قابلیت SpO2 روی Huawei Watch GT2؛ ساعت هوشمند هوآوی میزان اکسیژن خون را اندازه می گیرد

به گزارش مجله کالارنا، هوآوی مدتی است که ساعت های هوشمند Huawei Watch GT2 را معرفی و عرضه نموده است و به تازگی با به روزرسانی نرم افزاری، ویژگی کاربردی اندازه گیری میزان اکسیژن خون را به این محصولات اضافه نموده است.

قابلیت SpO2 روی Huawei Watch GT2؛ ساعت هوشمند هوآوی میزان اکسیژن خون را اندازه می گیرد

بروزرسانی منتشر شده برای ساعت های هوشمند سری Huawei Watch GT2 سیستم پایش SpO2 را به این محصولات اضافه نموده است. این سیستم به کاربران امکان سنجش آسان میزان اشباع اکسیژن خون را می دهد.

قابلیت مانیتورینگ SpO2 به وسیله به روزرسانی Firmware این مدل از ساعت های هوشمند در اختیار کاربران قرار می گیرد و به گفته هوآوی آپدیت جدید باعث بهبود عملکرد و پایداری بیشتر این ساعت ها نیز می گردد.

جهت دریافت و نصب به روزرسانی نسخه 1.0.6.26 با حجمی حدود 19 مگابایت ابتدا باید از اتصال گوشی هوشمند خود به شبکه اینترنت مطمئن شوید. در مرحله بعدی کافی است اپلیکیشن Huawei Health را اجرا کنید و با رفتن به بخش Devices و انتخاب گزینه Huawei Watch GT2 و در نهایت لمس گزینه Firmware Update امکان دریافت این به روزرسانی را آنالیز کنید.

در مرحله بعدی باید از اتصال ساعت هوشمند Huawei Watch GT2 به گوشی به وسیله بلوتوث مطمئن شوید. علاوه بر این چک کنید که ساعت هوشمند شارژ کافی باتری برای دریافت و نصب به روزرسانی را داشته باشد.

با استفاده از به روزرسانی SpO2 می توانید میزان اشباع اکسیژن خون را به وسیله اپلیکیشن Huawei Health رهگیری کنید. در اشخاص سالم میزان SpO2 بین 90 تا 100 درصد است.

با این روش می توان تست تشخیص میزان اشباع اکسیژن خون را بدون احتیاج به تجهیزات جانبی انجام داد. این قابلیت گزینه ای جذاب و کاربردی برای ورزشکاران و علاقه مندان سلامتی و تناسب اندام محسوب می گردد که باید مقدار اکسیژن خون را هنگام انجام فعالیت های ورزشی زیر نظر داشته باشند.

جالب است بدانید بعضی از وب سایت ها و کارشناسان پیشنهاد نموده اند با استفاده از این قابلیت میزان اکسیژن خون را اندازه گیری نموده تا در صورت کاهش سطح اشباع، توجه و مراقبت بیشتری در مورد احتمال ابتلای شخص به ویروس کرونا انجام گردد. کاهش میزان اکسیژن خون یکی از علائم شایع در افراد مبتلا به بیماری کووید-19 است.

Huawei Watch GT2 از صفحه نمایش دایره ای شکل AMOLED استفاده می نماید و چیپ HiSilicon Kirin A1 در آن به کار بسته شده است. این محصول به پلتفرم نرم افزاری هوآوی برای دستگاه های الکترونیکی پوشیدنی یعنی LiteOS مجهز شده. باتری 455 میلی آمپرساعتی این ساعت هوشمند امکان استفاده تا 14 روز را در مدل 46 میلی متری و به کارگیری 7 روزه را برای مدل 42 میلی متری فراهم می نماید.

نحوه اندازه گیری میزان اشباع اکسیژن خون

قابلیت SpO2 به اندازه گیری میزان اشباع اکسیژن خون یاری می نماید. عددی که پس از اندازه گیری به کاربر نمایش داده می گردد، در واقع درصد هموگلوبین دارای اکسیژن در مقایسه با کل هموگلوبین در خون است. ساعت های هوشمندی نظیر Huawei Watch GT2 میزان اشباع اکسیژن خون را به وسیله فرایند ارسال و دریافت پالس که راهکاری غیرمستقیم و غیر تهاجمی به حساب می آید اندازه گیری می نمایند.

در این روش پرتو نور ارسال شده از رگ های خونی یا مویرگ ها عبور می نماید. میزان اشباع اکسیژن باعث تغییر در رنگ خون می گردد و پرتو نوری دریافت شده، مقدار اکسیژن موجود در خون را نشان می دهد.

برای انجام این تست در ابتدا باید از محکم بودن ساعت روی مچ دست خود مطمئن شوید سپس با اجرای اپلیکیشن Health روی ساعت هوشمند گزینه SpO2 را لمس کنید تا فرایند اندازه گیری میزان اشباع اکسیژن خون شروع گردد. هنگام اندازه گیری دست خود را ثابت و بدون حرکت نگه دارید.

میزان کم اکسیژن خون می تواند باعث سردرد، تنگی نفس، سرفه، درد قفسه سینه، تعریق، سرگیجه و موارد دیگر گردد. پایش میزان SpO2 به ویژه هنگام فعالیت در محیط های آلوده اهمیت ویژه ای دارد.

این به روزرسانی جدید Huawei Watch GT2 را تبدیل به یکی از معدود ساعت های هوشمند در این محدوده قیمتی نموده که از قابلیت رهگیری میزان اکسیژن خون پشتیبانی می نماید.

منبع: همگردی
انتشار: 9 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kalarena.ir شناسه مطلب: 1074

به "قابلیت SpO2 روی Huawei Watch GT2؛ ساعت هوشمند هوآوی میزان اکسیژن خون را اندازه می گیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قابلیت SpO2 روی Huawei Watch GT2؛ ساعت هوشمند هوآوی میزان اکسیژن خون را اندازه می گیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید