دادگاه عالی اسلام آباد عزل معاونان عمران خان به دلیل داشتن تابعیت دوم را نپذیرفت

به گزارش مجله کالارنا، دادگاه عالی اسلام آباد ضمن رسیدگی به یک دادخواست خاطرنشان کرد: قانون رد صلاحیت به دلیل داشتن تابعیت دوم مشمول معاونان ویژه نخست وزیر نمی گردد.

دادگاه عالی اسلام آباد عزل معاونان عمران خان به دلیل داشتن تابعیت دوم را نپذیرفت

جهت دریافت خدمات قیمت ساخت آلاچیق با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات طراحی و اجرای آلاچیق های مختلف را به ما بسپارید.

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران به نقل از جیو تی وی، دادگاه عالی اسلام آباد با عزل معاونان ویژه عمران خان نخست وزیر پاکستان به دلیل داشتن تابعیت دوم موافقت نکرد.

گزارش ها حاکی است قضات دادگاه عالی اسلام آباد با آنالیز این دادخواست تاکید نمودند: وظیفه نخست وزیر رسیدگی به تمام امور کشور است و ما می دانیم که او به تنهایی پیروز به این کار نمی گردد.

دادگاه عالی اسلام آباد تاکید نمود: طبق قانون نخست وزیر پاکستان در انتخاب معاون ویژه خود کاملا آزاد است و حتی قانون در تعداد این معاونین نیز دست نخست وزیر را باز گذاشته است.

اطهر من الله قاضی مشهور پاکستانی گفت: حتی شخصی که تابعیت دوم دارد نیز می تواند نسبت به وطن خود محبت داشته باشد و هیچ کس نمی تواند این حقیقت را منکر گردد.

در حکم صادر شده توسط دادگاه عالی اسلام آباد آمده است: هیچ کدام از معاونین ویژه نخست وزیر پاکستان به دلیل داشتن تابعیت دوم عزل نخواهند شد.

جلسه دادگاه با ارائه دادخواست از سوی رئیس حزب منصف تشکیل شده بود و دستگاه قضایی پاکستان رد صلاحیت معاونین ویژه عمران خان را نپذیرفت.

لازم به ذکر است چالش دو تابعیتی ها طی هفته های اخیر و پس از معین شدن اینکه تعدادی از معاونین ویژه عمران خان تابعیت دوم دارند شروع شده بود.

نخست وزیر پاکستان پیش از این نیز اعلام نموده بود: ممنوعیت داشتن تابعیت دوم مربوط به وزرای دولت و نمایندگان مجلس است و شامل معاونین ویژه نخست وزیر نمی گردد.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 30 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kalarena.ir شناسه مطلب: 1207

به "دادگاه عالی اسلام آباد عزل معاونان عمران خان به دلیل داشتن تابعیت دوم را نپذیرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دادگاه عالی اسلام آباد عزل معاونان عمران خان به دلیل داشتن تابعیت دوم را نپذیرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید