طرز تهیه شنیسل مرغ خانگی

به گزارش مجله کالارنا، شنیسل مرغ را باید با استفاده از سینه مرغ درست نمایید تا بتوانید نهایت طعم خوشمزه را در وعده غذایی خود مهیا نمایید.

طرز تهیه شنیسل مرغ خانگی

به گزارش خبرنگاران به نقل از نمناک

مواد لازم:

سینه مرغ 1عدد

آب پیاز نصف پیمانه

آب لیمو 3 ق س

زعفران دم کشیده 1 ق س

تخم مرغ 2 عدد

آرد سوخاری 1 و نیم پیمانه

پودر سیر1 ق چ

ادویه کاری 1 ق چ

نمک و فلفل قرمز به مقدار لازم

روغن مخصوص سرخ کردن به میزان لازم

طرز تهیه مرحله به مرحله شنیسل مرغ:

برای درست کردن شنیسل باید ترجیحا از سینه و یا فیله مرغ استفاده کرد. سینه مرغ را میتوانید به اندازه هایی که دوست دارید تکه کنید ولی بهتر است به اندازه کف دست و ضخامت 1و نیم تا 2 سانت برش بزنید. .بعد گوشت مرغ را از طریق بیفتک کوب و یا تیغه پشت چاقو که پهن تر است بکوبیم.برای این کار باید یه نایلون زیر گوشت و یک نایلون هم روی گوشت قرار دهید و این کار باعث میگردد گوشت هنگام کوبیدن پاره نگردد.

چون گوشت مرغ نرم و لطیف است لازم نیست زمان زیادی برای کوبیدن بهره ببرید. فقط در حد چند ضربه. وقتی گوشت کوبیده شد ، اندازه آن یک و نیم برابر میگردد.

با یاری نایلون طرف دیگر گوشت را هم برمیگردانید و بکوبید.بعد از اینکه سینه تکه شده مرغ کوبیده شده به آن آب پیاز اضافه میکنیم تا هم عطر خوبی بگیرد و هم گوشت طرد تر گردد.و اجازه میدهیم 30 دقیقه در آب پیاز ، نمک ، زعفران و مقداری آب لیمو بخوابد.

در مرحله بعد آرد سوخاری را با مقداری فلفل قرمز ، نمک ، پودر سیر و ادویه کاری مزه دار میکنیم . بعد تخم مرغ ها را در ظرفی جداگانه میشکنیم و هم میزنیم تا زرده و سفیده تخم مرغ باهم مخلوط شوند . مقداری هم زعفران به آن اضافه میکنیم .تا خوشرنگ تر گردد.

مرغ های آماده شده را ابتدا در آرد سوخاری مزه دار شده می غلطانیم و بعد داخل تخم مرغ میگذاریم و دوباره در آرد سوخاری می غلطانیم تا همه قسمت های آن به آرد آغشته گردد. تابه مورد نظر را روی حرارت متوسط قرار میدهیم و به اندازه 1 سانت روغن داخل آن میریزیم تا کاملا داغ گردد و سپس مرغ های آغشته به آرد را داخل آن قرار میدهیم.

حرارت زیر تابه خیلی مهم است . اگر حرارت زیاد باشد باعث میگردد آرد ها زود رنگ تیره بگیرند و اگر هم خیلی کم باشد سبب میگردد روغن بیشتری جذب گوشت گردد

وقتی یک طرف شنیسل سرخ شد بر میگردانیم و طرف دیگر آن را سرخ میکنیم . شنیسل های سرخ شده را روی دستمال های آشپزی قرار دهید تا روغن اضافه آن گرفته گردد . و با سبزیجات و گوجه فرنگی سرو کنید.

نکاتی برای خوشمزه تر کردن شنیسل مرغ

با بیفتک کوب گوشت سینه را خوب کوبیده و پهن کنید.

آرد سوخاری دارای مقداری ادویه ، نمک و فلفل است و به همین دلیل هنگام طعم دار کردن مرغ باید دقت کنید.

در هنگام سرخ کردن شنیسل باید روغن را خوب داغ کنید تا لایه روی سینه جدا نگردد.

هنگام سرخ کردن شنیسل شعله را کم کنید تا کاملاً مغز پخت گردد.

به روغن سرخ کردن شنیسل 25 گرم کره هم اضافه کنید تا شنیسل خوشمزه تر گردد.

شنیسل را با انواع سبزیجات خام ، پخته و یا بخارپز تزئین و سرو کنید.

اگر مرغها مدت زیادی در مواد گفته شده خوابانده گردد شنیسل شما خوشمزه تر میگردد و بهتر است مرغ ها را از شب قبل در مواد بخوابانید.

برای ترد تر شدن شنیسل بجای پیاز از آب پیاز برای طعم دار کردن مرغ بهره ببرید.

برای اینکه طعم شنیسل دلچسب تر گردد به آرد سوخاری کمی پودر زعفران اضافه کنید.

اگر تکه های مرغ را بعد از طعم دار کردن و کوبیدن نیم پز کنید و بعد داخل آرد و تخم مرغ بغلتانید و سرخ کنید ، شنیسل شما خوشمزه تر میگردد.

برای سالم تر بودن غذا بهتر است بعد از سرخ شدن، شنیسل ها را روی دستمال روغن گیر و یا آبکش فلزی قرار دهید تا روغن اضافه آن گرفته گردد.

به جای پودرنان میتوانید از پودر سوخاری بهره ببرید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه پیراشکی گوشت

طرز تهیه غذای ساده و آسان

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 16 دی 1399 بروزرسانی: 16 دی 1399 گردآورنده: kalarena.ir شناسه مطلب: 1429

به "طرز تهیه شنیسل مرغ خانگی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه شنیسل مرغ خانگی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید