فروش موتورسیکلت 14 میلیونی به قیمت 20 میلیون تومان!

به گزارش مجله کالارنا، رییس اتحادیه فروشندگان دوچرخه، موتورسیکلت و لوازم یدکی گفت: شرکت های تولیدکننده موتورسیکلت باید قیمت تمام شده محصول و قیمت عرضه آن در بازار را به اطلاع عموم برسانند.

فروش موتورسیکلت 14 میلیونی به قیمت 20 میلیون تومان!

محمد خادم منصوری در گفت وگو با خبرنگاران، در رابطه با بازار موتورسیکلت و دوچرخه اظهار کرد: در شرایط فعلی با توجه به سرد شدن هوا از میزان تقاضای موتورسیکلت و دوچرخه کاسته شده و این در حالی است که با توجه به قانون پلاک گذاری موتورسیکلت برپایه خروج موتورهای فرسوده، پلاک گذاری موتورسیکلت های جدید با مشکل روبرو شده است.

وی گفت: بازار در شرایط فعلی دارای ثبات نیست و این موضوع عاملی شده تا متقاضیان خریدهای خود را به آینده موکول نمایند. در سال های گذشته متقاضیان در ماه های بهمن و اسفند برای برطرف احتیاج سال آینده خود در ارزانی بازار خریدها را انجام می دادند که سال جاری پیش بینی می گردد این موضوع رخ ندهد.

رییس اتحادیه فروشندگان دوچرخه، موتورسیکلت و لوازم یدکی یادآور شد: با کاهش قیمت دلار به کمتر از 10 هزار دلار تصمیم بر آن شد تا قیمت لوازم یدکی از سوی اعضای اتحادیه کاهش یابد، اما در حال حاضر نوسان دوباره دلار این تصمیم را در اجرا با مشکل همراه نموده است و از سوی دیگر به واسطه قیمت بالای موتورسیکلت، متقاضیان تمایلی به خرید محصول جدید ندارند و موتورهای سابق خود را تعمیر و از آنها استفاده می نمایند.

منصوری تاکید نمود: در شرایط فعلی دستگاه های نظارتی باید بر فعالیت تمام قسمت های بازار و اقتصاد نظارت بیشتری داشته باشند، زیرا قیمت گذاری غیرمنطقی و بلاتکلیفی در سطح عرضه اتفاق افتاده است.

رییس اتحادیه فروشندگان دوچرخه، موتورسیکلت و لوازم یدکی ادامه داد: با وجود آنکه سود قانونی فروشندگان و فراورینمایندگان طبق قانون تعیین است، اما موتورسیکلتی که 14 میلیون تومان ارزش دارد در بازار به قیمت بیش از 20 میلیون تومان داد و ستد می گردد.

وی همچنین گفت: یکی از مسائل بازار و اقتصاد کشور، برگزاری جلسات دولتی در پشت درهای بسته است و برای برطرف مسائل باید از فعالان و کارشناسان هر حوزه در تصمیم گیری ها استفاده گردد.

منصوری در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا فرآیند فروش موتورسیکلت از سوی کارخانجات و شرکت های مونتاژکار، شفاف و به صورت اینترنتی برای تمام متقاضیان انجام نمی گیرد، اظهار کرد: در سال های گذشته شرکت ها به صورت ثبت نامی محصولات خود را عرضه می کردند، اما با افزایش میزان فراوری و دسترسی آسان به موتورسیکلت در سطح شهر، این شیوه آرام آرام کنار گذاشته شد و در شرایط فعلی به واسطه آنکه شرکت های فراوریی و مونتاژکار موتورسیکلت توان دسترسی آسان به مواد اولیه و قطعات را ندارند از باب نگرانی تاخیر در فراوری، از شیوه پیش ثبت نام استفاده نمی نمایند.

رییس اتحادیه فروشندگان دوچرخه، موتورسیکلت و لوازم یدکی از شیوه اطلاع رسانی و قیمت گذاری محصولات خانواده موتورسیکلت انتقاد کرد و گفت: به نظر می رسد شرکت ها برای جلوگیری از سوء استفاده افراد و آگاهی متقاضیان باید قیمت نهایی کالا به همراه سود قانونی فروشندگان را در سایت های خود اعلام نمایند و این موضوع نظارت و شفافیت بالایی را در بازار به همراه خواهد داشت.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 25 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kalarena.ir شناسه مطلب: 122

به "فروش موتورسیکلت 14 میلیونی به قیمت 20 میلیون تومان!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فروش موتورسیکلت 14 میلیونی به قیمت 20 میلیون تومان!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید