متلک رئیس جمهور چین به آمریکا در نشست احزاب سیاسی دنیا

به گزارش مجله کالارنا، رئیس جمهور چین از احزاب سیاسی سراسر دنیا خواست با هر کشوری که دست به محاصره فناوری می زند، مخالفت نمایند. این اظهارات کنایه ای است به آمریکا که چین را رقیب استراتژیک خود می داند.

متلک رئیس جمهور چین به آمریکا در نشست احزاب سیاسی دنیا

با ما همراه باشید و با تور ارزان چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به نقل از خبرگزاری رویترز، همزمان با کوشش دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا برای جلب حمایت دموکراسی های همفکر از جمله اتحادیه اروپا و ژاپن برای هماهنگی موضعی سفت و سخت تر علیه چین، پکن هم کوشش های خود را برای جلب حمایت و تایید کشورهای دوست از جمله کره شمالی و صربستان دو برابر نموده است.

شی جینپینگ، رئیس جمهور چین به گردهمایی مجازی نمایندگان 500 حزب از 150 کشور دنیا از جمله روسیه، زیمبابوه، کوبا و بورکینافاسو گفت: همه ما با هم باید با تمامی اقدامات یکجانبه گرایی به نام چندجانبه گرایی، هژمونی و سیاست های قدرت مخالفت کنیم.

وی با اشاره به سیاست اول آمریکا دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا گفت: اگر از زاویه اول کشور من نگاه کنید، دنیا کوچک، شلوغ و غالبا پر از رقابت های شدید است.

شی جینپینگ مجددا خواهان کوشش برای ساخت جامعه ای با آینده ای مشترک برای بشر شد و گفت: هر کشوری که دست به محاصره فناوری و جداسازی توسعه می زند، باید طرد گردد.

دیپلمات های چینی اغلب از واشنگتن انتقاد نموده اند که با قطع دسترسی چین به فناوری آمریکا، مانع پیشرفت و توسعه چین می گردد.

شی جینپینگ هفته گذشته در جریان سخنرانی در میدان تیان آنمن به مناسبت صدمین سالروز تاسیس حزب حاکم کمونیست چین گفته بود: نیروهای خارجی که کوشش می نمایند برای پکن قلدری نمایند، به مردم چین ستم نمایند و یا بر آنها سلطه یابند، به شدت با دیوار عظیم فولادی که به وسیله بیش از 1.4 میلیارد چینی شکل گرفته، برخورد خواهند کرد.

شی جینپینگ که دبیرکل حزب کمونیست چین هم محسوب می گردد، روز سه شنبه در نشست حزب کمونیست و احزاب سیاسی دنیا سخنرانی کرد. این نشست یکی از چندین رویدادی است که به وسیله پکن به مناسبت صدمین سالروز تاسیس حزب حاکم برگزار گردید.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 18 مرداد 1400 بروزرسانی: 18 مرداد 1400 گردآورنده: kalarena.ir شناسه مطلب: 1816

به "متلک رئیس جمهور چین به آمریکا در نشست احزاب سیاسی دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "متلک رئیس جمهور چین به آمریکا در نشست احزاب سیاسی دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید