ضرورت استفاده از ظرفیت های علمی دانشگاهی در زمینه سلامت نیروی کار و خدمات الکترونیکی

به گزارش مجله کالارنا، معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به تفاهم نامه منعقده این معاونت با دانشگاه علم و فرهنگ جهاد دانشگاهی، گفت: آمادگی داریم در قالب این تفاهم نامه از ظرفیت های علمی دانشگاه در زمینه سلامت نیروی کار و خدمات الکترونیکی به جامعه هدف خود استفاده کنیم.

ضرورت استفاده از ظرفیت های علمی دانشگاهی در زمینه سلامت نیروی کار و خدمات الکترونیکی

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات ویزای تحصیلی انگلیس هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی انگلیس، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی انگلستان، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های انگلیس انتخاب کنید.

به گزارش خبرنگاران و به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، حاتم شاکرمی در نشستی که در دانشگاه علم و فرهنگ جهاد دانشگاهی که به منظور همکاری و تعامل در حوزه های آموزش و پژوهش ایمنی کار برگزار گردید، اضافه کرد: جهاد دانشگاهی یکی از مراکزی است که با کوشش علمی و پژوهشی توأم با روحیه انقلابی و ایثارگری علاوه بر نقش آفرینی در ارتقاء سطح علمی و دانش کشور، توانسته بستر مناسب را برای توسعه شرکت های دانش بنیان و زمینه فعالیت های استارتاپ ها و اقتصاد دیجیتال در کشور فراهم کند.

معاون روابط کار با اشاره به سه تفاهم نامه منعقد شده این وزارتخانه با جهاد دانشگاهی در زمینه های مختلف علمی و پژوهشی، گفت: یکی از این تفاهم نامه ها بین موسسه علم و فرهنگ با مرکز تحقیقات، تعلیمات و حفاظت فنی و بهداشت کار بوده است.

به گفته شاکرمی، با بسترهایی که این تفاهم نامه به وجود آورده، جهاد دانشگاهی و به ویژه دانشگاه علم و فرهنگ می تواند ماموریت های حوزه روابط کار در زمینه آموزش های ایمنی و تدوین استاندارد وسایل حفاظت فردی را در آینده توسعه دهد.

وی با اشاره به این که یکی از اولویت ها در این حوزه، سلامت نیروی کار است، اعلام کرد: در بحث سلامت نیروی کار، آموزش بسیار مهم است و می توان در آموزش های عمومی و تخصصی از ظرفیت های این دانشگاه استفاده کرد.

معاون روابط کار با اشاره به وجود بیش از 900 بازرس در مقاطع مختلف، اضافه کرد: می توان با استفاده از ظرفیت های مختلف دولتی، موسسات خصوصی و مراکز علمی از جمله دانشگاه علم و فرهنگ و با امضای تفاهم نامه بسترهای همکاری لازم را برای ارتقای علمی و حتی تحصیلات تکمیلی آنان فراهم کرد.

وی اضافه کرد: امروزه در رابطه با سلامت نیروی کار به ویژه در شرایط تحریم به تدوین استاندارد وسایل حفاظت فردی مورد استفاده نیروی کار اعم از وسایل فراوریی داخل و وارداتی نیازمند هستیم.

شاکرمی با بیان این که متاسفانه در کشور با دو مشکل ورود وسایل و تجهیزات غیراستاندارد و فراوری به دلیل تحریم ها روبه رو هستیم، مطرح کرد: به اعتقاد من جهاد دانشگاهی با توان علمی و پژوهشی در زمینه تهیه و فراوری حفاظت فردی می تواند نقشی اساسی در این زمینه ایفاء کند.

معاون روابط کار با اشاره به گسترده شدن جامعه کار و فراوری کشور و تغییر ارائه خدمات از روش سنتی به روش الکترونیکی، گفت: یکی دیگر از توجهات ما ارائه خدمات الکترونیکی شفاف، سالم و سریع به جامعه هدف است.

وی با تاکید بر دو شاخص اصلی فرهنگ سازی و آموزش در جهت اجرای سامانه های الکترونیکی به ویژه در حوزه کار و فراوری، اعلام کرد: دانشگاه علم و فرهنگ به عنوان یک مرکز علمی می تواند در ارزیابی و تسهیل امور این بخش با معاونت همکاری کند.

در ادامه این نشست، سیدسعید هاشمی، رییس دانشگاه علم و فرهنگ نیز، گفت: نگاه ما در دانشگاه علم و فرهنگ علاوه بر استفاده از ظرفیت های علمی و فرهنگی، ایجاد اشتغال برای دانشجویان است. در این راستا و با توجه به توسعه مراکز آموزش عالی بعد از انقلاب اسلامی ایران، وجود بازار کار و آماده سازی بسترهای اشتغال یک مولفه مهم به حساب می آید.

وی با اشاره به اهمیت توسعه دانشگاه ها، گفت: یکی از مهم ترین اهداف دانشگاه های نسل سوم این است که بتوانند معضل اشتغال را رفع نمایند، به همین دلیل راه اندازی کسب و کار یک راه چاره جدید است، علاوه بر آن پارک ملی علوم، فناوری های نرم و صنایع فرهنگی نیز به عنوان نخستین مجموعه در حوزه صنایع فرهنگی برای نیل به این هدف راه اندازی شده است.

رییس دانشگاه علم و فرهنگ فعالیت های ذکر شده را زمینه ساز کارآفرینی که یکی از اهداف دیگر این دانشگاه است، دانست و اعلام کرد: نگاه ما این است که دانشجویان بتوانند در این مجموعه ها به فعالیت و توسعه کسب و کار بپردازند؛ همچنین کوشش داریم در حوزه پژوهش نگاه نوآورانه داشته باشیم، به همین دلیل با پژوهشگاه های مختلف همکاری می کنیم.

این مراسم با بازدید از مجموعه های دانشگاه علم و فرهنگ و پارک ملی علوم، فناوری های نرم و صنایع فرهنگی همراه بود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 27 آبان 1399 بروزرسانی: 27 آبان 1399 گردآورنده: kalarena.ir شناسه مطلب: 1326

به "ضرورت استفاده از ظرفیت های علمی دانشگاهی در زمینه سلامت نیروی کار و خدمات الکترونیکی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضرورت استفاده از ظرفیت های علمی دانشگاهی در زمینه سلامت نیروی کار و خدمات الکترونیکی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید