سرمایه گذاری 2.5 میلیارد تومانی روی 5 کسب وکار نوین، دستاورد اصلی رویداد 100 استارت آپ

به گزارش مجله کالارنا، مدیر روابط عمومی رویداد 100 استارت آپ یکی از دستاورد های اصلی این رویداد را سرمایه گذاری حدود 2.5 میلیارد تومانی بر روی 5 استارت آپ مطرح نمود.

سرمایه گذاری 2.5 میلیارد تومانی روی 5 کسب وکار نوین، دستاورد اصلی رویداد 100 استارت آپ

به گزارش خبرنگار فناوری خبرنگاران، محمد یاراحمدی، مدیر روابط عمومی 100 استارت آپ در نشست خبری این رویداد اظهار داشت: اصلی ترین رسالت 100 استارت آپ این بوده که جلوی فروریختن لایه های بذری را به دلیل بالا رفتن ریسک سرمایه گذاری بگیریم.

وی با اشاره به اینکه باید در لایه بذری بر روی تیم، سرمایه گذاری و تمرکز کرد، گفت: باید بدانیم که شرایط ما با سیلیکون ولی متفاوت است. ما بازار و منابع مالی نداریم و باید در سرمایه گذاری صبر ما بیشتر باشد. اگر لایه بذری ضعیف باشد، استارت آپ های کمتری رشد می کنند و این احساس به دیگر استارت آپ ها هم منتقل می شود و انگیزه و اشتیاق از آن ها گرفته خواهد شد.

مدیر روابط عمومی 100 استارت آپ افزود: ما بخش زیادی از همکاری خود را با نهاد های حقیقی گذاشته ایم نه حقوقی و می خواهیم به آن ها تکیه کنیم. همچنین با تعاملی که با صندوق های سرمایه گذاری و شتابدهنده ها داشتیم، اتفاق های خوبی رقم خورد. بدین ترتیب می خواهیم تیم های درون شتابدهنده ها بر روی 100 استارت آپ هم فعالیت کنند تا از این طریق ریسک صندوق های سرمایه گذاری پایین بیاید و بخشی از بذرمایه ها وارد شتابدهنده ها شود و آن ها هم فعال شوند.

یاراحمدی با اشاره به گذشت شش ماه از شکل گیری 100 استارت آپ، گفت: از برنامه های اصلی ما این است؛ تیم هایی که از فرایند سرمایه گذاری کنار گذاشته شده اند را دوباره به این فرایند بازگردانیم تا برای آن ها دوره های آموزشی و مشاوره در سال آینده برگزار کنیم.

4 میلیارد تومان سرمایه گذاری در 6 ماهه دوم سال 1398

مدیر روابط عمومی 100 استارت آپ در ادامه توضیح داد که در سکوی پرتاب آذرماه از بین حدود 150 درخواست، 20 استارت آپ به داوری نهایی رسیدند. از این تعداد پنج استارت آپ ابر پزشکی با هم سرمایه گذاری اسمارت آپ، فن آسا با هم سرمایه گذاری تریگ آپ، مدوپد با راهبری محمدحسین حمیدی، اسمارت مدیکو با هم سرمایه گذاری شتابدهنده هلثیو و دست به رنگ با هم سرمایه گذاری یک سرمایه گذار فرشته، سرمایه گذاری شدند. تا به امروز مجموعا دو و نیم میلیارد تومان بر روی آن ها سرمایه گذاری کرده ایم که تا پایان سال 1398 این رقم به چهار میلیارد تومان می رسد.

یاراحمدی در رابطه با تکمیل شیوه های سرمایه گذاری گفت: امروز 100 استارت آپ برای تامین بذرمایه با هم سرمایه گذاری دیگر صندوق های جسورانه و سندیکا های سرمایه گذاران فرشته (مانند کارایا) و همکاری جمع سپاری ها (مانند نیک استارتر) و شتابدهنده ها عمل می کند. این مدل به ما اجازه می دهد که علاوه بر تامین بذرمایه بالاتر از چک سایز اختصاصی 100 استارت آپ و بیشتر از یک میلیارد تومان، ریسک سرمایه گذاری باقی نهاد ها مانند صندو ق های جسورانه خصوصی، شتابدهنده ها و سرمایه گذاران فرشته را پوشش دهیم و در عین حال نهاد های بیشتری را در 100 استارت آپ و رسالت فعال سازی لایه بذری شریک کنیم. در حال حاضر برای هم سرمایه گذاری در ارتباط نزدیکی با اسمارت آپ، کارایا، آمن، تریگ آپ و بهمن هستیم.

7 و 8 اسفندماه، رویداد سکوی پرتاب زمستان و هم نشینی های نشونی

وی با اشاره به رویداد سکوی پرتاپ که قرار است هفتم و هشتم اسفند برگزار شود، گفت: ما 78 تیم را در روز های 7 و 8 اسفند و رویداد داوری فصلی سکوی پرتاب با همکاری راهبران ارشد و مجموعه های سرمایه گذاری داوری می کنیم. تفاوت این دور از سکوی پرتاب این است که ما مجموعه های هم سرمایه گذار را به طور جدی تری در داوری دخیل کرده ایم و در صورت ابراز تمایل آن ها به هم سرمایه گذاری روی تیم ها فرایند های بررسی بعدی را به آن ها واگذار خواهیم کرد و 100 استارت آپ منابع خود را برای کاهش ریسک آن ها اهرم خواهد کرد.

مدیر روابط عمومی 100 استارت آپ افزود: مجموعه هایی که تا به امروز برای حضور در رویداد اعلام آمادگی کرده اند ادونچرز، اسمارت آپ، هم آوا، وی سی شریف، شناسا، کارایا، فینتک بانک انصار، توسعه کارآفرینی بهمن و صندوق های استان یزد، استان خراسان و دانشگاه تهران هستند.

این رویداد در باهمستان 100 استارت آپ برگزار خواهد شد، یاراحمدی در همین رابطه گفت: همزمان با آن در همان مکان اولین رویداد نشونی را نیز برگزار خواهیم کرد. نشونی فرصتی است تا بنیان گذاران استارت آپ ها از نزدیک با راهبران، افراد شاخص زیست بوم و افراد موثر حاکمیتی و دولتی زیست بوم ارتباط داشته باشند و برای رشد کسب وکار خود راهنمایی یا کمکی کسب کنند.

وی گفت: البته برگزاری رویداد های هم نشینی یکی از مدل های فعالیت نشونی خواهد بود. حضور در این هم نشینی محدود به 78 تیم تحت داوری نیست و باقی استارت آپ ها نیز می توانند از روز های آینده برای حضور در این بخش رویداد ثبت نام کنند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 15 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kalarena.ir شناسه مطلب: 864

به "سرمایه گذاری 2.5 میلیارد تومانی روی 5 کسب وکار نوین، دستاورد اصلی رویداد 100 استارت آپ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرمایه گذاری 2.5 میلیارد تومانی روی 5 کسب وکار نوین، دستاورد اصلی رویداد 100 استارت آپ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید