سرپرست مرکز میراث ناملموس کشور منصوب شد

به گزارش مجله کالارنا، آتوسا مؤمنی به عنوان سرپرست مرکز میراث ناملموس کشور منصوب شد.

سرپرست مرکز میراث ناملموس کشور منصوب شد

به گزارش خبرنگاران، آتوسا مؤمنی طی مراسمی که روز دوشنبه 14 شهریور 1401 در عمارت کوشک برگزار گشت، به عنوان سرپرست مرکز مطالعات منطقه ای حفاظت از میراث فرهنگی ناملموس آسیای غربی و مرکزی تحت نظارت یونسکو منصوب شد.

در مراسم تودیع و معارفه رئیس مرکز میراث ناملموس علی طلوعی مدیرکل دفتر وزارتی و امور بین الملل وزارت میراث فرهنگی، یوسف سلمان خواه معاون مدیرکل دفتر وزارت و امور بین الملل وزارت میراث فرهنگی، رضا سجودی سرپرست پیشین مرکز مطالعات میراث ناملموس و آتوسا مؤمنی سرپرست تازه مرکز مطالعات میراث ناملموس حضور داشتند.

در ابتدای مراسم سجودی سرپرست پیشین مرکز مطالعات میراث ناملموس گفت: در این سال ها در حد توانم اهداف مجموعه را پیش بردم. در این مدت هنوز موافقت نامه نهایی نشده و نتوانستیم شورای حکام برگزار کنیم و گام بعدی مان برگزاری شورای حکام خواهد بود.

آتوسا مؤمنی سرپرست مرکز مطالعات میراث ناملموس نیز گفت: آقای سجودی در این مدت کارهای بسیاری انجام داده و یکی از این ها ارتباط تنگاتنگی بود که با وزارت میراث فرهنگی داشت و پرونده های چندملیتی و خاصه جمهوری اسلامی ایران به عنوان میراث بشری را پیش برده است. در گذشته عضو شورای حکام این مجموعه بودم تشکیل شورای حکام گام بعدی ما است.

سرپرست مرکز مطالعات میراث ناملموس بیان نمود: آنچه به عنوان معذوریت بر اینجا حاکم است تأیید توافق نامه بین دولت و یونسکو است. ظاهراً از ابتدا روال اشتباهی طی شده و نباید به مجلس می رفته، چون ما به شورای عالی میراث فرهنگی تجهیز هستیم، باید از همان طریق پیگیری می کردیم تا زودتر به نتیجه مطلوب برسیم یا از طریق مجلس پیگیری کنیم.

علی طلوعی مدیرکل دفتر وزارتی و امور بین الملل وزارت میراث فرهنگی در این مراسم گفت: یکی از کنج های دنج وزارت میراث فرهنگی همین جاست و دنیایی است که شانه به شانه کل حوزه میراث فرهنگی پیش می رود و جای زیادی برای کار دارد.

وی بیان نمود: آقای سجودی زحمت های زیادی برای این مجموعه کشیدید و من وظیفه دارم از او تشکر کرده و به خانم مؤمنی خیرمقدم بگویم. خانم دکتر مؤمنی این جایگاه را با هدف و نظام مند قبول کردند و یقین دارم مسیری را که آقای سجودی پیش رفت، با ریتم تندتری پی خواهد گرفت.

آتوسا مؤمنی دارای دو مدرک دکتری باستان شناسی و دکتری تاریخ است و حوزه تخصصی او میراث ناملموس است. او در دوره ریاست محمدشریف ملک زاده در سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، معاون میراث فرهنگی این سازمان بوده است. مؤمنی به عنوان یکی از چهره های شناخته شده علمی و دانشگاهی کشور به دو زبان انگلیسی و روسی تسلط کامل دارد و عضو متخصص شورای حکام و عضو شورای اجرایی مرکز مطالعات منطقه ای حفاظت از میراث فرهنگی ناملموس آسیای غربی و مرکزی تحت نظارت یونسکو در دوره های گذشته بوده است.

منبع: دنیای سفر
انتشار: 20 شهریور 1401 بروزرسانی: 20 شهریور 1401 گردآورنده: kalarena.ir شناسه مطلب: 2199

به "سرپرست مرکز میراث ناملموس کشور منصوب شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرپرست مرکز میراث ناملموس کشور منصوب شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید