مصوبات جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونا در لرستان اعلام شد

به گزارش مجله کالارنا، جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونا استان لرستان، به ریاست سید موسی خادمی، استاندار لرستان، برگزار و مهمترین مصوبات آن ابلاغ گشت.

مصوبات جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونا در لرستان اعلام شد

به گزارش خبرنگار ، جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونا استان لرستان، به ریاست سید موسی خادمی، استاندار لرستان، برگزار و مهمترین مصوبات آن ابلاغ گشت.

مهمترین مصوبات جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونا استان لرستان در مورخ 21 اسفند ماه 1398 به شرح زیر اعلام شد:

1 - مقرر گشت منبعد بمنظور دسترسی آسان مردم به مواد ضدعفونی نماینده، اداره کل صمت نسبت به انتشار اسامی دارو خانه هایی که موادضدعفونی و الکل دریافت نموده اند در فضای مجازی اقدام نماید.

2 - مقرر گشت در مجتمع های تجاری و فروشگاه های بزرگ قسمت هایی که به عرضه اقلام غیرضروری مانند پوشاک، مبلمان و ... اختصاص دارند، تعطیل شود.

3 - مقرر گشت اداره کل صمت ضمن هماهنگی با دانشگاه علوم پزشکی و شرکت های نساجی بروجرد و زاگرس پوش مقدمات لازم جهت تولید ماسک را فراهم نماید.

4 - مقرر گشت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری صدا و سیما ضمن تهیه اطلاعیه های مناسب و پخش در رسانه های مختلف نسبت به اطلاع رسانی مناسب به شهروندان در خصوص عدم تعطیلی فروشگاه های عرضه مایحتاج ضروری، جایگاه های عرضه سوخت، قصابی ها، نانوایی ها و ... به منظور جلوگیری از ازدحام اقدام نماید.

5 - مقرر گشت شرکت مخابرات استان با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و صدا و سیما ضمن تهیه مطالب آموزشی مناسب نسبت به اطلاع رسانی لازم در خصوص پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا برای اقشار مختلف جامعه از طریق ارسال پیام های صوتی و متنی اقدام نماید.

6 - مقرر گشت دانشگاه علوم پزشکی روزانه نسبت به اعلام تعداد افراد مبتلا، مشکوک، فوت شده و ... به تفکیک هر شهرستان از طریق خبر ساعت 19:30 اقدام نماید.

7 - مقرر گشت بنیاد شهید و امور ایثارگران ضمن احصاء لیست جانبازان و خانواده های شهدا نسبت به توزیع اقلام بهداشتی بصورت رایگان با همکاری سپاه اقدام نماید.

8 - مقرر گشت با تشخیص اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کلیه هتل ها، مهمانپذیر ها و ... که ضرورت ندارند تا اطلاع ثانوی تعطیل شوند.

9 - مقرر گشت دانشگاه علوم پزشکی نسبت به پیگیری لازم جهت تأمین و افزایش ذخیره دارویی استان اقدام نماید.

10 - مقرر گشت از همکاری روحانیون جهت اطلاع رسانی به اقشار مختلف جامعه توسط خودرو های اعلام عمومی به شهروندان استفاده شود.

11 - مقرر گشت اداره کل امور عشایری با هدف جلوگیری از شیوع ویروس کرونا ضمن اطلاع رسانی نسبت به جلوگیری از کوچ بهاره عشایر تا اطلاع ثانوی اقدام نماید.

12 - مقرر گشت کلیه فرمانداران با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی نسبت به تجهیز مکانی مناسب جهت نگهداری و قرنطینه افراد پس از درمان اقدام نمایند.

13 - مقرر گشت اداره کل تعزیرات حداکثر همکاری را با توزیع نمایندگان و فروشندگان ماسک در سطح استان معمول داشته تا امکان تهیه برای اقشار مختلف جامعه و با قیمت های مختلف ایجاد شود.

14 - مقرر گشت کلیه فرمانداران ضمن استفاده از حداکثر توان سمن ها و خیرین از خدمات آن ها در راستای کمک به جلوگیری از شیوع بیماری و درمان مبتلایان استفاده نمایند.

15 - مقرر گشت اداره کل غله بر نظارت و کنترل هرچه بیشتر موارد بهداشتی در نانوایی ها طبق پروتکل های بهداشتی اعلام شده اقدام و با متخلفین برخورد نماید.

16 - مقرر گشت کلیه واحد های تولیدی ژل و مواد ضدعفونی که از تولیدات الکل استان استفاده می نمایند نسبت به توزیع و فروش اقلام خود در استان اقدام نمایند.

17 - مقرر گشت اداره کل دامپزشکی نسبت به نظارت هر چه بیشتر بر کشتارگاه های دام و طیور جهت پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا و همچنین افزایش کمیت و کیفیت تولیدات اقدام نماید.

ب

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 11 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kalarena.ir شناسه مطلب: 944

به "مصوبات جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونا در لرستان اعلام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مصوبات جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونا در لرستان اعلام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید