مرمت و حفاظت کاخ موزه باغچه جوق در حال اجراست

به گزارش مجله کالارنا، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی گفت: مرمت و حفاظت کاخ موزه باغچه جوق با همکاری سازمان منطقه آزاد ماکو و اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان آذربایجان غربی در حال اجراست.

مرمت و حفاظت کاخ موزه باغچه جوق در حال اجراست

جهت دریافت خدمات تعمیرات ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی، جلیل جباری با اعلام این خبر گفت: به رغم طولانی شدن عملیات مطالعات، مرمت و اقدامات حفاظتی کاخ موزه باغچه جوق سردار ماکو تاکنون در راستای مرمت و حفاظت این بنای مهم تاریخی در بخش سازه ای تحکیم بستر، استحکام پی ها و بخشی از سقف و مرمت های ساز ه ای جداره های داخلی تا 95درصد سرانجام یافته است، همچنین در بخش معماری، کف سازی و اجرای سقف و پوشش شیروانی تکمیل شده است.

او توضیح داد: در بخش تزئینات، شامل آئینه کاری ها، گچبری ها، نقاشی ها و... حدود 40درصد پیشرفت حاصل شده است.

جباری اضافه کرد: بر اساس آخرین تصمیمات برای تامین سیستم گرمایش و سرمایش و تاسیسات مورد احتیاج موتورخانه با خرید مصالح در حال اجراست.

او در ادامه تاکید نمود: با توجه به اظهار نگرانی بعضی از علاقه مندان میراث فرهنگی در مورد امکان نفوذ آب در اثر بارندگی های اخیر و تخریب بنا، مرمت و اصلاح سقف و شیروانی به طور کامل صورت گرفته است و هیچگونه تخریبی صورت نگرفته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی در انتها گفت: سازمان منطقه آزاد ماکو با همکاری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان آذربایجان غربی مصمم به سرانجام هرچه سریع تر عملیات و گشایش مجموعه برای بازدید گردشگران است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 23 آبان 1398 بروزرسانی: 12 مهر 1399 گردآورنده: kalarena.ir شناسه مطلب: 478

به "مرمت و حفاظت کاخ موزه باغچه جوق در حال اجراست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرمت و حفاظت کاخ موزه باغچه جوق در حال اجراست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید