طرح احیاء نفرآباد نیازمند اجرایی شدن تعهدات بانک مسکن است ، شهرک سازی در منطقه 19 با تکیه بر محله محوری

به گزارش مجله کالارنا، معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران بر لزوم اجرایی شدن همکاری بانک مسکن و وزات راه و شهرسازی در رابطه با احیاء و نوسازی محله نفرآباد تأکید کرد.

طرح احیاء نفرآباد نیازمند اجرایی شدن تعهدات بانک مسکن است ، شهرک سازی در منطقه 19 با تکیه بر محله محوری

حمیدرضا صارمی در تبادل نظر با خبرنگاران در رابطه با انتها طرح احیاء و بازآفرینی در نفرآباد که قرار بود به وسیله ساخت مسکن پیگیری گردد، گفت: در سال گذشته طرح نفرآباد تصویب شد اما مشکل این بود که تنها 50 درصد این محله در تملک شهرداری است. ما با جذب سرمایه گذار، پروژه های مرتبط با خودمان را آغاز کردیم.

او اضافه نمود: 200 میلیارد تومان وام از اوراق بانکی در این محله تزریق نموده ایم و توانستیم تحولی در منطقه ایجاد کنیم، در مورد 50 درصد به جای مانده نیز باید بانک مسکن و وزارت راه یاری نمایند. خواسته ما از بانک مسکن این است که به این محله نگاه ویژه ای داشته باشد چرا که این محله قدیمی و مهم که سال ها در مجاورت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم ایجاد شده، از امکانات محروم مانده است.

صارمی با تأکید بر لزوم همکاری بانک مسکن، شرح داد: شرط تکمیل شدن این پروژه این است که بانک مسکن نیز به تعهدات خود عمل کند.

او در پاسخ به این سئوال که بعضی در مراحل دریافت وام با مشکل روبرو شده اند، گفت: باید بانک مسکن و وزارت راه به تعهداتشان عمل نمایند تا این مشکل حل گردد.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران در رابطه با شهرک سازی در منطقه 19 شرح داد: قرار است این شهرک به عنوان یک محله الگو معرفی گردد. ما در کوشش هستیم که اجرای پروژه های این چنینی با تکیه بر محله نگری انجام گردد.

صارمی در رابطه با نگرانی نسبت به بحث زیر ساخت و هراس از ایجاد مسائلی مانند ساختمان سازی های منطقه 22 گفت: در منطقه 22 مشکل این بود که ساخت و سازها بدون توجه به محله وری اجرا شده بود. کوشش ما این است که در این پروژه نگاه محله وری داشته باشیم و تمام امکانات محله شامل مسجد، مرکز خرید و ... مورد توجه قرار بگیرد تا افراد خود را به عنوان بخشی از محله درک نمایند.

او در رابطه با زیرساخت ها در شهرک سازی نو در منطقه 19 تأکید کرد: ما تمام زیرساخت ها و سرانه های مورد احتیاج را مورد توجه قرار می دهیم تا شاهد مسائل منطقه 22 نباشیم.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 13 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 13 اردیبهشت 1402 گردآورنده: kalarena.ir شناسه مطلب: 2304

به "طرح احیاء نفرآباد نیازمند اجرایی شدن تعهدات بانک مسکن است ، شهرک سازی در منطقه 19 با تکیه بر محله محوری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح احیاء نفرآباد نیازمند اجرایی شدن تعهدات بانک مسکن است ، شهرک سازی در منطقه 19 با تکیه بر محله محوری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید