محسابات کوانتومی به کمک فولکس واگن می آید ، طرحی برای تحول سیستم حمل و نقل شهری و خودران

به گزارش مجله کالارنا، شرکت فولکس واگن قصد دارد از محاسبات کوانتومی برای مدیریت ترافیک استفاده کند. این موضوع تحولی قابل توجه در سیستم کنترل شهری ایجاد خواهد نمود.

محسابات کوانتومی به کمک فولکس واگن می آید ، طرحی برای تحول سیستم حمل و نقل شهری و خودران

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، الگوریتم های هوش مصنوعی می توانند زندگی را برای مسافران بسیار ساده تر نمایند. محاسبات کوانتومی هنوز در مراحل اولیه تحقیق و توسعه است، اما فولکس واگن در حال حاضر ایده چگونگی استفاده از آن را در صنعت خودرو زیر نظر دارد.

فولکس واگن روز دوشنبه گفت که یک سیستم مدیریت ترافیک با یاری الگوریتم کوانتومی ایجاد نموده است، که برای کار بر روی یک کامپیوتر کوانتومی طراحی می گردد. هدف این سیستم یاری به ارائه دهندگان خدمات حمل و نقل (سیستم اتوبوسرانی، تاکسی و ...) است. این سیستم زمان انتظار مسافران را نیز کاهش می دهد.

این الگوریتم ها روی داده ها کار می نمایند و ضمن آنالیز تمامی داده های حرکت ناشناس از دستگاه های هوشمند و فرستنده های خودرو شروع می شوند. سپس سیستم هوش مصنوعی این داده ها را به وسیله یک الگوریتم غیر کوانتومی روی کامپیوتر استاندارد منتقل می نماید تا محاسبه کند کجا و چگونه ترافیک جمع می گردد و تعداد مسافرین بالقوه در هر منطقه معین گردد. پس از این مرحله فولکس واگن به یک الگوریتم کوانتومی تبدیل می گردد، که برای بهینه سازی داده ها کار می نماید.

این خودروساز گفت که می توان از این سرویس به صورت تجاری استفاده کرد. افزون بر این سرویس مذکور می تواند در آینده در ماشین های خود ران استفاده گردد.

فولکس واگن اعلام نموده که نخستین مقصد استفاده از این تکنولوژی بارسلوناست. یعنی جایی که داده های زیادی برای کار وجود دارد.

منبع: انتخاب
انتشار: 2 فروردین 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kalarena.ir شناسه مطلب: 88

به "محسابات کوانتومی به کمک فولکس واگن می آید ، طرحی برای تحول سیستم حمل و نقل شهری و خودران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محسابات کوانتومی به کمک فولکس واگن می آید ، طرحی برای تحول سیستم حمل و نقل شهری و خودران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید