شهردار تبریز: اولویت اول در توسعه دوچرخه سواری، فرهنگ سازی است

به گزارش مجله کالارنا، خبرگزاری خبرنگاران-شهردار تبریز اولویت اول در توسعه دوچرخه سواری را فرهنگ سازی و توسعه زیرساخت های آن دانست.

شهردار تبریز: اولویت اول در توسعه دوچرخه سواری، فرهنگ سازی است

به گزارش خبرنگار ما در تبریز؛ ایرج شهین باهر، شهردار تبریز در حاشیه برگزاری همایش دوچرخه سواری شهروندان تبریزی که صبح امروز به مناسبت گرامیداشت سالروز حماسه آزادسازی خرمشهر و بزرگداشت فرهنگ پهلوانی برگزار گردید، گفت: امروز برای افزایش نشاط اجتماعی و توسعه فرهنگ دوچرخه سواری این همایش را با رعایت پروتکل های بهداشتی برپا نموده ایم.

وی با قدردانی از کوشش اثربخش همکاران سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری تبریز در این خصوص اضافه نمود: بافت و بدنه قدیمی تبریز به گونه ای است که معابر عمدتا برای تردد خودروها شکل گرفته اما اینکه رفته رفته این کالبد را تغییر داده و دوچرخه را وارد این بدنه کنیم، واقعاً کمی زمان بر است. باید با فرهنگ سازی شرایطی را ایجاد کنیم که رانندگان به حضور دوچرخه سواران در معابر عادت نمایند. در کنار این موضوع هم باید راستاهای دوچرخه را در کالبد مرکزی شهر توسعه دهیم.

شهردار تبریز، استمرار برنامه های ورزش شهروندی را در راستا تحقق این مهم اثر بخش دانست و ادامه داد: آنچه در اولویت است، فراهم کردن زیرساخت و احداث راستاهای دوچرخه در شهرک های جدید است تا بتوانیم این موضوع را در داخل شهر توسعه دهیم ولی در کنار آن، اولویت اول فرهنگ سازی است که امیدوارم با استفاده از این راه حل بتوانیم کارها را پیش ببریم.

ایرج شهین باهر در مورد توسعه ورزش در شهر تبریز گفت: اساساً آنچه به شهرداری مربوط است، توسعه و توجه به ورزش همگانی و حمایت از ورزش قهرمانی است. باید به صورت ویژه به ورزش همگانی پرداخت کنیم. شیوع ویروس کرونا و ممنوعیت فعالیت های گروهی باعث شد تحرک در این حوزه کاهش یابد. اما همان طور که در گذشته هم شاهد اجرای طرح صبح و ورزش بودیم، دوباره این طرح را در پارک های سطح شهر تبریز راه اندازی نموده ایم و در ادامه نیز چنین برنامه هایی را برای ایجاد نشاط و سلامتی در حوزه ورزش برگزار خواهیم کرد.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 27 خرداد 1400 بروزرسانی: 27 خرداد 1400 گردآورنده: kalarena.ir شناسه مطلب: 1721

به "شهردار تبریز: اولویت اول در توسعه دوچرخه سواری، فرهنگ سازی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شهردار تبریز: اولویت اول در توسعه دوچرخه سواری، فرهنگ سازی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید