روش های ضد عفونی هتل و اقامت در دوران پاندمی کرونا

به گزارش مجله کالارنا، روش های ضد عفونی هتل و اقامت

مسافرانی که قصد سفر به مکان های مختلف و اقامت در هتل را دارند، پیش از اقامت در اتاق های هتل بایستی با روش های ضد عفونی کردن هتل و محل اقامت آشنایی کامل داشته باشند. ما در این مقاله به هر آن چه که یک مسافر احتیاج است راجع به ویروس کرونا و ارتباط آن با هتل و مسافرخانه ها بداند اشاره نموده ایم. اگر شما هم جزو کسانی هستید که احتمالا در آینده به مسافرت خواهید رفت، پیشنهاد می کنیم این مطلب را به صورت کامل مطالعه کنید.

روش های ضد عفونی هتل و اقامت در دوران پاندمی کرونا

برای مشاده و رزرو آنلاین هتل هایی که پروتکل های بهداشتی را رعایت می کنند روی عکس زیر کلیک کنید:

در این روزها دورانی را سپری می کنیم که هر روز احتیاج به آپدیت شدن اطلاعات مان در زمینه ویروس منحوس کووید 19 بیشتر و بیشتر می گردد. عملکرد جهش یافته این ویروس و ساختار عجیب و غریبی که دارد باعث شده خیلی از افراد، بخش عمده ای از زندگی روزمره شان را صرف مبارزه و ضدعفونی کردن محل زندگی شان از کووید 19 کنند. در روزهایی که چشم مان به یافته های جدید دانشمندان خیره شده و هر لحظه منتظر اعلام خبر کشف واکسن کرونا هستیم، بایستی تمام موارد بهداشتی که باعث از بین رفتن این ویروس می شوند را رعایت کنیم تا دچار بیماری کرونا نشویم.

در ابتدای همه گیری کرونا بسیاری از مراکز تفریحی، اداری و تجاری تعطیل شدند. این مراکز تا ماه ها تعطیل بودند و هنگامی که معین شد هیچ درمان معینی برای کرونا وجود ندارد، دولت ها تصمیم به بازگشایی این مراکز با شرط رعایت تمام پروتکل ها دریافتد. هتل ها تقریبا اولین مراکزی بودند که به دستور دولت ها کارشان تعطیل شد. چرا که در ابتدای همه گیری مسافران با اقامت خود در هتل ها باعث پخش شدن ویروس در سطح جامعه شده و همین امر روز به روز تعداد بیماران کرونایی را افزایش داد. در حال حاضر یکی دو ماهی می گردد که هتل ها نیز بازگشایی شدند و شرط فعالیت آن ها پذیرش بیماران فاقد ویروس کرونا و همچنین رعایت تمام پروتکل ها معین شده است.

سوال پرتکرار مسافران؛ چگونه اتاق هتل را ضدعفونی کنیم؟

به هرحال با سپری شدن این چندماهی که از آمدن ویروس کرونا می گذرد، زندگی روزمره مردم به حالت عادی بازگشته و بسیاری از افراد به دلایل مختلف به مسافرت می فرایند. بعضی به خاطر کار و فعالیت های شغلی، بعضی به خاطر گشت و گذار و عده ای هم برای سپری کردن تعطیلات در کنار خانواده.

طبیعی است هیچکس دوست ندارد به ویروس کرونا مبتلا گردد و از این رو یکی از مهم ترین و پرتکرارترین سوالاتی که در بین مسافران مطرح می گردد، چگونگی ضد عفونی کردن هتل و محل اقامت آن هاست. این کار باعث می گردد احتمال درگیر شدن شما با ویروس کووید 19 به حداقل برسد و در طول مسافرت تان لحظات بی خطری را سپری کنید. اگر شما هم جزو افرادی هستید که به دنبال آموزش روش های ضد عفونی هتل و اقامت هستید، در ادامه این مقاله همراه ما باشید.

خودتان به فکر خودتان باشید

اگر به هتل ها و مسافرخانه ها سری بزنید، تابلوهای زیادی را می بینید که در آن ها پروتکل های بهداشتی به مسافران گوشزد شده است. در بالای بسیاری از تابلوهای رعایت پروتکل های بهداشتی در هتل های مختلف یک جمله طلایی نوشته شده است: بهداشت فردی و ایمنی مسافران و کارکنان هتل اولین اولویت ما است. این جمله مهم ترین جمله ای است که همه ما باید در زندگی روزمره کرونایی آن را سرلوحه اعمال خود قرار دهیم.

اگرچه اغلب هتل ها و اقامتگاه ها سعی در رعایت حداکثر نظافت را داشته و کوشش می کنند اتاق هایشان در بهترین شرایط بهداشتی به سر ببرد، اما باز هم این خودِ شما مسافران هستید که باید حواستان را جمع ویروس کووید 19 نموده و با پیروی از روش های ضد عفونی هتل و اقامت، خود و خانواده تان را از این معضل عظیم جهانی دور نگه دارید.

برای ضد عفونی کردن محیط هتل و اقامتگاه چه موادی مورد احتیاج است؟

اولین قدم در ضدعفونی کردن محیط های مختلف، تهیه ماده ضدعفونی کننده است. برای ضد عفونی کردن سطوح مختلف به انواع مختلفی از مواد ضد عفونی کننده احتیاج دارید که هر کدام از شدت پاک کنندگی مخصوصی برخوردار هستند. ما پاک کننده های کرونا را به دو نوع تقسیم بندی می کنیم؛ اولی پاک کننده هایی که دارای مقادیری از الکل بوده و به این واسطه سطوح را ضدعفونی و عاری از ویروس کرونا می کنند. دومی نیز پاک کننده هایی که در قالب مواد شوینده ظاهر شده و علاوه بر از بین بردن ویروس کرونا، باعث تمیزتر شدن محیط شما می شوند. در ابتدا باید معین کنید با کدام یک از این مواد قصد ضد عفونی کردن هتل و محل اقامت تان را دارید و سپس فرآیند اصلی کار را آغاز کنید.

پیشنهاد ما این است که از پاک کننده های همه منظوره که بر پایه الکل یا سفید کننده ساخته شده اند برای ضد عفونی کردن کف، پنجره ها و سطوح سخت بهره ببرید. از این رو در بدو ورود به هتل می توانید یک اسپری حاوی این مواد را تهیه نموده و با این اسپری و یک دستمال پارچه ای سطوحی که فکر می کنید در معرض آلودگی به ویروس کرونا قرار دارند را ضدعفونی کنید. همچنین برای ضدعفونی کردن بخش هایی مثل مبلمان، روکش های مبلمان، فرش ها و سایر اثاثیه داخلی نیز پیشنهاد ما استفاده از مواد شوینده است. چرا که استفاده از مواد حاوی الکل در ضدعفونی کردن این بخش ها می تواند باعث مسائلی مثل از بین رفتن رنگ اولیه، پاره شدن و دیگر موارد گردد.

اقامت در اتاقی که در روزهای گذشته مسافری در آن حضور پید ننموده است

یکی دیگر از نکاتی که در طول اقامت در هتل باید به آن توجه کنید، اقامت در اتاق هایی است که حداقل مسافران در آن حضور پیدا نموده اند. بر اساس تحقیقاتی که دانشمندان به عمل آورده اند، ویروس کرونا قادر است تا 72 ساعت روی سطوح مختلف پلاستیکی و فلزی زنده بماند و این یعنی اگر فردی که تا 3 روز قبل در اتاق مدنظر شما اقامت داشته حاوی ویروس کرونا بوده باشد، این احتمال وجود دارد که فضای اتاق از این ویروس منحوس پر شده باشد.

این حالت ریسک ابتلا به کرونا را افزایش می دهد. از این رو بهتر است اتاقی را درخواست کنید که حداقل به مدت 3 روز خالی بوده باشد. البته در حال حاضر بیشتر هتل ها پس از اتمام مدت اقامت مسافران و تسویه آن ها، اقدام به پاکسازی و ضدعفونی کردن کامل محل می کنند؛ اما از آن جایی که احتیاط شرط عقل است، شما برای پیشگیری از کوچک ترین خطر احتمالی هم از مسئول اتاق ها درخواست اتاقی را کنید که حداقل 3 روز گردد که خالی می باشد.

استفاده صحیح از ضد عفونی کننده ها

علاوه بر آن که بایستی شیوه صحیح ضد عفونی کردن محیط را به خوبی بلد باشید، باید از اقدامات احتیاطی هنگام استفاده از ضد عفونی کننده ها نیز آگاه بوده و آن ها را به خوبی رعایت کنید. در بسیاری از موارد این رخ داده که کاربر وقتی قصد ضدعفونی کردن سطوح را داشته، به دلیل استفاده نادرست از وسایل ضدعفونی کننده دچار مسائل متعدد پوستی، تنفسی برای خود و یا مسائلی از قبیل رنگ رفتگی، خط و خش و… برای وسایل هتل شده است. از این رو پیشنهاد می کنیم موارد زیر را در هنگام ضد عفونی کردن هتل و محل اقامت تان حتما رعایت کنید تا مسئله ای برای شما یا وسایل هتل ایجاد نگردد.

  • هنگام ضد عفونی کردن وسایل حتما از یک لایه دستکش مقاوم، ماسک یا شیلد و یک دستمال پارچه ای بهره ببرید. تحت هیچ شرایطی سطوح را با لمس مستقیم دست ها ضدعفونی ننموده و مواظب باشید تا مواد ضد عفونی کننده با پوست شما تماس مستقیم نداشته باشند.
  • قبل از آغاز فرآیند ضد عفونی کردن هتل و محل اقامت تان، حتما در و پنجره ها را باز گذاشته تا هوای آزاد در جریان باشد و بوی مواد ضد عفونی کننده را استنشاق نکنید. بسیاری از مواد ضدعفونی کننده که حاوی درصد بالایی از الکل می باشند، بوی بسیار شدیدی را در فضا منتشر می نماید که این بو می تواند مدت ها باعث سردرد یا حتی مسائل شدیدتر برایتان گردد.
  • بسیاری از مواد ضدعفونی کننده و شونیده ترکیباتی دارند که با یکدیگر جور درنمی آید. به طوری که مخلوط کردن آن ها باعث می گردد اثربخشی محلول به کلی از بین رفته و ترکیب ایجاد شده نیز به وسایل آسیب وارد کند. از این رو به هیچ عنوان هیچ گونه مواد ضد عفونی کننده یا شوینده را تا زمانی که مطمئن شوید هیچ ایرادی ندارد با یکدیگر مخلوط نکنید.

ضد عفونی کردن محیط آشپزخانه هتل و محل اقامت

آشپزخانه یکی از محیط هایی است که شرایط رشد و حیات ویروس کرونا را برای مدت طولانی در خود دارد. از این رو اولین بخشی که در فرآیند ضد عفونی کردن هتل و محل اقامت بایستی به آن توجه کنید آشپزخانه است. جهت تمیز کردن کابینت های آشپزخانه، کف، سینک و سایر سطوح فلزی یا چوبی موجود در آن بهتر است از مواد ضد عفونی کننده چند منظوره یا مخلوط صابون و آب بهره ببرید. تهیه این مواد و حل کردن یک قاشق غذاخوری از سفید کننده در آن، بهترین مایع ضدعفونی کننده سطوح آشپزخانه را در هتل می سازد. همچنین برای پاک کردن ظروف و سطوح دیگر که با مواد غذایی در تماس مستقیم هستند بهتر است به جای این محلول از مایع ظرفشویی بهره ببرید.

چرا که این مایعات خاصیت ضد جرم داشته و روی ظروف چینی و پلاستیکی بهتر اثر ضدعفونی کننده دارد. در بسیاری از هتل ها نیز معمولا یک ظرف میوه روی میز یا در یخچال است. برای تمیز کردن این میوه ها و سبزیجات بهتر است آن را با آب معمولی بشویید. نباید فراموش کنید تحت هیچ شرایطی از صابون برای شستشوی آن ها استفاده نکنید. چرا که صابون می تواند ترکیبات میوه و سبزی را به هم زده و مزه آن را تغییر دهد.

ضد عفونی کردن اتاق خواب های هتل و محل اقامت

اتاق خواب محلی است که افراد بیشترین وقت را در آن سپری می کنند. به همین علت اگر فردی مبتلا به کرونا بوده و در اتاق خواب شما حضور پیدا نموده باشد، احتمال این که درگیر کرونا شوید بسیار بالاست. برای ضد عفونی کردن اتاق خواب هتل و محل اقامت تان در ابتدا باید از کف اتاق آغاز کنید. کف ها باید با مایعات حاوی فنیل و ضد عفونی کننده تمیز شوند. به همین دلیل می توانید از دستگاه تمیز کننده کف و یا دستگاه بخارشوی استفاده نموده و سپس با مواد ضد عفونی کننده دوباره کف ها را تمیز و ضدعفونی نمایید.

سپس اقدام به ضدعفونی کردن تخت خواب کنید. تمام سطوح تخت خواب را می توان با پاک کننده های سطحی چند منظوره که به راحتی در بازار موجود هستند تمیز و ضدعفونی کرد. اگر روکش تخت نو و جدید می باشد احتیاجی به ضدعفونی کردن آن نیست اما اگر روکش یا پتوها قبلا توسط افراد دیگری استفاده شده اند، بهترین کار شستن دوباره آن هاست. اگر حوصله این کار را ندارید می توانید با یک اسپری، مواد شوینده را با کمی سفید کننده مخلوط نموده و روی آن ها اسپری کنید.

ضد عفونی کردن حمام و سرویس بهداشتی هتل و محل اقامت

برای ضدعفونی کردن سرویس های بهداشتی باید به دو شکل عمل کنید. یکی این که سطوح کف، سینک و دیوارها را با مواد شوینده به خوبی شست و شو دهید و دیگر این که سطوحی مثل دستگیره، شیر آب و شلنگ را با مواد ضدعفونی کننده و حاوی الکل ضدعفونی کنید.

ضدعفونی کردن لوازم داخل هتل و محل اقامت

سطوح دیگری که احتمال وجود ویروس کرونا روی آن وجود دارد سطوحی مثل دستیگره در، آینه ها، دستیگره کمد و کابینت ها، سطح تلویزیون، کنترل تلویزیون یا کولر، سطح میز و هر سطح فلزی، شیشه ای و پلاستیکی دیگری هستند که در داخل محیط اتاق شما وجود دارند. برای ضد عفونی کردن این سطوح به نسبت جنسی که با آن پوشش داده شده اند می توانید از مواد ضدعفونی کننده الکلی یا مواد شوینده بهره ببرید. نباید فراموش کنید ویروس کرونا در سطوحی است که شاید فکرش را هم نکنید پس هر چیزی که به نظرتان مشکوک به وجود ویروس بود را ضدعفونی نمایید.

جمع بندی نهایی

به عنوان سخن پایانی، نباید فراموش کنید که در شرایط شیوع ویروس کرونا علاوه بر شستشوی مداوم دست ها و ضدعفونی کردن هتل و محل اقامت، استفاده از وسایلی همچون ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی نیز برای حفظ سلامت شما بسیار لازم است. از این رو در هنگام مسافرت با در نظر دریافت موارد فوق و عمل به آن ها، سعی کنید ارتباط تان را با افراد دیگر به حداقل رسانده تا دچار این بیماری نشوید.

هتلکرونا

منبع: الی گشت
انتشار: 25 آذر 1399 بروزرسانی: 25 آذر 1399 گردآورنده: kalarena.ir شناسه مطلب: 1383

به "روش های ضد عفونی هتل و اقامت در دوران پاندمی کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روش های ضد عفونی هتل و اقامت در دوران پاندمی کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید