قیمت های عجیب سگ دوبرمن

به گزارش مجله کالارنا، دوبرمن، 132 سال قبل در شهر آپلدا آلمان پرورش پیدا کرد و حالا به یکی از پرطرفدارین سگ های نگهبان در دنیا بدل شده است. البته علاوه بر نگهبانی، از این سگ به عنوان زنده یاب و مواد یاب در عملیات های پلیسی و جستجو استفاده می نمایند. در ایران نیز خرید و فروش این نژاد از سگ در پلتفرم های آنلاین قابل توجه است.

قیمت های عجیب سگ دوبرمن

به گزارش خبرنگاران، اگه سری به دو پلتفرم مشهور خرید و فروش آنلاین زده باشید، احتمالا دیده اید که به شکل میانه و روزانه بین 60 تا 70 آگهی برای سگ دوبرمن منتشر می گردد. بیشتر فروشندگان نیز ساکن تهران، کرج، شیراز، مشهد، اهواز، آبادان، کرمانشاه و اصفهان هستند.

بخشی از این آگهی دهندگان مدعی اند که سگ دوبرمن را می توان در محیط خانه هم نگهداری کرد. در این رابطه یک فروشنده که ساکن چیتگر در تهران است، سگ نژاد دوبرمن خود را 12 میلیون تومان به فروش می رساند. احمدرضا می گوید که سگ اش آموزش دیده و وارداتی است و رابطه عاطفی با اعضای خانواده دارد و می توان در فضای خانه با خیالی راحت آن را نگه داشت.

اما در مقابل ادعای این آگهی دهندگان، سایت adoptapet به عنوان رسانه تخصصی این حوزه معتقد است که دوبرمن ها همچنان که فداکار، وفادار و سرسخت هستند، همزمان می توانند عصبی هم باشند. به همین خاطر برای خانواده لازم است که در اوایل نگهداری آموزش ببینند و دوبرمن را هم آموزش دهند. در مجموع هم بخش اعظم فروشندگان دوبرمن بر این باورند که دوبرمن بهتر است به عنوان نگهبان مورد استفاده قرار گیرد تا اینکه حیوان خانگی باشد.

قیمت سگ دوبرمن؛ 70 میلیون تومان!

کمترین قیمت برای سگ دوبرمن را یک فروشنده ساکن آذرشهر پیشنهاد نموده است. او سگ دوبرمن ماده اش را 700 تومان می فروشد و حاضر است آن را با گوشی یا سگ توله شکاری معاوضه کند. فروشنده دیگری هم سگ ماده دوبرمن خود را یک میلیون تومان می فروشد.

او که ساکن گنبدکاووس است، تاکید می نماید که به دلیل نداشتن جا، مجبور شده است که سگ نژاددارش را بفروشد. بعد هم می گوید که هزینه ارسال را نمی دهد و اگر کسی این سگ خوب و مقرون به صرفه را بخواهد باید هزینه ارسال را هم خودش بپردازد.

البته تعداد آگهی دهندگان که حاضر هستند در این بازه قیمتی سگ دوبرمن خود را به فروش برسانند، اندک است. بخش اعظم آگهی دهندگان یک بازه قیمتی 6 تا 13 میلیون تومان اعلام نموده اند. آن ها معتقدند فروشندگانی که سگ دوبرمن خود را مقرون به صرفه می فروشند، سگ شان بیمار است.

در این رابطه یک فروشنده که ساکن شهریار در تهران است، سگ دوبرمن اش را برای فروش، 12 میلیون تومان آگهی نموده است. او در تبادل نظر با ما ادعا می نماید افرادی که دوبرمن شان را مقرون به صرفه به فروش می رسانند، احتمالا از نظر سلامتی دچار مشکل هستند و بیماری هایی همانند تروپونین، وان ویل برند، کاردیومیوپاتی اتساعی یا DCM، دیسپلازی مفصل ران، کم کاری تیروئید و سندروم وابلر یا همان اسپاندیلوز مهره های گردنی دارند.

در این میان بخشی از فروشندگان، قیمت های بسیار بالایی برای سگ دوبرمن شان طلب می نمایند، که گاه به 70 میلیون تومان هم می رسد. یکی از این آگهی دهندگان که ساکن اهواز است و سگ دوبرمن اش را 40 میلیون تومان می فروشد می گوید سگی که آموزش دیده باشد، ارزش زیادی دارد و قابل قیمت گذاری واقعی نیست. به همین خاطر فروشنده حق دارد هر قیمتی روی سگ اش بگذارد.

توله دوبرمن چند؟

توله های نژاد دوبرمن قیمت کمتری دارند و فروشندگان در حداقل حالت 600 هزار تومان را پیشنهاد داده اند. اما میانه قیمت آن ها بین سه میلیون تومان تا 10 میلیون تومان است. در این رابطه یک آگهی دهنده که ساکن بوشهر است، توله دوبرمن وارداتی خود را به قیمت 10 میلیون تومان به فروش می رساند.

او می گوید که این توله دوبرمن، شناسنامه دار است و تمام واکسن هایش را دریافت نموده و انگل تراپی شده است. بعد هم تاکید نموده که این توله آموزش مقدماتی هم دیده است.

اما بالاترین قیمت برای توله دوبرمن متعلق به یک آگهی دهنده ساکن محله کیانشهر در اهواز است. او یک جفت توله دوبرمن اش را 70 میلیون تومان می فروشد، اما تاکید دارد که اگر کسی یکی از آن ها را بخواهد، باید 40 میلیون تومان بپردازد. او گفته که توله ها اصیل و کمیاب هستند و قیمت پیشنهادی اش زیاد نیست.

منبع: فرارو
انتشار: 27 تیر 1401 بروزرسانی: 27 تیر 1401 گردآورنده: kalarena.ir شناسه مطلب: 2159

به "قیمت های عجیب سگ دوبرمن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قیمت های عجیب سگ دوبرمن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید