصب که شباهت فرهنگی زیادی با استان هرمزگان دارد در توسعه صنعت گردشگری نقش بسزایی دارد.

وی با اشاره به نقش این خط کشتیرانی در توسعه صنعت گردشگری در هرمزگان گفت: راه اندازی این خط می تواند بخشی از گردشگران اروپایی را از جهت عمان به خصب و سپس به جزیره قشم انتقال دهد تا ضمن بازدید این گردشگران از قشم و استان هرمزگان، به استان های غربی کشور به وسیله پرواز های چارتر فرودگاه قشم اعزام شوند.

منبع: تسنیم
انتشار: 15 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kalarena.ir شناسه مطلب: 456

به "خط کشتیرانی قشم-عمان راه اندازی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خط کشتیرانی قشم-عمان راه اندازی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید